L'Escala

Ni un pas enrere

Fredi Guirador. Regidor ERC l'Escala.

El que representa formar part d’un consistori municipal és quelcom difícilment imaginable quan no hi has estat mai. Amb els dies i les setmanes et vas acostumant a una serie de petits detalls de la teva vida que canvien de manera constant però gairebé imperceptible.
La més important d’aquestes canvis és que molta gent creu que pel fet d’estar a l’ajuntament saps més coses que ells en molts diferents àmbits, i constantment pel carrer, a les trobades d’entitats, a la sortida dels nen@s a l’escola et pregunten com està això o allò. I per sort en molts casos pots donar sortida a aquestes expectatives i efectivament donar una resposta que satisfà al interlocutor.
Però quan això passa en el tema de la complicadíssima situació política a nivell nacional, la resposta moltes vegades té més de voluntat o esperança personal que d’informació contrastada. Aquesta setmana, amb la duríssima sentència que ens ha caigut a sobre com una llosa, la gent pregunta “- Què hem de fer? - Com reaccionem? - Què teniu pensat?”
Si ho sabéssim, si hi hagués un manual de actuació en revoltes populars pacifiques, aniríem al capítol que toqués en cada moment, però aquest manual no existeix, així que només hi ha una resposta segura, -No defalliu, no us rendiu, no us quedeu a casa. Ni un pas enrere!
Que gent bona es disposi a passar entre 9 i 13 anys a la presó per un somni col·lectiu al qual tots nosaltres vam donar aire, no ens dona dret a rendir-nos, que gent bona estigui disposada a perdre’s els millors anys de la vida dels seus fills per la esperança de un futur millor com a poble, no ens dona dret a defallir. Que gent bona hagi estat utilitzada de forma totalment vil, per un estat  neofranquista, on la justícia no té res de justa, on la separació de poders és una quimera i la repressió ideològica un mantra, per utilitzar-los d’escarment i venjança, no ens dona dret a quedar-nos a casa.
Aquests dies són tan o més important com ho van ser el propi 1 Octubre o el 3 d’octubre, i com en aquella ocasió, el que hem de fer és persistir, aguantar, resistir, com a poble lliure i sobirà. Com sempre, pacíficament, units en l’objectiu comú, contra un únic enemic que ens vol aniquilats, que ens fereix i riu veient com patim.
I aquesta resposta s’ha d’allargar en el temps, i ampliar a cada petita porció de la nostra vida, a cada detall, la resposta ha de formar part de la nostra quotidianitat, l’hem d’interioritzar i convertir-la en norma. Ens haurem d’acostumar a estar pendents de determinades xarxes i d’unes aplicacions del mòbil que fa dos dies no cabíem que existien. Estar disposats a deixar-ho tot per participar en una mobilització, concentració o acte de desobediència civil. Haurem de perdre temps en eternes trucades a aquelles companyies que ens volen empresonats, per dir-los que no volem tenir cap mena de lligam amb elles. Segur que ens sortirà més econòmic pagar aquestes factures als nostres amics que als nostres opressors.
No serà fàcil, segur que no serà lo ràpid que voldríem, però si ho fem així guanyarem. I el sacrifici que estan fent tota la nostra GENT BONA que està tancada injustament, no haurà estat en va.
Fem-ho per ells, fem-ho pels que ho han fet abans que nosaltres, fem-ho perquè no ho hagin de fer els que ens segueixen, fem-ho, PER CATALUNYA.

Fredi Guirado
Regidor d’ERC l’Escala