L'Escala

El dret a tenir un lloc on viure (l'Empordà 26/11/2019)

Etna Estrems

Els pressupostos municipals són una declaració d’intencions que els governs municipals redacten explicant quins són els projectes que creuen prioritaris i en què invertiran els diners dels ciutadans.
A l’Escala fa anys que des del grup municipal d’Esquerra insistim en la importància de fer realitat una necessitat imperiosa del nostre poble: l’habitatge social. Fa anys que demanem que es posi una partida concreta als pressupostos de l’any següent perquè, tot allò que no té partida serà impossible que es faci realitat. Després d’anys d’insistir, l’any passat, l’equip d’ERC l’Escala va aconseguir acordar amb el govern aquesta partida. Un total de 330.000€ destinats a adquisició i rehabilitació d’habitatge social que es van introduir als pressupostos de 2019 i que van fer que el nostre grup donés suport als comptes d’aquest any.
Ha passat un any i el govern no ha executat ni un euro d’aquesta partida, ni un. Seguim amb els mateixos habitatges socials que sempre: zero. És cert, i en som conscients, que la nostra posició vers aquest tema és prou diferent de la del govern, però des d’ERC creiem que si no posem fil a l’agulla i som proactius per a solucionar-lo, no ens en sortirem. Des del nostre grup estem convençuts que invertir cada any, de forma regular, una quantitat d’aproximadament 300.000€ per adquirir habitatge faria que, cada any, poguéssim incorporar al parc social 2 habitatges i, si això s’hagués fet des que ERC ho demana, avui l’Escala tindria 18 habitatges per destinar a ús social.
Des d’ERC estem convençuts que ser proactius en la recerca d’immobles que es puguin adquirir amb aquesta finalitat és l’única manera d’assegurar i garantir que l’Escala començarà, ja, a tenir habitatge social. És per això que, aquest any, hem acordat amb el govern que es farà un estudi de pisos buits o en desús per saber on estan les oportunitats on l’Ajuntament ha d’invertir. Invertir en parc d’habitatge social és invertir en els veïns i veïnes de l’Escala. Per aquest motiu no ens hem oposat al pressupost 2020, ens hi hem abstingut esperant que la promesa es faci realitat i en passarem compte quan toqui parlar del pressupost 2021.

Etna Estrems
Portaveu ERC l’Escala