L'Escala

Responsabilitat (Hora Nova 18/2/2020)

Etna Estrems

Sovint és complicat explicar quina és la feina que es fa des de l’oposició d’un ajuntament. Inclús, a vegades, s’ha tingut la sensació que fer de regidor o regidora a l’oposició volia dir criticar per sistema tot allò que proposava el govern, només perquè sigui d’un partit diferent. I avui, per això, vull aprofitar aquestes línies per parlar-ne.
Per a nosaltres, i per a mi personalment, fer oposició vol dir exercir responsabilitat, i aquest mandat especialment, perquè a ERC L’Escala, ens ha tocat liderar aquest bloc.
Fer oposició vol dir treballar incansablement, molt sovint des de l’ombra, sense personal tècnic i amb pocs altaveus mediàtics, per intentar fer avançar el nostre poble. Fer oposició vol dir ser constructiu, aportar idees, projectes,… i treballar molt perquè el govern les faci seves i les apliqui. I fer oposició també significa dir tot allò que penses que es fa malament, que no es fa o que es podria fer millor.
A vegades, pot semblar ingrat adonar-se que allò que el govern en un primer moment menysté o inclús, en alguna ocasió utilitza per atacar-te, al final s’acaba duent a terme, exactament, de la forma que tu ho has proposat o demanat. Però no és així. La realitat, tossuda, fa que quan això passa, sigui perquè el govern s’adona que era cert que feia alguna cosa malament, no la feia o la podia fer millor. I per molt que costi, i en ocasions es faci després de declaracions desafortunades sobre l’exageració o la sobreactuació de l’oposició, rectificar és de savis i saber entendre aquestes rectificacions com una cosa positiva per L’Escala, és el que cal.
Fer oposició, com deia, És exercir responsabilitat. La responsabilitat de plantejar la necessitat de redactar una ordenança de regulació de la circulació per a vehicles de mobilitat personal i que el govern, un any i mig després, es posi a treballar-hi. La responsabilitat de fer adonar el govern que no estava comunicant correctament les afectacions del temporal Glòria i que el segon dia de temporal canviï la política comunicativa a millor, just i exactament com tu has demanat que es faci. La responsabilitat de demanar que es desencalli el catàleg de protecció del patrimoni escalenc i que actualment, després de més d’una dècada en un calaix, estigui en fase de licitació. La responsabilitat d’insistir incansablement en l’aplicació d’una política més verda, en la necessitat de treballar per combatre el canvi climàtic i potenciar les energies renovables i que, aproximadament sis anys després, el govern obri una oficina per asssesorar la ciutadania en aquest sentit i l’Ajuntament s’adhereixi al pacte de les alcaldies per a l‘emergència climatica. La responsabilitat d’assistir a tots els actes institucionals i d’entitats que se celebren a L’Escala i recolzar a tots aquells qui es deixen la pell per organitzar-los. La responsabilitat de representar, escoltar i ajudar, no només a aquells qui ens van votar, sinó a tots i totes els escalencs i escalenques.
L’oposició és la responsabilitat d’aportar sempre. De sumar, de construir. Aquesta és la nostra manera de fer-la, la que creiem útil i la que ens està demostrant ser-ho.