L'Escala

Reinventar-se (Hora nova 24/04/2020)

Etna Estrems

Caldrà reinventar-se. Aquesta és la conclusió ràpida que tothom fa quan ja ha passat més d'un mes de l'estat d'alarma i de la situació de confinament que vivim. Una conclusió, com deia, ràpida de fer però complicada de materialitzar, perquè, què vol dir reinventar-se?
Reinventar-se vol dir tornar a construir normalitat. Una normalitat que ja fa dies que ens avisen que no tornarà a ser com abans, com a mínim, en molt temps. Una normalitat que incorporarà molt més les noves tecnologies al nostre dia a dia i que viurà sense tant recel el teletreball i les connexions des de casa. Que substituirà reunions i trobades presencials per contactes virtuals, que seguiran essent darrere la pantalla però que per fi deixaran de ser constantment només escrits. El dia a dia de tots nosaltres es tornarà més distant i ens costarà tornar a agafar confiança per abraçar-nos i tocar-nos. I també ens obligarà a repensar com ens guanyem la vida i si el model clàssic d'allò que fèiem segueix essent rendible.
A l'Escala tenim un 80% de veïnes i veïns amb feines destinades al turisme i els serveis i, aquests, ja estan patint ara i patiran les conseqüències de tota aquesta nova normalitat, com a mínim a curt termini, més que ningú. Hem passat la setmana santa confinats i és molt difícil preveure com haurem d'encarar l'estiu. Molts aprofiten el temps per formar-se, millorar en la seva comunicació digital i fer un pas endavant en aquest sentit, però els seus negocis necessiten, per força, el desconfinament. Comerços que viuen directament de les vendes del turisme, serveis que s'han de fer de forma presencial, restaurants, hotels, càmpings... tots ells necessiten que el turisme s'activi i vingui a l'Escala. I aquí, en aquest punt, és on les administracions hem de fer un esforç èpic per atraure'l.
La por, la butxaca i les normes de distància social que s'allargaran, faran que les famílies s'ho pensin més a l'hora de sortir de casa i viatjar. A l'Escala hem d'aprofitar el potencial d'atracció de turisme de proximitat que tenim, i hem de fer valer els nostres atractius per aquells que venen d'a prop. Turisme nacional i de proximitat. Cal que posem l'accent i comencem, ara mateix, a treballar en campanyes per atraure aquest tipus de turisme. I com ho hem de fer? Fent arribar a tots ells, no només la nostra oferta, sinó les nostres possibilitats. L'Escala ho té tot. Situada al centre dels parcs naturals del Montgrí i del Cap de Creus i amb el Jaciment Arqueològic d'Empúries, tenim: mar, muntanya, paisatge, cultura, patrimoni i història. I no ho hauríem de fer sols, sinó que les administracions supramunicipals haurien de treballar en el mateix sentit. Els consells comarcals de l'Alt i el Baix Empordà han creat la marca "jo sóc Empordà" que caldrà omplir d'un contingut que fins ara és absent, ajudar els pobles de la comarca a potenciar el seu atractiu i promocionar la marca Empordà als mercats propers. Junts segur que ens en sortirem millor.
I a més d'això hem de treballar incansablement per traslladar la temporada a l'últim trimestre de l'any. Hem de fer dels mesos d'octubre, novembre i desembre els nous abril, maig i juny. Omplir-los d'activitat de cap de setmana, d'actes als carrers i places i aprofitar el moment per fer-ho de forma descentralitzada, omplint tots els espais del nostre poble, de punta a punta. Perquè, ara més que mai, ens hem de creure, treballar i fer realitat aquell eslògan de: "l'Escala tot l'any".

Etna Estrems
Portaveu ERC l’Escala