L'Escala

Festa Major 2020 (L'Empordà 25/08/2020)

Etna Estrems

Escric aquestes línies en dijous. Dijous 20 d’agost de 2020. Falten 12 dies per la Festa Major de l’Escala.

Aquest any, com en tots els àmbits, la festa haurà de ser diferent, adaptada. Però a hores d’ara encara no tenim cap notícia de quines decisions ha pres el govern del nostre poble respecte aquests dies tan assenyalats. Volem pensar que tenen un pla, que tenen clar quins actes faran, quins actes suspendran, quins actes modificaran el seu format… Però en tot cas, aquest supòsit, només és un acte de fe.

Des que va començar la pandèmia fins ara, des d’Esquerra Republicana, hem estès la mà en tots els àmbits a l’equip de govern i hem aportat idees sempre, se’ns hagin demanat o no. Però sembla que per ells, la Festa Major no és una cosa de tots, i per tant, poden decidir què fan i desfan sense, ni tan sols, informar.

La primera setmana de setembre és, per totes les escalenques i escalencs, la primera setmana amb una mica de calma després de temporada d’estiu. La setmana de festa major, que tradicionalment s’havia celebrat sempre entre el 2 i el 5 de setembre, És la setmana que dóna pas de nou a la tranquil·litat dels dies d’hivern, la setmana que permet a baixar un xic el ritme, i gaudir del poble i de la seva gent. Aquest any, aplicant totes les mesures de seguretat que calgui per a garantir una festa segura, cal un esforç extra per organitzar una Festa Major com mai. Una festa que reobri la temporada i que ens injecti alegria i ganes de continuar endavant per afrontar un hivern que es preveu dur.

Com deia, avui, encara no sabem de què podrem i de què no podrem gaudir aquesta dies, però si ens ho haguessin preguntat els hauríem dit que creiem que aquesta festa és la ideal per descentralitzar actes, per fer-los ens espais grans i oberts tot i que no estiguin al centre del casc antic. Que és la festa perfecta per reivindicar la Plaça de l’Univers i organitzar-hi els actes on es prevegi més gent, això si, controlant-ne l’aforament. La festa perfecta per estudiar la possibilitat de fer els focs de cloenda des del Port, de manera que es puguin veure des de tot el front marítim de L’Escala, garantint així metres i metres d’espai per contemplar-los amb seguretat i possiblitat de mantenir les distàncies. Que és la festa perfecta per gaudir d’un pregó més íntim, organitzat com si d’un espectacle de teatre es tractés, amb reserva prèvia de seient, inclús, plantejar la possibilitat de canviar-lo d’espai per oferir-lo en un espai més gran, com per exemple, la Plaça Catalunya. Si ens ho haguessin preguntat, potser, hauríem pogut contribuir en una Festa Major 2020 que fos de tots i que haguéssim pogut redissenyar entre tots. Perquè sempre, sempre, quatre ulls hi veuen més que dos, quatre mans treballen més que dos i dos cervells prenen millors decisions que un de sol.

Etna Estrems
Portaveu ERC L’Escala