L'Escala

Cap a la república

Butlletí municipal Gener 2016

Hem passat tres mesos complicats, de negociacions, neguits i incerteses, però finalment hem format un govern històric per caminar amb pas ferm cap a la república catalana. La investidura de Carles Puigdemont, amb acord in extremis entre els diputats independentistes, demostra que la voluntat del poble català és forta i innegociable. Tal com vam demanar des d’ERC ningú es va aixecar de la taula fins l’últim minut i gràcies a això i a la generositat de les parts, ara, som on som, i ja no ens aturarem. És una llàstima que en aquest moment històric el govern local no faci cap gest per atendre la voluntat majoritària dels escalencs; en les eleccions del 27S més d’un 63% van votar opcions clarament independentistes i el ple d’octubre va aprovar una moció on en reconeixia el caràcter plebiscitari i acceptava posar una estelada en un punt clau del municipi. Tres mesos després, no n’hi ha ni rastre.