L'Escala

Tornant de Brussel·les

Etna Estrems
Brussel·les - 7 de desembre 2017

Ja som a casa, l'excursió a Brussel·les ha acabat i, crec, encara som incapaços de valorar el que hem fet. Un viatge d'aproximadament 30h que ha portat 45.000 catalans a la capital europea, en un mes de desembre gèlid, just abans de les compres de nadal i en plena crisi econòmica. Un viatge que, així i tot, hem fet.
El poble de Catalunya és capaç d'aquestes coses, és capaç de tot. El poble de Catalunya ha decidit; ha decidit no rendir-se i arribar on calgui, encara que això signifiqui moure's més de 1.300km per demanar l'alliberament dels seus líders polítics i socials, per exigir democràcia i per dir-li al món com i qui és. Un poble determinat, valent i alçat, tossudament alçat, tot i les dificultats i les atrocitats que li propugna, dia rere dia, l'estat espanyol.

El meu pensament durant totes les hores de cotxe, la concentració espontània el dia 6 al vespre a la Grand Place de Brussel·les i durant cada pas de la manifestació del dia 7, era per intentar analitzar com s'explicarà tot això en els llibres d'història d'aquí a uns anys. És molt difícil donar-li el valor que té des de la proximitat. La distància ens donarà la perspectiva històrica que necessitem i ens ensenyarà el gran valor que té el que hem fet a Brussel·les. Ara no podem analitzar-ho amb claredat. Ara, només fem tot allò que cal fer en cada moment, tot allò que sigui necessari per assolir l'objectiu i ho fem pràcticament sense pensar, la força de la revolució ens empeny endavant. Aquesta és la grandesa de tot plegat. Ningú ens diu com ni quan, ningú ens avisa o ens prepara pel proper pas, però el fem, sempre el fem. El fem amb fermesa perquè sabem que tot està a les nostres mans, les mans del poble, les mans d'aquells que al carrer vam començar a demanar massivament la República i que, al carrer, la defensem sempre que calgui i on calgui, encara que aquest lloc requereixi un viatge com el dels últims dies.

Ara toca reafirmar el nostre desig. Toca guanyar al bloc del 155 i toca fer-ho on sempre hem defensat les victòries. Ara toca arrasar a les urnes el 21D! O és que deixarem que ens guanyin?