L'Escala

Cuidem el turisme, invertim en futur

Carles Carlà

El turisme s'ha convertit de manera irreversible en el motor de les nostres economies i més encara en petits pobles costaners com l'Escala. Segons el pla de màrqueting encarregat per l'equip de govern a una empresa externa, el 82% del producte interior brut de la nostra vila està produït per un motiu turístic, és a dir, pràcticament el total de totes les operacions que es fan en un any estan, directament o indirecta, relacionades amb els turistes. Després de ser conscients d'una dada tan important em plantejo dues preguntes per anar obrint boca. És tan dolent com el pintem el pobre turista que omple els nostres carrers i ens complica la nostra rutina diària? Aporta l'Ajuntament de l'Escala tots els recursos necessaris a un sector que representa un tant per cent tan alt de la nostra economia? A la primera pregunta i des del nostre punt de vista, pensem que no podem menystenir qui ens dóna el pa, tot i els inconvenients que pugui ocasionar, sempre temporals. A la segona, creiem que indiscutiblement no són suficients els recursos que l'Ajuntament aporta al sector, i no estem parlant exclusivament de recursos econòmics, que sempre són necessaris, parlem d'un concepte una mica més humà, més intangible: la voluntat.
El fet de voler aconseguir més quantitat de gent o millorar la qualitat dels nostres visitants no pot està basat en un document, que molt professionalment una empresa externa ha deixat escrit en un paper, un pla de màrqueting ha de ser la llavor d'un projecte engrescador, que sigui capaç de motivar tots els actors implicats, de captar noves inversions només pel fet de dir al món on volem estar en els anys vinents, de crear les sinergies bàsiques per unir la part privada amb la pública, en definitiva ha de ser capaç de convèncer primer els de casa per després captar els de fora i en aquest cas és el 82% del PIB del poble, que no és poc. Des d'ERC l'Escala estem totalment d'acord d’implementar el projecte, motivat en gran part per la demanda des de fa més d'un any i mig dels representants de l'empresa privada que participen del patronat de turisme, però seria bo que no només fos una feina més en el currículum, aquest pla de màrqueting ha de ser el cor d'aquesta legislatura i de les properes i per això cal voluntat, consens social i creure en el projecte!

Carles Carlà Barbero
Regidor ERC l’Escala