L'Escala

Connectem-nos (Hora Nova 15/01/2019)

Etna Estrems

Un dels principals problemes actuals en la vida política de la societat és la desconnexió que hi ha entre les formacions polítiques i la ciutadania. En moltes ocasions els partits van a la seva i no saben llegir la realitat del carrer, els problemes del dia a dia o les necessitats de la ciutadania.
L'època que ens ha tocat viure sembla que encara potencia més aquest distanciament. La vella manera de fer política ha quedat obsoleta, antiga. Els ciutadans de les nostres viles i ciutats ja no volen algú que únicament mani, volen algú que escolti, que estigui atent al seu voltant, que visqui com qualsevol altra persona del seu poble. La proximitat s'ha convertit en una necessitat vital per intentar aconseguir, de nou, aquella sintonia que és la base de qualsevol servei públic.
Així ho entenem a ERC l'Escala i així ho hem practicat tant com hem pogut, sempre. Però cal fer un pas més. Cal anar més endavant. Cal mantenir, sempre, un peu al carrer. És per això, per aquesta aposta ferma en la proximitat amb tots els nostres veïns i veïnes que hem posat en marxa un "pla de proximitat". Aquest pla va començar fa uns mesos amb converses i cafès amb molts vilatans a qui hem volgut escoltar i atendre per a recollir les seves opinions i propostes. Converses que es mantenen i es mantindran en el temps. En segon lloc, i fa pocs dies, hem habilitat una línia de telèfon mòbil públic perquè tothom qui tingui suggeriments, inquietuds, idees o qualsevol proposta que pugui fer avançar l'Escala ens les pugui traslladar. Un número de telèfon, el 658 507 457, on es poden enviar missatges de text o whatsapps, que pretén ser una eina eficaç i eficient per a connectar amb tots els escalencs i escalenques. Una manera de recollir els seus pensaments i també, per descomptat, fer d'enllaç per a una trobada amb un cafè davant, en persona sempre que calgui.
Però no només això. A ERC l'Escala ben aviat inaugurarem un local al centre de la vila. Un local que serà una eina més per estar a peu de carrer, a prop de tots els qui ho desitgin, una forma més de mantenir viva, dins la formació, la realitat del carrer. Aquest local serà un punt de trobada i reunió amb tothom qui tingui ganes i interès a fer avançar l'Escala cap a una vila moderna però arrelada amb els seus orígens, cap a una vila pionera en turisme de qualitat, cap a una vila amable on viure i treballar amb comoditat, cap a una vila de referència a la comarca.
Proximitat, atenció i empatia. Escoltar-nos. Cuidar-nos. Ajudar-nos. Només entre tots podrem connectar les administracions amb el carrer. Ja s'ha acabat tenir sempre aquella sensació que els polítics i els veïns i veïnes van en direccions diferents. I s'ha acabat perquè, a ERC l'Escala, tots els qui fem política som, en primer lloc i principal, veïns i veïnes de tots els barris de l'Escala. Som persones treballadores, som pares i mares, som membres d'entitats, som de naixement i d'adopció, som jubilats, som persones amb discapacitat,.. Som, en definitiva, gent com tu. Ens connectem?