L'Escala

L’endemà de les municipals (L'Empordà 11/06/2019)

Etna Estrems

Ja han passat uns quants dies des de les eleccions municipals i, passada la primera impressió, toca fer reflexió racional. Anem a pams.
L'alcalde es presentava sense competència directa en el seu espai electoral. Cap més partit es disputava l'espai no independentista i el joc a dues bandes va funcionar: sense la sigla del PSC per convèncer els "indepes" i mantenint el lligam amb el PSOE per ser l'únic partit no independentista (cert que hi havia Nosaltres, partit hereu del PP, però sense sigles reconeixibles i amb un candidat de Girona, ha quedat fora i els Comuns mantenint el vot fidel per 1 regidor). No sabem què hauria passat si Alternativa per l'Escala s'hagués presentat.
Ara, tenim una majoria absoluta que dificultarà la contraposició d’idees i projectes polítics, però també és cert que el PSC ja la tenia "de facto". Amb el regidor vingut d'ICV eren 9. Ara seran 10.
Pel que fa a ERC, segurament, partia de l'escenari més complicat. Amb un punt d'inflexió fa poc més d'un any que va generar una escissió (Gent de l’Escala) que també es presentava, encapçalada per dos dels tres regidors de l'última legislatura i obtenint només 1 regidor, amb una CUP que es presentava per primer cop i no ha entrat i amb un JxC que per primera vegada també competia per l'electorat independentista i que ha passat de 4 a 2 regidors.
Vist això, som optimistes. ERC es va presentar com a l’alternativa i els escalencs i escalenques així ho han llegit, fent-nos segona força i caps de l'oposició per primer cop. Amb una campanya neta i en positiu, i, sobretot, sense entrar en guerres fratricides, hem mantingut el nombre de vots i el 3 regidors de 2015, en un escenari on el primer ha pujat 500 vots (agafant-ne de totes les formacions) i en on la suma de CUP i GE és de quasi 500 vots (molts d'ells, segurament, votants d'ERC el 2015) i, per tant, sumant un nombre important de vots nous a un projecte construït amb poc més de 8 mesos.
El que és objectiu és que aquest és el panorama que han volgut els veïns i veïnes, i amb això treballarem. ERC ha plantat La Llavor del Canvi i ara toca, fer-la créixer; prometem molt d'esforç i fer-ho tan bé com sapiguem.

Etna Estrems Fayos
Portaveu ERC l’Escala