L'Escala

Totes les opinions

Cati Ribera i Alemany

Comunicar en temps de crisi

Quan parlem de comunicar estem parlant de fer arribar un missatge a un sector determinat i que arribi de forma eficient i clara. En aquest cas el projecte que ens ocupa es diu L'Escala, L'Escala tot l'any, L'Escala Mar d'Empúries, L'Escala la teva botiga arran de mar o qualsevol altre lema. Des d'ERC L'Escala hem observat gratament com a partir del temporal Glòria i de la nostra reivindicació pel que fa a l´ús de la comunicació 4.

Etna Estrems

Emergència social (L'Empordà 21/07/2020)

La pandèmia del coronavirus ens ha deixat un escenari social difícil a tots els nivells. Persones que han perdut la feina, persones que ni tan sols han començat a treballar en aquella feina de temporada que els salva l'any, famílies que han passat de dos sous a un, autònoms que facturen molt menys, empresaris que no arriben a cobrir despeses... i un grapat de casuístiques vàries que han fet, que després de l'emergència sanitaria ens trobem immersos en una emergència social de gran magnitud.

Etna Estrems

Dependència digital (Hora nova 16/06/2020)

Si alguna cosa ens ha ensenyat aquest 2020 és que en els moments de crisi, les noves tecnologies es fan encara més imprescindibles. Els mesos de confinament i d’obligat teletreball ens han fet adonar que sense bones connexions és impossible seguir el ritme del dia a dia, inclús quan aquest ritme és més lent que el que la vida ens té acostumats.  A l’Escala, és conegut, tenim greus problemes de connexió però aquestes setmanes s’han vist agreujats per una càrrega molt superior a l’habitual de les xarxes d’internet.

Etna Estrems

Reinventar-se (Hora nova 24/04/2020)

Caldrà reinventar-se. Aquesta és la conclusió ràpida que tothom fa quan ja ha passat més d'un mes de l'estat d'alarma i de la situació de confinament que vivim. Una conclusió, com deia, ràpida de fer però complicada de materialitzar, perquè, què vol dir reinventar-se? Reinventar-se vol dir tornar a construir normalitat. Una normalitat que ja fa dies que ens avisen que no tornarà a ser com abans, com a mínim, en molt temps.

Fredy Guirado

El virus que ens obliga a replantejar-nos (Hora Nova 18/3/2020)

La vinya gran, la vinya llarga i la vinya salada, són records dels més grans de casa, que ens transporten a uns temps no tan llunyans, "antes de les sueques", com dirien ells mateixos. El turisme va venir per canviar la vida d'aquest racó de la Costa Brava, on la seva gent es dedicava bàsicament a la vinya, la salaó, i la pesca. Però també a la indústria tèxtil, a l'elaboració de begudes gasoses, o a la construcció de vaixells.

Etna Estrems

Els errors, cadascú els seus (l'Empordà 3/3/2020)

Ahir el ple de l’Escala va aprovar la primera partida per a la construcció del nou edifici de Can Maset que contindrà, a més dels estudis de ràdio i televisió i l’escola de música igual que ara, una nova biblioteca i un auditori. Una partida que s’enfila per damunt dels 800.000€ que provenen, per dir-ho de forma senzilla, dels estalvis de l’Ajuntament. Des del nostre grup sempre hem dit que l’edifici de Can Maset necessita una remodelació pels seus problemes estructurals i, inclús, podem estar d’acord amb la necessitat de fer-hi un nou equipament, modern i adaptat als nostres temps.

Etna Estrems

Responsabilitat (Hora Nova 18/2/2020)

Sovint és complicat explicar quina és la feina que es fa des de l’oposició d’un ajuntament. Inclús, a vegades, s’ha tingut la sensació que fer de regidor o regidora a l’oposició volia dir criticar per sistema tot allò que proposava el govern, només perquè sigui d’un partit diferent. I avui, per això, vull aprofitar aquestes línies per parlar-ne. Per a nosaltres, i per a mi personalment, fer oposició vol dir exercir responsabilitat, i aquest mandat especialment, perquè a ERC L’Escala, ens ha tocat liderar aquest bloc.

Potenciar l’esport (Butlletí Municipal gener 2020)

L’esport no és només esport. L’esport transmet valors com la constància, el sacrifici, l’acceptació de la derrota, la superació, el treball en equip, el respecte, la solidaritat, etc. i a més genera hàbits de vida saludables, imprescindibles en els nostres temps. L’esport, el gran oblidat de les administracions públiques, és un gran aliat en l’educació de nens i joves, en la lluita contra l’exclusió i en l’objectiu de generar comunitats.

Etna Estrems

2020: 366 dies per créixer. (l'Empordà 7/1/2020)

Comença un nou any i amb ell un munt de propòsits. Com sempre, cada 1 de gener, ens plantegem quins són els objectius que volem assolir durant els 365 dies que tenim per endavant, i aquest 2020 no n’és una excepció. Comença un any ple de reptes en molts àmbits, però també comença l’any de les oportunitats. Tenim l’oportunitat de treballar dur per aconseguir fer realitat tots aquests reptes.