L'Escala

Totes les opinions

Etna Estrems

La història inacabable (L'Empordà 15/01/2019)

No hi ha manera. Pràcticament una legislatura sencera parlant del mateix i seguim amb els mateixos problemes. Quasi quatre anys demanant que es posi remei al tema dels abocaments descontrolats a l'Escala i seguim, seguim i seguim. Durant els últims dies han tornat a aparèixer restes de fibrociment (el que habitualment diem "uralita") al solar del costat de l'escola bressol. No és la primera vegada.

Etna Estrems

Connectem-nos (Hora Nova 15/01/2019)

Un dels principals problemes actuals en la vida política de la societat és la desconnexió que hi ha entre les formacions polítiques i la ciutadania. En moltes ocasions els partits van a la seva i no saben llegir la realitat del carrer, els problemes del dia a dia o les necessitats de la ciutadania. L'època que ens ha tocat viure sembla que encara potencia més aquest distanciament. La vella manera de fer política ha quedat obsoleta, antiga.

Etna Estrems

Mobilitat elèctrica; l’aposta de futur. (Hora Nova 18/12/18)

És innegable que a poc a poc les noves formes de mobilitat es van imposant. Cada cop més persones opten per desplaçar-se amb un patinet, un monocicle o una bicicleta elèctrica per moure’s per les grans ciutats. Tant és així que algunes ja han començat a regular la convivència entre aquest tipus de vehicles, els vianants i els cotxes. Barcelona, València, Madrid i Granada són l’exemple que, quan una revolució com aquesta ens aborda, és molt millor treballar per una bona convivència des dels ajuntaments, promovent ordenances locals de regulació de la circulació des de l’administració més propera, que no pas esperar que l’administració central, molt llunyana als problemes del dia a dia local, posi fil a l’agulla.

Etna Estrems

Ser voluntari (Hora Nova - 20/11/2018)

Etna Estrems ERC l'Escala

Ser voluntari és sinònim de regalar temps. Aquest temps que tant ens falta avui en dia, aquest temps que sempre escasseja i que mai sabem d’on treure, aquest temps que tots diem que no tenim. Ser voluntari és sinònim de donar molt i rebre poc. Donar sense pensar. Donar amb l’única finalitat de millorar alguna cosa que ens mou de cor, sense més. Donar enginy, donar idees, donar hores tretes de la família o els amics, donar un tros de tu mateix a una causa en què creus.

Etna Estrems

Construir, escoltar, sumar (l'Empordà - 13/11/2018)

L’assemblea del 30 d’octubre va refermar la seva confiança en mi per encapçalar la candidatura d’ERC a l’Escala a les municipals de 2019. Potser s’ha d’estar boig per embarcar-se en certes naus però com deia Steve Jobs, que “aquells que estan suficientment bojos per creure que poden canviar el món, són aquells que aconsegueixen canviar-lo”. A l’Escala li falta escoltar. Li falta parar l’orella als problemes del dia a dia dels escalencs i les escalenques.

Etna Estrems

Els últims pressupostos (Hora Nova - 16/10/2018)

Encarem l'últim trimestre de l'any i, amb ell, una època de bons desitjos i projectes de futur. Tots, encara que ens neguem a reconèixer-ho, comencem els anys nous amb ganes de fer coses, amb intencions d'emprendre, amb il•lusions de fer realitat somnis. Però abans d'acabar l'any és moment de posar les bases per encarar el nou amb fonaments i als ajuntaments, passa una mica el mateix. Aquests darrers mesos de 2018, a l'Escala com a la resta de pobles i ciutats del país, es debatran i aprovaran les ordenances fiscals i el pressupost per a 2019.

Etna Estrems

Dones que ja no volen ser només princeses

Fa uns dies em sorprenia llegint un article sobre els estereotips que, sense voler, la cultura popular i quotidiana ens va inculcant des de petits. L'article parlava de com les pel·lícules de Disney ens influencien pel que fa als rols de gènere, als rols home/dona. Des que l'any 1937 es va estrenar la "Blancaneu i els set nans", la productora americana ha tret al mercat desenes de films on el paper femení, sempre, és el d'una princesa que al final de la història és salvada per un príncep i tot i que és cert que els últims anys s'han modernitzat una mica les històries i que a "Els increïbles 2" (2018) la superheroïna és una dona, ha costat 81 anys arribar fins aquí.

BUTLLETÍ MUNICIPAL (JULIOL 2018)

Qüestió de ritme

Un any més arriba l'estiu i tots volem lluir les nostres millors gales. Tothom vol tenir a punt el negoci i els productes per quan arribi el turisme, el sector que més mou l'economia a l'Escala i, per això, els mesos de maig i juny sempre són frenètics de preparació de botigues i establiments turístics. Els escalencs i les escalenques sabem que tenir una bona temporada és garantia de passar un bon hivern i, és per això, que ens avancem a l'arribada dels nostres visitants per estar a punt quan ells arriben.

Etna Estrems

La força de les set branques

Diu la història que en una casa una dona molt malalta vivia les seves últimes hores de vida al llit. En veure que les forces començaven a flaquejar, i que el final era pròxim, va fer cridar els seus set fills.  Un cop reunits, els va dir que volia llegar-los el seu bé més preuat. Els set germans varen quedar bocabadats per aquelles paraules, perquè la casa era humil, i sabien que la seva mare no tenia res de gaire valor, de manera que esperaven impacients que els revelés quina era aquesta possessió tan valuosa.