L'Escala

Totes les opinions

Etna Estrems

Responsabilitat (Hora Nova 18/2/2020)

Sovint és complicat explicar quina és la feina que es fa des de l’oposició d’un ajuntament. Inclús, a vegades, s’ha tingut la sensació que fer de regidor o regidora a l’oposició volia dir criticar per sistema tot allò que proposava el govern, només perquè sigui d’un partit diferent. I avui, per això, vull aprofitar aquestes línies per parlar-ne. Per a nosaltres, i per a mi personalment, fer oposició vol dir exercir responsabilitat, i aquest mandat especialment, perquè a ERC L’Escala, ens ha tocat liderar aquest bloc.

Potenciar l’esport (Butlletí Municipal gener 2020)

L’esport no és només esport. L’esport transmet valors com la constància, el sacrifici, l’acceptació de la derrota, la superació, el treball en equip, el respecte, la solidaritat, etc. i a més genera hàbits de vida saludables, imprescindibles en els nostres temps. L’esport, el gran oblidat de les administracions públiques, és un gran aliat en l’educació de nens i joves, en la lluita contra l’exclusió i en l’objectiu de generar comunitats.

Etna Estrems

2020: 366 dies per créixer. (l'Empordà 7/1/2020)

Comença un nou any i amb ell un munt de propòsits. Com sempre, cada 1 de gener, ens plantegem quins són els objectius que volem assolir durant els 365 dies que tenim per endavant, i aquest 2020 no n’és una excepció. Comença un any ple de reptes en molts àmbits, però també comença l’any de les oportunitats. Tenim l’oportunitat de treballar dur per aconseguir fer realitat tots aquests reptes.

Fredi Guirado

Segells, Marques i Badies (Hora Nova 17/12/19)

A vegades necessitem que ens obrin els ulls per veure allò que tenim just davant, per això, segurament quan sentim que a l'Escala li han donat el segell de "Vila Marinera", que la Badia de Roses ha entrat dins la marca de "les badies més belles del món" o que a Begur li han donat el segell de "Vila amb Encant", tenim un sentiment intermedi entre evidència i sorpresa. Lògicament aquests segells i marques no estan fetes pensant qui té aquests paisatges com habituals i quotidians, sinó que tenen la intenció de promocionar turísticament aquests indrets.

Etna Estrems

El dret a tenir un lloc on viure (l'Empordà 26/11/2019)

Els pressupostos municipals són una declaració d’intencions que els governs municipals redacten explicant quins són els projectes que creuen prioritaris i en què invertiran els diners dels ciutadans. A l’Escala fa anys que des del grup municipal d’Esquerra insistim en la importància de fer realitat una necessitat imperiosa del nostre poble: l’habitatge social. Fa anys que demanem que es posi una partida concreta als pressupostos de l’any següent perquè, tot allò que no té partida serà impossible que es faci realitat.

Etna Estrems

Ni una menys (Hora Nova 19/11/2019)

El proper 25 de novembre se celebra el dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones. Un dia que no hauria d’existir, certament, però una jornada absolutament necessària i que hem de fer molt visible per aconseguir crear consciència. A L’Escala, un grup de dones de totes les sensibilitats, s’han unit per a organitzar diverses activitats durant l’any i sembla que la primera més important es durà a terme aquest 25 de novembre.

Fredi Guirador. Regidor ERC l'Escala.

Ni un pas enrere

El que representa formar part d’un consistori municipal és quelcom difícilment imaginable quan no hi has estat mai. Amb els dies i les setmanes et vas acostumant a una serie de petits detalls de la teva vida que canvien de manera constant però gairebé imperceptible. La més important d’aquestes canvis és que molta gent creu que pel fet d’estar a l’ajuntament saps més coses que ells en molts diferents àmbits, i constantment pel carrer, a les trobades d’entitats, a la sortida dels nen@s a l’escola et pregunten com està això o allò.

Etna Estrems

Escoltar als barris (Hora Nova 20/08/2019)

Des d’ERC l’Escala sempre hem defensat que tots els escalencs i es-calenques han de tenir els mateixos drets, visquin on visquin, de pun-ta a punta, del Riuet a Montgó. Les últimes setmanes aquesta declara-ció d’intencions del nostre grup està més sobre la taula que mai.  Fa uns dies, els veïns i les veïnes del barri del Riuet i la Coma van ma-nifestar-se davant l’Ajuntament per reclamar els seus drets com a ciu-tadans de ple dret del nostre poble.

Només Sí, és Sí

Comencem mandat i una de les primeres feines dels governs municipals és dissenyar el cartipàs amb què gestionaran el poble: una declaració d’intencions i de línies estratègiques i polítiques. Amb aquest senzill gest, els governs, expliquen qui seran els responsables de cada àrea bàsica per a ells i els hi posen nom. El cartipàs escalenc, tot i ser un dels més amplis de la història amb 10 regidors, no ha inclòs una regidoria d’igualtat, com han fet molts pobles i ciutats, governats per partits de tots els colors, per fer front a una de les més grans lacres de la nostra societat; les desigualtats i la violència de gènere.