L'Escala

Totes les opinions

Etna Estrems

Els últims pressupostos (Hora Nova - 16/10/2018)

Encarem l'últim trimestre de l'any i, amb ell, una època de bons desitjos i projectes de futur. Tots, encara que ens neguem a reconèixer-ho, comencem els anys nous amb ganes de fer coses, amb intencions d'emprendre, amb il•lusions de fer realitat somnis. Però abans d'acabar l'any és moment de posar les bases per encarar el nou amb fonaments i als ajuntaments, passa una mica el mateix. Aquests darrers mesos de 2018, a l'Escala com a la resta de pobles i ciutats del país, es debatran i aprovaran les ordenances fiscals i el pressupost per a 2019.

Etna Estrems

Dones que ja no volen ser només princeses

Fa uns dies em sorprenia llegint un article sobre els estereotips que, sense voler, la cultura popular i quotidiana ens va inculcant des de petits. L'article parlava de com les pel·lícules de Disney ens influencien pel que fa als rols de gènere, als rols home/dona. Des que l'any 1937 es va estrenar la "Blancaneu i els set nans", la productora americana ha tret al mercat desenes de films on el paper femení, sempre, és el d'una princesa que al final de la història és salvada per un príncep i tot i que és cert que els últims anys s'han modernitzat una mica les històries i que a "Els increïbles 2" (2018) la superheroïna és una dona, ha costat 81 anys arribar fins aquí.

BUTLLETÍ MUNICIPAL (JULIOL 2018)

Qüestió de ritme

Un any més arriba l'estiu i tots volem lluir les nostres millors gales. Tothom vol tenir a punt el negoci i els productes per quan arribi el turisme, el sector que més mou l'economia a l'Escala i, per això, els mesos de maig i juny sempre són frenètics de preparació de botigues i establiments turístics. Els escalencs i les escalenques sabem que tenir una bona temporada és garantia de passar un bon hivern i, és per això, que ens avancem a l'arribada dels nostres visitants per estar a punt quan ells arriben.

Etna Estrems

La força de les set branques

Diu la història que en una casa una dona molt malalta vivia les seves últimes hores de vida al llit. En veure que les forces començaven a flaquejar, i que el final era pròxim, va fer cridar els seus set fills.  Un cop reunits, els va dir que volia llegar-los el seu bé més preuat. Els set germans varen quedar bocabadats per aquelles paraules, perquè la casa era humil, i sabien que la seva mare no tenia res de gaire valor, de manera que esperaven impacients que els revelés quina era aquesta possessió tan valuosa.

Etna Estrems (l'Empordà 08/05/2018)

Prioritat; l’Escala. Objectiu; República.

Els grans objectius només s’assoleixen treballant, amb coherència i sobretot amb constància. El retrocés dels drets civils i les llibertats que està patint el poble de Catalunya els últims mesos fan necessari obrir la mirada, aixecar la vista i intentar veure-hi més lluny per albirar, amb més fermesa, l’objectiu final. Els últims dies han marcat l’actualitat els intents de criminalització dels CDR, de les seves accions sempre pacífiques, buscant caps de turc i inventant relats de violència inexistent.

Butlletí Municipal (Abril 2018)

Coherència i responsabilitat

Els últims mesos la política, també municipal, va a ritme del que passa al país; repressió, manifestacions, empresonaments, exili i més empresonaments. Tenim els Jordis i més de mig govern entre reixes i la resta exiliat per complir amb el mandat democràtic d’unes urnes, amb la petició d’un poble. El PP, acompanyat de la seva marca blanca, Ciutadans, i amb la inestimable complicitat del PSC/PSOE fan una pinça anticatalana que ens obliga a manifestar-nos constantment per rebutjar-la.

Xavier B, Etna E i Carles C

Fer el que creus, creure't el que fas (l'Empordà 03/04/18)

L'hora és greu, diria Companys. Catalunya està vivint un dels episodis més negres de la seva història i fa setmanes que sembla que l'actualitat ens atropella, ens passa per sobre, ens arrossega. La política del dia a dia, també en l'àmbit municipal, està marcada per tot allò que passa al país; manifestacions, empresonaments, concentracions, repressió, 155, exilis, més empresonaments... tot, tot, ha canviat de ritme i es troba, en certa mesura, supeditat a la situació dels nostres representants a la Generalitat.

Etna Estrems

De pisos buits i idees genials (l'Empordà 20/03/2018)

És un bon primer pas que, després de tres anys de legislatura i quan només en queda un per les eleccions municipals, l'equip de govern hagi decidit encarregar un estudi per saber quina és la situació actual de L'Escala pel que fa a pisos buits. L'estudi ens indica que s'ha de treballar fort per aconseguir que els particulars vegin atractiva l'opció de cedir els pisos per a ús social i aplicar mesures de pressió a les entitats bancàries perquè els habitatges buits que tenen passin a parc social.

Meri Raurich

El repte de la Participació Ciutadana

L'entrada al nou mil·lenni s’acompanyava de conceptes com desafecció, descontentament, desarrelament; el grup dels "DES", que iniciatives com els Plans de Barris haurien d'ajudar a eliminar. L'any 2010 l'Escala va començar a desenvolupar el Pla de Barris després d'haver-se presentat a la setena convocatòria d'ajudes de la Llei de Barris (2004) promoguda per la Generalitat de Catalunya. Aquesta llei estableix i regula el desplegament d'un programa específic per a la millora social, urbanística i econòmica del nucli antic.