L'Escala

Totes les opinions

Etna Estrems (l'Empordà 08/05/2018)

Prioritat; l’Escala. Objectiu; República.

Els grans objectius només s’assoleixen treballant, amb coherència i sobretot amb constància. El retrocés dels drets civils i les llibertats que està patint el poble de Catalunya els últims mesos fan necessari obrir la mirada, aixecar la vista i intentar veure-hi més lluny per albirar, amb més fermesa, l’objectiu final. Els últims dies han marcat l’actualitat els intents de criminalització dels CDR, de les seves accions sempre pacífiques, buscant caps de turc i inventant relats de violència inexistent.

Butlletí Municipal (Abril 2018)

Coherència i responsabilitat

Els últims mesos la política, també municipal, va a ritme del que passa al país; repressió, manifestacions, empresonaments, exili i més empresonaments. Tenim els Jordis i més de mig govern entre reixes i la resta exiliat per complir amb el mandat democràtic d’unes urnes, amb la petició d’un poble. El PP, acompanyat de la seva marca blanca, Ciutadans, i amb la inestimable complicitat del PSC/PSOE fan una pinça anticatalana que ens obliga a manifestar-nos constantment per rebutjar-la.

Xavier B, Etna E i Carles C

Fer el que creus, creure't el que fas (l'Empordà 03/04/18)

L'hora és greu, diria Companys. Catalunya està vivint un dels episodis més negres de la seva història i fa setmanes que sembla que l'actualitat ens atropella, ens passa per sobre, ens arrossega. La política del dia a dia, també en l'àmbit municipal, està marcada per tot allò que passa al país; manifestacions, empresonaments, concentracions, repressió, 155, exilis, més empresonaments... tot, tot, ha canviat de ritme i es troba, en certa mesura, supeditat a la situació dels nostres representants a la Generalitat.

Etna Estrems

De pisos buits i idees genials (l'Empordà 20/03/2018)

És un bon primer pas que, després de tres anys de legislatura i quan només en queda un per les eleccions municipals, l'equip de govern hagi decidit encarregar un estudi per saber quina és la situació actual de L'Escala pel que fa a pisos buits. L'estudi ens indica que s'ha de treballar fort per aconseguir que els particulars vegin atractiva l'opció de cedir els pisos per a ús social i aplicar mesures de pressió a les entitats bancàries perquè els habitatges buits que tenen passin a parc social.

Meri Raurich

El repte de la Participació Ciutadana

L'entrada al nou mil·lenni s’acompanyava de conceptes com desafecció, descontentament, desarrelament; el grup dels "DES", que iniciatives com els Plans de Barris haurien d'ajudar a eliminar. L'any 2010 l'Escala va començar a desenvolupar el Pla de Barris després d'haver-se presentat a la setena convocatòria d'ajudes de la Llei de Barris (2004) promoguda per la Generalitat de Catalunya. Aquesta llei estableix i regula el desplegament d'un programa específic per a la millora social, urbanística i econòmica del nucli antic.

Butlletí municipal (gener 2018)

Compres descafeïnades

Un nadal més els tions i els Reis d’Orient de totes les cases han hagut d’abastir-se de regals per a tota la família. Com cada any, han anat als comerços locals a mirar quines ofertes tenien i a recollir tot allò que hi havia a les cartes, però aquest any sembla que els ha costat més arribar. Segons alguns comerciants del nucli antic escalenc enguany tots ells han anat menys a comprar als seus establiments i s’ha vist menys moviment de patges reials buscant presents.

Carles Carlà

Cuidem el turisme, invertim en futur

El turisme s'ha convertit de manera irreversible en el motor de les nostres economies i més encara en petits pobles costaners com l'Escala. Segons el pla de màrqueting encarregat per l'equip de govern a una empresa externa, el 82% del producte interior brut de la nostra vila està produït per un motiu turístic, és a dir, pràcticament el total de totes les operacions que es fan en un any estan, directament o indirecta, relacionades amb els turistes.

Les eleccions del 155

Dijous tenim una cita amb les urnes i sí, és cert, són unes urnes il·legítimes, imposades de forma totalment il·legal i on algunes formacions hem hagut d'arribar amb un desavantatge brutal. Amb el nostre candidat, Oriol Junqueras està empresonat, privat de llibertat i condemnat injustament a no explicar el projecte polític que defensa. Empresonat per un estat que no separa poders i que persegueix, encausa i empresona a aquells qui defensen unes idees diferents de les seves.

Tornant de Brussel·les

Brussel·les - 7 de desembre 2017

Ja som a casa, l'excursió a Brussel·les ha acabat i, crec, encara som incapaços de valorar el que hem fet. Un viatge d'aproximadament 30h que ha portat 45.000 catalans a la capital europea, en un mes de desembre gèlid, just abans de les compres de nadal i en plena crisi econòmica. Un viatge que, així i tot, hem fet. El poble de Catalunya és capaç d'aquestes coses, és capaç de tot. El poble de Catalunya ha decidit; ha decidit no rendir-se i arribar on calgui, encara que això signifiqui moure's més de 1.