Casal Josep Sunyol

Notícia

Aprovada la proposta d'ERC de mantenir el recorregut actual de l'H10 i el 54

Arrel de la proposta del Govern Municipal de canviar el recorregut de l'H10 per finalitzar-lo a la Plaça de Sants i canviar el recorregut del 54 que deixaria el barri de Sant Ramon sense aquest servei, ERC Les Corts va presentar una proposta en el darrer Consell Plenari de Districte perquè es mantinguin els recorreguts actuals. La iniciativa es va aprovar amb els vots favorables de tots els grups i l'abstenció de Barcelona en Comú.

La implantació de la nova xarxa ortogonal ha de ser una oportunitat per millorar el transport públic en superfície de la nostra ciutat amb l'objectiu de garantir una millor racionalitat a la xarxa i poder millorar les freqüències de pas dels autobusos. La implantació de la darrera fase, però, no compleix amb aquests objectius.

Per una banda, la proposta inclou l'eliminació del recorregut de l'H10 per l'Avinguda de Madrid. Més de 30.000 persones que viuen als voltants de l'Avinguda de Madrid entre Plaça del Centre i la cruïlla amb el Carrer de Sants es veurien afectades per aquesta mesura. El 54 hauria d'assumir tota la demanda d'aquests entorns.

Per altra banda, els canvis proposats en la línia 54 deixarien sense servei d'autobús al barri de Sant Ramon. Aquesta línia uneix el barri de Sant Ramon amb l'Hospital del Sagrat Cor, l'Hospital Clínic o l'estació d'autobusos de l'Estació del Nord.

Per tot això, ERC Les Corts vam presentar en el darrer Plenari de Districte una proposta per mantenir els recorreguts actuals de les dues línies. Val a dir que una desena de persones van demanar intervenir in situ en el Plenari mostrant el seu desacord amb els canvis que proposa el Govern Municipal. Les entitats veïnals de la zona van anunciar que estaven recollint signatures i estaven organitzant mobilitzacions si s'implanten definitivament els canvis a les línies H10 i 54.

L'aprovació de la proposta d'ERC amb el suport de tots els grups municipals excepte l'abstenció de Barcelona en Comú obliga al Govern Municipal a presentar una nova proposta d'implentació de la darrera fase de la xarxa ortogonal a Les Corts que mantingui els recorreguts actuals de l'H10 i el 54.