L'Hospitalet

Totes les notícies

Esquerra l’Hospitalet clou el curs polític amb un acte de benvinguda a la nova militància

Esquerra l'Hospitalet celebra la darrera Assemblea Oberta de l'actual curs polític amb la presència de la diputada al Parlament de Catalunya i secretaria d'organització d’Esquerra Republicana, Mónica Palacín. Esquerra l’Hospitalet ha celebrat aquest dimarts 10 assemblea oberta on el portaveu i candidat Antoni Garcia, ha fet repàs de tota l’activitat realitzada pel grup municipal el darrer mes de juny i les mocions presentades al darrer ple municipal. Antoni Garcia ha volgut agrair, a més, tota la bona feina realitzada per tot el partit durant aquest any polític i la confiança rebuda al projecte polític per a fer un nou l’Hospitalet.   L’assemblea ha comptat amb la participació de la secretària nacional d’organització d’Esquerra Republicana i diputada, Mónica Palacín, que ha felicitat a l’Hospitalet per la consolidació del projecte i el fort creixement que ha experimentat a tots els barris de la ciutat. També ha volgut encoratjar a tots els assistents a continuar lluitant per uns ideals i propòsits polítics que segueixen intactes i sòlids tot i la repressió política que el partit i les institucions catalanes pateixen.   Juntament a ells, Sílvia Casola, presidenta del partit a l'Hospitalet, a agraït tots els esforços que la militància, amics i simpatitzants han fet durant l'any. Moments tant importants com la defensa de les urnes i els vots al referèndum de l'1 d'octubre,  els més de 250 apoderats que van representar Esquerra a les votacions imposades del passat 21 de desembre , així com també totes les activitats que el partit ha realitzat. La darrera assemblea del curs polític ha servit per a fer entrega, a més, dels diplomes de reconeixement a la nova militància del partit, companys i companyes d’arreu de la ciutat que s’ha sumat amb la voluntat de fer possible una ciutat republicana.   Des del passat 1 d’octubre Esquerra Republicana a l’Hospitalet ha viscut un creixement històric del 45,6% d’increment de militància i també del 120% de creixement d’amics i amigues del partit.

Esquerra Republicana de l’Hospitalet homenatja Anna Simó

L'acte, enmarcat dins el II Memorial Justa Goicoechea, ha volgut destacar la figura de l'Anna Simó, regidora de la ciutat, diputada, vicepresidenta i secretaria al Parlament de Catalunya i Portaveu del partit republicà.   Aquest diumenge 29 d'abril, Esquerra Republicana de Catalunya ha homenatjat Anna Simó en motiu del II Memorial Justa Goicoechea; un memorial que recorda la primera regidora d’Esquerra a l’Hospitalet, i que vol posar en valor les aportacions d’aquelles persones que han defensat les idees republicanes i d'esquerres al llarg dels anys a la ciutat. L'acte ha comptat amb la presència de Joan Tardà, diputat al Congrés dels Diputats;  Marta Vilalta, Portaveu del partit republicà; Gerard Gómez del Moral i Jordi Albert Caballero, diputats al Parlament de Catalunya; i Antoni García i Coque García, regidors a la ciutat; així com també la presència de veïns i veïnes de la ciutat que han volgut acompanyar l’Anna Simó. Els republicans han volgut així homenatjar a qui va ser fundadora de les Joventuts Republicanes a la ciutat, presidenta d’Esquerra l’Hospitalet i la primera regidora republicana en democràcia i amb qui ERC va tornar a tenir representació institucional a la ciutat. Una dona lluitadora que ha estat durant molt temps en primera línia política, treballant per la justícia social i sense oblidar mai l’Hospitalet, treballant incansablement per fer de l’Hospitalet una ciutat republicana. Antoni Garcia, portaveu d’ERC l'Hospitalet, ha iniciat l'homenatge recordant als presos i preses polítiques, afegint que “des de la fundació d'Esquerra Republicana el republicanisme ha patit la repressió, l'exili, i l'empresonament" i ha  volgut destacar a l'Anna Simó com “una dona treballadora, responsable i de clars valors republicans i pensament d’esquerres”. Anna Simó ha volgut agrair a tots els assistents la seva presència i ha recordat “el treball de totes les dones republicanes que tot i les dificultats han volgut continuar amb les polítiques d’esquerres, a peu de carrer, amb la gent i entitats del país defensant les idees republicanes”.

ERC l'Hospitalet celebra la Diada de Sant Jordi amb diferents paradetes a la ciutat

Aquest dilluns 23 d’abril de 2018, Diada de Sant Jordi, el partit republicà ha tornat a celebrar la diada nacional a la ciutat amb l’organització de dues paradetes ubicades a la Rambla de la Marina, al barri del Centre; i a la plaça de Pius XII, al barri de Santa Eulàlia. A ambdues paradetes, la militància d’ERC l’Hospitalet ha celebrat el dia de Sant Jordi amb la venda de les populars roses de Sant Jordi, que aquest any han portat incorporades llacets grocs reclamant la llibertat dels presos i preses polítiques. A més, a la parada informativa de Rambla Marina hi ha hagut la realització d’un taller de xapes per als més petits, que han pogut pintar la seva pròpia xapa. A les dues paradetes, els veïns i veïnes s'han trobat amb els regidors Antoni Garcia i Coque Garcia, amb qui han pogut intercanviar propostes i informar-se de primera mà de la feina que realitza el grup municipal a l’Ajuntament i de les propostes per fer una ciutat republicana. També han repartit la revista especial de resum de la feina feta els 3 primers anys de mandat. Per tancar el dia, i com cada dilluns, hem tornat a reclamar l’alliberament del presos i preses polítiques i el retorn de les persones exiliades des de l'Acollidora. Una trobada molt multitudinària i amb un alt valor simbòlic per tancar una diada on l'excepcionalitat política que vivim hi ha estat present durant tota la jornada.

Gabriel Rufian omple la Biblioteca de La Florida a la presentació del llibre "Gabriel Rufián, la voz de la calle"

L’acte, que ha fet petita la biblioteca de la Florida, ha comptat amb la participació de l’escriptor del llibre, Igor Meltxor, del diputat al Congrés, Gabriel Rufián i del regidor i candidat a l'alcaldia, Antoni Garcia. A la presentació del llibre d’Igor Meltxor, "Gabriel Rufián, la voz de la calle" l'autor ha destacat que sentir parlar Rufian és escoltar la veu del poble des de les institucions. Igor Meltxor, ha volgut comparar la situació política viscuda actualment a Catalunya i la viscuda anys enrere al País Basc; la desinformació i la repressió que estem vivint.  Gabriel Rufián ha recordat els presos i preses polítiques, paraules acompanyades per un efusiu aplaudiment per part del públic.   El diputat ha recordat que els seus propòsits quan va arribar a Madrid eren “donar una imatge més aproximada de Catalunya, millorar la vida de la gent, i ocupar un espai mediàtic que fins ara no es tenia a la política catalana”, i ha defensat la feina que fan els diputats republicans en un espai tan hostil. En referència a la situació política actual, ha comentat que “la millor moció de censura davant del govern de Rajoy és un català republicà” i ha afegit que actualment ens trobem davant una situació surrealista, on qui ens governa des de Madrid, sols té quatre diputats al Parlament de Catalunya.  Antoni Garcia, candidat republicà a la ciutat, ha destacat la figura de Rufian, un republicà que coneix de primera mà la realitat de barris i ciutats com l’Hospitalet, espais diversos on el republicanisme creix cada dia.  Garcia ha assenyalat que "l'Hospitalet necessita un govern que prioritzi la gent, amb un projecte fe futur que faci possible que sigui una ciutat dignade ser la segona ciutat de la República Catalana!". L’acte s’ha celebrat a la sala polivalent de la biblioteca La Florida, una sala que s’ha quedat petita ben aviat. Cal destacar que inicialment s’havia previst en un altre emplaçamemt, però que el silenci i impediments per part del govern municipal del PSC van obligar a buscar un espai alternatiu per poder realitzar l’acte.

Antoni Garcia escollit cap de llista d’Esquerra Republicana per a les eleccions municipals de 2019

Els republicans han celebrat les primàries del partit per elegir la persona que encapçalarà la llista de les eleccions municipals 2019. Podien accedir a l'elecció totes les persones militants que manifestessin la seva voluntat i comptessin amb l'aval d'un 20% de la militància local. A l'assemblea, Antoni Garcia ha estat la persona elegida per encapçalar la llista a les eleccions vinents municipals. L'actual portaveu del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de l'Hospitalet repeteix així com a cap de llista, que ja va encapçalar en les municipals de 2015, quan ERC l'Hospitalet va recuperar la representació municipal amb dos regidors: Antoni Garcia, i Coque García. Antoni Garcia ha volgut donar les gràcies a tota la militància que ha tornat a confiar en ell per encapçalar aquest projecte a la ciutat. El ja candidat a l'alcaldia ha declarat que "fa tres anys vam recuperar la representació al consistori, i ho vam fer per quedar-nos- hi. Avui ens conjurem a treballar amb tothom per ser l'alternativa i fer possible un nou l'Hospitalet". Durant el seu discurs, el portaveu republicà ha destacat els tres objectius que a l'inici de l'actual mandat a la ciutat ens va recordar l'Oriol Junqueras: "recuperar la representació institucional que havia assolit l'Anna Simó a la ciutat anteriorment, i recuperar la representació al Ple municipal; obrir el partit amb una llista oberta, semblant a la societat a la qual representem; i una vegada recuperéssim la representació a l'Ajuntament, ser una eina útil als nostres veïns i veïnes a la ciutat". A més, ha afegit que "gràcies a la nostra presència al consistori, avui podem representar els nostres veïns i veïnes a tots els barris, sent la base independentista i republicana a la ciutat que fa oposició constructiva al govern de Núria Marin". A l'inici de l'assemblea, la presidenta local Sílvia Casola ha volgut manifestar el suport d'Esquerra Republicana de l'Hospitalet als CDR, després de les detencions conegudes avui i davant la repressió dels darrers mesos.

Comunicat dels grups d'ERC de 9 municipis metropolitans en relació al Tramvia per la Diagonal

Els grups municipals d’Esquerra Republicana de Catalunya de Badalona, Barcelona, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, L’Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern expressen el següent posicionament respecte a la unió per la Diagonal de les dues xarxes de tramvia existent.​ 1- Els municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona han patit en els darrers anys una manca d’inversió en matèria de transport públic col·lectiu d’alta capacitat. La conseqüència és que, encara avui, l’ús del vehicle privat resulta necessari per a moltes persones que han de desplaçar-se entre aquests municipis. Això implica que el nivell estructural la contaminació a l’AMB és molt elevada i té efectes directes sobre la salut de les persones.Les inversions en transport públic col·lectiu són determinants per afavorir el dret a la mobilitat, del dret a l’accessibilitat i del dret a la salut. Hi ha diverses infraestructures projectades i no completades que permetrien incrementar els trajectes i la demanda de transport públic col·lectiu; i totes elles poden afavorir un important descens de l’ús del vehicle privat: Millores en la xarxa i el servei de Rodalies, l’ampliació de la L1 entre Santa Coloma i Badalona, l’ampliació de la L2 fins al parc logístic del Baix Llobregat i la connexió amb l’aeroport, l’ampliació de la L3 fins a Trinitat Vella i fins a Sant Feliu de Llobregat, l’enllaç de la L4 entre La Pau i La Sagrera, el perllongament de la línia Llobregat-Anoia FGC entre Pl. Espanya i Gràcia, la finalització de les línies L9 i L10 en el seu tram central o la unió de les xarxes de tramvia per la Diagonal, entre d’altres. Totes elles són necessàries i garantirien una millor intermodalitat de manera que l’oferta i els temps de trajecte serien molt més competitius i eficaços, essent la connexió del tramvia per la Diagonal una de les inversions més econòmiques en relació al retorn social.

ERC l'Hospitalet se suma a les mobilitzacions convocades pel 8 de març, Dia Internacional de les Dones

El proper dijous 8 de març Esquerra Republicana de l’Hospitalet participarà als actes institucionals amb motiu del Dia Internacional de la Dona a la ciutat, com la tradicional concentració davant de l’Acollidora per fer la lectura del manifest, així com de les diferents mobilitzacions convocades per sindicats i entitats amb motiu de la vaga feminista a la ciutat i a Barcelona, amb la manifestació unitària. Sílvia Casola, presidenta d’ERC L’Hospitalet, ha manifestat que “cal seguir reivindicant perquè encara avui patim situacions de vulnerabilitat i discriminació pel simple fet de ser dones: bretxa salarial, precarització, feministzació de la pobresa, manca de representació als espais de dicisió i poder i invisibilització als mitjans. A més, la dirigent republicana ha assenyalat que “La lluita feminista dura 365 dies, dijous farem una demostració de força al carrer, però hi hem de seguir lluitant tots els dies de l’any”. Sílvia Casola ha volgut deixar clar també que “des d’Esquerra Republicana ens sumem a la vaga feminista, per reivindicar els nostres drets i avançar cap a la República Feminista. internament, hem apostat per les llistes cremallera i hem implusat diferents mesures per feminitzar els espais de poder i de presa de decisions com el Pla d’Igualtat, eines que ens ajuden a generar els canvis necessaris per construir una societat més justa i equitativa, on totes hi tinguem veu.” Per últim, Casola també ha afegit que “des del grup municipal també hem treballat per a fer efectives aquestes mesures, i per aquest motiu el passat ple vam presentar una moció per recuperar la genealogia de les dones referents de l’Hospitalet, i per tal que el consistori mostres el seu suport a la vaga feminista del 8 de març” DIJOUS 8 de març a les 10H: Acte Institucional a l'Acollidora DIJOUS 8 de març a les 18:30H: Manifestació Unitària a Barcelona (Pg de gràcia amb Diagonal)

Campanya #FreeJunqueras a l'Hospitalet

Des de l'Hospitalet de Llobregat hem col·laborat, aquest dissabte, a la campanya que el partit ha organitzar arreu del país amb més de 140 paradetes i amb el motiu #FreeJunqueras. Durant el cap de setmana, des d'Esquerra Republicana demanem l'alliberament del nostre president, Oriol Junqueras, empresonat a Estremera des de fa més de 120 dies. A Esquerra l'Hospitalet hem col·laborat amb la instal·lació de dues paradetes a la ciutat: una al barri de Santa Eulàlia, i una altra al barri de Collblanc. Durant les 4 hores de durada de les paradetes a peu de carrer, hem aconseguit reunir el suport de 170 veïns i veïnes de la ciutat, que han signat a favor de l'alliberament de l'Oriol Junqueras. A més, hem aconseguit unes aportacions de 340€ que es destinaran a la Caixa de Solidaritat per a fer front a les represàlies econòmiques de l'Estat contra els representants polítics catalans. Des d'Esquerra l'Hospitalet volem agrair a tots aquells que ens heu donat suport aquest dissabte i ens heu ajudat a fer visible la injustícia de l'Estat contra els nostres líders polítics. Som gent de pau. Gent de Pau, com l'Oriol Junqueras.

Bon viatge, Sergi

Aquest matí en Sergi, company d'ideals i lluita i veï de la nostra ciutat ens ha deixat a l'edat de 23 anys. Encara colpits per la pèrdua, des d'Esquerra l'Hospitalet volem enviar una abraçada i tot el suport a la família, amics, i companys de l'Assemblea Nacional Catalana de l'Hospitalet.  Bon viatge als guerrers que al seu poble són fidels. Bon viatge, Sergi.