L'Hospitalet

Totes les notícies

Acte en record al 78è aniversari de l'Assassinat del President Lluís Companys

El passat 15 d’Octubre vam reunir-nos a la Plaça Lluís Companys de l’Hospitalet per a commemorar el 78è aniversari de l’assassinat del President Lluís Companys. A l’Acte, hi va participar el diputat al Congrés dels Diputats, Joan Tardà; així com també el Portaveu municipal a l’Hospitalet, Antoni Garcia i el Jovent Republicà de l’Hospitalet. Antoni Garcia va recordar la figura d’en Lluís Companys, i va instar-nos a “honorem el president Lluís Companys, únic president afusellat durant el seu càrrec”. A més, i davant les circumstàncies excepcionals viscudes el darrer any al nostre país, va voler guardar un fort record a “aquells companys que no poden ser presents per la seva injusta presó”. El diputat Joan Tardà va voler començar els seu record al President Companys recordant els tres ideals bàsics que uneixen a la figura republicana: llibertat, igualtat i fraternitat. Al seu discurs va emplaçar el govern espanyol a anul·lar les sentències franquistes encara vigents, i va mostrar l’ànim de continuar dialogant i negociant-ho tot. Així, en quant a les negociacions amb l’Estat, el diputat republicà va demanar al govern espanyol “a instar a la Fiscalia General de l'Estat a treure dels nostres companys les acusacions de rebel·lió. No acceptarem una justícia basada en la venjança i l'escarment". Jovent Republicà de l’Hospitalet va recordar que “a història d’Esquerra Republicana és plena d'exili, persecució i presó. Així, van dir que “la repressió de l'Estat espanyol ens ha perseguit sempre. Volen acabar amb el vitalisme que mantenim viu i herència del president Companys". L’acte va finalitzar amb l’ofrena floral que diferents entitats de la ciutat van realitzar al monument al President Companys.

Trobada amb els veïns i veïnes dels barris Centre i Sant Josep

El portaveu d’Esquerra Republicana a l’Hospitalet, Antoni Garcia, s’ha reunit aquest dimecres a la tarda a l’Auditori Barradas amb veïns i veïnes del Centre- Sant Josep, que han pogut explicar les seves queixes, parlar sobre la situació actual del barri i la ciutat que seran traslladades al consistori municipal. Antoni Garcia, ha fet un repàs dels principals temes d’actualitat i preocupacions dels barris centre i Sant Josep, l’estat d’alguns carrers, la neteja, els preus de l’habitatge o la conservació del patrimoni arquitectònic, entre d’altres. «Al model de gran ciutat anunciat per l’Ajuntament i al model caduc del totxo i la construcció, des d’Esquerra l’Hospitalet creiem en les polítiques de proximitat. Cal apropar l’Administració municipal a les famílies i als veïns i veïnes de la ciutat». Garcia assegura que l’Hospitalet necessita urgentment un projecte renovador que deixi entrar aire fresc a l’ajuntament; així ha remarcat que «la ciutadania han de poder participar al dia a dia de la ciutat, podent donar trasllat de la seva veu als grans temes de ciutat, però també als més propers al seu entorn, com la remodelació de la rambla Just Oliveras i la plaça Mare de Déu de Montserrat». En quant a les queixes dels veïns envers la neteja i l’accés i manteniment de l’habitatge, Antoni Garcia ha remarcat que «cal revisar la contracta de neteja municipal i lluitar contra l’incivisme; assumint el control de la neteja a cadascun dels barris i carrers i incrementant la presencia d’agents cívics als barris amb major problemàtica». «La ciutat de l’Hospitalet viu dins la bombolla de preus abusius de lloguer. El número de desnonaments a la ciutat ha augmentat significativament. Cal destinar els pisos buits de la ciutat a l’actual situació d’emergència social. Hem de destinar-hi tots els recursos existents i a l’abast». Antoni Garcia, cap de llista de la formació d’Esquerra Republicana també per a les properes municipals, ha volgut alhora donar importància al model econòmic de petit comerç a la ciutat, alhora que a remarcat voler fomentar la industrialització de la Carretera del Mig i dotar de recursos el sector biomèdic present a la ciutat.

Esquerra demana al conseller de Territori que compleixi la resolució aprovada pel Parlament per aturar l’actual PDU Granvia de l’Hospitalet

Esquerra Republicana de l’Hospitalet considera una deslleialtat l’anunci de no fer complir la resolució aprovada pel Parlament de Catalunya i li recorda que en aquest tema no hi ha consens al Govern de la Generalitat. El conseller de Territori i Sosteniblitat Damià Calvet, Conseller de Territori i Sostenibilitat, durant la visita que va realitzar ahir divendres a l’Hospitalet de Llobregat va manifestar que la Generalitat dona suport a l’actual PDU Granvia-Llobregat, que continuarà sense cap tipus de canvi. Des d’Esquerra Republicana tornem a reclamar al Conseller de Territori que cal fer complir la resolució aprovada pel Parlament de Catalunya l’anterior legislatura, que insta al govern de la Generalitat a aturar el PDU per manca de consens social i polític, i replantejar-lo sobre nous criteris ecològics, ambientals i socials. Esquerra Republicana vol recordar al Conseller de Territori que, en aquest tema i prova d’aquesta manca de consens, no hi ha acord entre les forces polítiques que formen part del Govern de la Generalitat, i per tant no es pot tirar endavant aquest projecte de forma unilateral, sense consens i sense respectar la decisió del Parlament de Catalunya. El portaveu d’ERC Antoni Garcia ha reiterat que “tornem a reclamar una taula de diàleg entre les diferents administracions, entitats ecologistes, socials, veïnals i polítiques per replantejar i definir un nou PDU d’ampli consens“. La formació republicana comparteix el soterrament de la Granvia i l’impuls al sector biomèdic, però no està d’acord en com és resol l’entorn de Cal Trabal, la darrera zona agrícola de l’Hospitalet i conegut dins del PDU com a “sector 2”. Esquerra Republicana demana que no es construeixi cap edificació al sector 2, per tal de preservar la totalitat de Cal Trabal i conservar aquest entorn natural. En aquest sentit la formació republicana també demana que Cal Trabal s’incorpori al Parc Agrari del Baix Llobregat, i que la zona agrícola que es va perdre per fer les obres de la cua de maniobres de la Línia 1 del metro es converteixi en un Parc Urbà que serveixi per connectar el Parc de Bellvitge, Cal Trabal i el riu Llobregat.

Diada 2018: història, llibertat i record als presos polítics

Esquerra Republicana i Jovent Republicà de L'Hospitalet de Llobregat participen als actes de la Diada de Catalunya.    El grup municipal d'Esquerra Republicana i Jovent Republicà han participat a la ofrena floral per la Diada al monument a Rafael Casanova, patriota i heroi de l'11 de setembre de 1714, a la Rambla Marina de L'Hospitalet. Des del partit republicà, a més de la ofrena, s'hi ha afegit la necessitat de reivindicar la llibertat pels presos polítics que aviat farà un any que son a la presó. Aquest any es tracta de la primera Diada de Catalunya en molts anys amb companys i companyes empresonats o a l’exili, fent d'aquesta Diada una situació realment excepcional.  A l'acte, els membres de ERC han volgut demanar novament la llibertat dels presos polítics i han encoratjat als assistents a participar a la manifestació convocada a l'Avinguda Diagonal de Barcelona i organitzada per Òmnium i l'Assemblea. Com ha expressat el candidat a la alcaldia de L'Hospitalet, Antoni Garcia: “Aquest 11 de setembre cal tornar a omplir els carrers. I ho hem de fer per dos motius: per exigir la llibertat dels presos i preses polítiques i el retorn dels exiliats, i per demostrar un cop més que el nostre anhel d’implementar la República continua igual de ferm.”.

El departament de Salut inverteix 56,9 milions d'Euros a l’Hospitalet de Llobregat

El Departament de Salut, encapçalat per la Consellera Alba Vergés invertirà 56,9 milions d'euros a l’Hospitalet de Llobregat fins el 2021. Es tracta d’una xifra que pot créixer, ja que encara està pendent d’incorporar l’import que es derivi de la solució finalment escollida per l’Hospital General de l’Hospitalet.   El Departament de Salut, el Servei Català de la Salut i l’Ajuntament de l’Hospitalet han firmat avui el Pacte de salut i benestar de la l’Hospitalet 2018-2021. El conveni té com a finalitat principal reduir les desigualtats en salut, incorporant la perspectiva de gènere en totes les actuacions.   Aquest pacte comporta millores sobre tres grans partides: una dirigida als principals hospitals de la ciutat, on s’invertiran 41,4 milions. La inversió més important recau sobre l’Hospital Universitari de Bellvitge, completant la segona fase d’ampliació del mateix on es destinaran 36,9 MEUR per completar el nou bloc quirúrgic, millorar l’accessibilitat i dotar el centre de tecnologia d’última generació.   Tanmateix es milloraran les consultes externes de l’Hospital Duran y Reynals així com s’analitzaran les necessitats de futur de l’Hospital General de l’Hospitalet i s’estudiarà la possibilitat de fer una reforma integral, o bé, d’apostar per la creació d’un nou centre que substitueixi l’actual.   La segona partida contempla diversos centres d’atenció primària on s’invertiran 15,5 milions en la construcció de Nous centres com el de Santa Eulàlia Nord i el de la Florida Sud, la remodelació del CAP de Just Oliveras i un nou gran equipament sanitari que aculli l’EAP Sant Josep (actualment ubicat al CAP Just Oliveras) i que permeti traslladar i ampliar el CUAP Pura Fernández així com ubicar una segona base del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) al municipi, entre d’altres serveis.   També es destinaran recursos a l’impuls de l’atenció integrada social i sanitària. Es crearà una Taula comunitària de salut i benestar per tal que faci un diagnòstic dels problemes de salut a la comunitat i prioritzi àmbits d’actuació sempre des d’una perspectiva de gènere i centrant-se en les ABS més desfavorides.

brutícia, Hospitalet, neteja

Esquerra Republicana denuncia l'agreujament dels problemes de neteja durant l'estiu

Esquerra Republicana ha manifestat la seva preocupació per la situació de brutícia i deixadesa a l'Hospitalet durant els mesos d'estiu. El partit republicà vol denunciar que els problemes de neteja, ja recurrents a la ciutat durant tot l'any, s'han vist agreujats especialment en aquest mes d'agost. Des d'Esquerra Republicana assenyalen que, amb l'arribada de la calor, els contenidors plens i la neteja deficient dels carrers acaben generant encara més problemes als veïns i veïnes, com les males olors que s'han fet evidents a molts carrers de la ciutat durant aquests dies. El portaveu d'ERC, Antoni Garcia, ha declarat que “és preocupant la sensació de brutícia i deixadesa per part de l'Ajuntament respecte a la qüestió de la neteja, durant tot l'any, però aquestes setmanes d'estiu el problema s'ha fet més evident encara, com ha pogut comprovar qualsevol veí o veïna de l'Hospitalet”. Pel portaveu republicà, “tenim un govern que està permanentment de vacances en el tema de la neteja. La ciutat cada dia està més bruta“. Antoni Garcia també ha recordat que “el proper any finalitza l'actual contracta de neteja, i és el moment de debatre sobre el model de gestió actual, en mans d'una empresa tan qüestionada com FCC. També de plantejar municipalitzar aquest servei, tal com defensem i ja hem demanat en diverses ocasions des d'Esquerra”.

Esquerra l’Hospitalet clou el curs polític amb un acte de benvinguda a la nova militància

Esquerra l'Hospitalet celebra la darrera Assemblea Oberta de l'actual curs polític amb la presència de la diputada al Parlament de Catalunya i secretaria d'organització d’Esquerra Republicana, Mónica Palacín. Esquerra l’Hospitalet ha celebrat aquest dimarts 10 assemblea oberta on el portaveu i candidat Antoni Garcia, ha fet repàs de tota l’activitat realitzada pel grup municipal el darrer mes de juny i les mocions presentades al darrer ple municipal. Antoni Garcia ha volgut agrair, a més, tota la bona feina realitzada per tot el partit durant aquest any polític i la confiança rebuda al projecte polític per a fer un nou l’Hospitalet.   L’assemblea ha comptat amb la participació de la secretària nacional d’organització d’Esquerra Republicana i diputada, Mónica Palacín, que ha felicitat a l’Hospitalet per la consolidació del projecte i el fort creixement que ha experimentat a tots els barris de la ciutat. També ha volgut encoratjar a tots els assistents a continuar lluitant per uns ideals i propòsits polítics que segueixen intactes i sòlids tot i la repressió política que el partit i les institucions catalanes pateixen.   Juntament a ells, Sílvia Casola, presidenta del partit a l'Hospitalet, a agraït tots els esforços que la militància, amics i simpatitzants han fet durant l'any. Moments tant importants com la defensa de les urnes i els vots al referèndum de l'1 d'octubre,  els més de 250 apoderats que van representar Esquerra a les votacions imposades del passat 21 de desembre , així com també totes les activitats que el partit ha realitzat. La darrera assemblea del curs polític ha servit per a fer entrega, a més, dels diplomes de reconeixement a la nova militància del partit, companys i companyes d’arreu de la ciutat que s’ha sumat amb la voluntat de fer possible una ciutat republicana.   Des del passat 1 d’octubre Esquerra Republicana a l’Hospitalet ha viscut un creixement històric del 45,6% d’increment de militància i també del 120% de creixement d’amics i amigues del partit.

Esquerra Republicana de l’Hospitalet homenatja Anna Simó

L'acte, enmarcat dins el II Memorial Justa Goicoechea, ha volgut destacar la figura de l'Anna Simó, regidora de la ciutat, diputada, vicepresidenta i secretaria al Parlament de Catalunya i Portaveu del partit republicà.   Aquest diumenge 29 d'abril, Esquerra Republicana de Catalunya ha homenatjat Anna Simó en motiu del II Memorial Justa Goicoechea; un memorial que recorda la primera regidora d’Esquerra a l’Hospitalet, i que vol posar en valor les aportacions d’aquelles persones que han defensat les idees republicanes i d'esquerres al llarg dels anys a la ciutat. L'acte ha comptat amb la presència de Joan Tardà, diputat al Congrés dels Diputats;  Marta Vilalta, Portaveu del partit republicà; Gerard Gómez del Moral i Jordi Albert Caballero, diputats al Parlament de Catalunya; i Antoni García i Coque García, regidors a la ciutat; així com també la presència de veïns i veïnes de la ciutat que han volgut acompanyar l’Anna Simó. Els republicans han volgut així homenatjar a qui va ser fundadora de les Joventuts Republicanes a la ciutat, presidenta d’Esquerra l’Hospitalet i la primera regidora republicana en democràcia i amb qui ERC va tornar a tenir representació institucional a la ciutat. Una dona lluitadora que ha estat durant molt temps en primera línia política, treballant per la justícia social i sense oblidar mai l’Hospitalet, treballant incansablement per fer de l’Hospitalet una ciutat republicana. Antoni Garcia, portaveu d’ERC l'Hospitalet, ha iniciat l'homenatge recordant als presos i preses polítiques, afegint que “des de la fundació d'Esquerra Republicana el republicanisme ha patit la repressió, l'exili, i l'empresonament" i ha  volgut destacar a l'Anna Simó com “una dona treballadora, responsable i de clars valors republicans i pensament d’esquerres”. Anna Simó ha volgut agrair a tots els assistents la seva presència i ha recordat “el treball de totes les dones republicanes que tot i les dificultats han volgut continuar amb les polítiques d’esquerres, a peu de carrer, amb la gent i entitats del país defensant les idees republicanes”.

ERC l'Hospitalet celebra la Diada de Sant Jordi amb diferents paradetes a la ciutat

Aquest dilluns 23 d’abril de 2018, Diada de Sant Jordi, el partit republicà ha tornat a celebrar la diada nacional a la ciutat amb l’organització de dues paradetes ubicades a la Rambla de la Marina, al barri del Centre; i a la plaça de Pius XII, al barri de Santa Eulàlia. A ambdues paradetes, la militància d’ERC l’Hospitalet ha celebrat el dia de Sant Jordi amb la venda de les populars roses de Sant Jordi, que aquest any han portat incorporades llacets grocs reclamant la llibertat dels presos i preses polítiques. A més, a la parada informativa de Rambla Marina hi ha hagut la realització d’un taller de xapes per als més petits, que han pogut pintar la seva pròpia xapa. A les dues paradetes, els veïns i veïnes s'han trobat amb els regidors Antoni Garcia i Coque Garcia, amb qui han pogut intercanviar propostes i informar-se de primera mà de la feina que realitza el grup municipal a l’Ajuntament i de les propostes per fer una ciutat republicana. També han repartit la revista especial de resum de la feina feta els 3 primers anys de mandat. Per tancar el dia, i com cada dilluns, hem tornat a reclamar l’alliberament del presos i preses polítiques i el retorn de les persones exiliades des de l'Acollidora. Una trobada molt multitudinària i amb un alt valor simbòlic per tancar una diada on l'excepcionalitat política que vivim hi ha estat present durant tota la jornada.