L'Hospitalet

Gabriel Rufian omple la Biblioteca de La Florida a la presentació del llibre "Gabriel Rufián, la voz de la calle"

L’acte, que ha fet petita la biblioteca de la Florida, ha comptat amb la participació de l’escriptor del llibre, Igor Meltxor, del diputat al Congrés, Gabriel Rufián i del regidor i candidat a l'alcaldia, Antoni Garcia.

A la presentació del llibre d’Igor Meltxor, "Gabriel Rufián, la voz de la calle" l'autor ha destacat que sentir parlar Rufian és escoltar la veu del poble des de les institucions. Igor Meltxor, ha volgut comparar la situació política viscuda actualment a Catalunya i la viscuda anys enrere al País Basc; la desinformació i la repressió que estem vivint.

Gabriel Rufián ha recordat els presos i preses polítiques, paraules acompanyades per un efusiu aplaudiment per part del públic.

El diputat ha recordat que els seus propòsits quan va arribar a Madrid eren “donar una imatge més aproximada de Catalunya, millorar la vida de la gent, i ocupar un espai mediàtic que fins ara no es tenia a la política catalana”, i ha defensat la feina que fan els diputats republicans en un espai tan hostil.
En referència a la situació política actual, ha comentat que “la millor moció de censura davant del govern de Rajoy és un català republicà” i ha afegit que actualment ens trobem davant una situació surrealista, on qui ens governa des de Madrid, sols té quatre diputats al Parlament de Catalunya.

Antoni Garcia, candidat republicà a la ciutat, ha destacat la figura de Rufian, un republicà que coneix de primera mà la realitat de barris i ciutats com l’Hospitalet, espais diversos on el republicanisme creix cada dia.
Garcia ha assenyalat que "l'Hospitalet necessita un govern que prioritzi la gent, amb un projecte fe futur que faci possible que sigui una ciutat dignade ser la segona ciutat de la República Catalana!".

L’acte s’ha celebrat a la sala polivalent de la biblioteca La Florida, una sala que s’ha quedat petita ben aviat. Cal destacar que inicialment s’havia previst en un altre emplaçamemt, però que el silenci i impediments per part del govern municipal del PSC van obligar a buscar un espai alternatiu per poder realitzar l’acte.