L'Hospitalet

Esquerra Republicana de l’Hospitalet homenatja Anna Simó

L'acte, enmarcat dins el II Memorial Justa Goicoechea, ha volgut destacar la figura de l'Anna Simó, regidora de la ciutat, diputada, vicepresidenta i secretaria al Parlament de Catalunya i Portaveu del partit republicà.

Aquest diumenge 29 d'abril, Esquerra Republicana de Catalunya ha homenatjat Anna Simó en motiu del II Memorial Justa Goicoechea; un memorial que recorda la primera regidora d’Esquerra a l’Hospitalet, i que vol posar en valor les aportacions d’aquelles persones que han defensat les idees republicanes i d'esquerres al llarg dels anys a la ciutat.
L'acte ha comptat amb la presència de Joan Tardà, diputat al Congrés dels Diputats;  Marta Vilalta, Portaveu del partit republicà; Gerard Gómez del Moral i Jordi Albert Caballero, diputats al Parlament de Catalunya; i Antoni García i Coque García, regidors a la ciutat; així com també la presència de veïns i veïnes de la ciutat que han volgut acompanyar l’Anna Simó.

Els republicans han volgut així homenatjar a qui va ser fundadora de les Joventuts Republicanes a la ciutat, presidenta d’Esquerra l’Hospitalet i la primera regidora republicana en democràcia i amb qui ERC va tornar a tenir representació institucional a la ciutat. Una dona lluitadora que ha estat durant molt temps en primera línia política, treballant per la justícia social i sense oblidar mai l’Hospitalet, treballant incansablement per fer de l’Hospitalet una ciutat republicana.

Antoni Garcia, portaveu d’ERC l'Hospitalet, ha iniciat l'homenatge recordant als presos i preses polítiques, afegint que “des de la fundació d'Esquerra Republicana el republicanisme ha patit la repressió, l'exili, i l'empresonament" i ha  volgut destacar a l'Anna Simó com “una dona treballadora, responsable i de clars valors republicans i pensament d’esquerres”.
Anna Simó ha volgut agrair a tots els assistents la seva presència i ha recordat “el treball de totes les dones republicanes que tot i les dificultats han volgut continuar amb les polítiques d’esquerres, a peu de carrer, amb la gent i entitats del país defensant les idees republicanes”. En aquest sentit, l’Anna Simó ha recordat el paper de la Justa Goicoechea, primera regidora a la ciutat l’any 1934, i que “va acabant sent silenciada per les seves idees republicanes l’any 1942, entrant a presó. Una situació que avui, a companys i companyes de partit també viuen”.

Joan Tardà a finalitzat l’acte referint-se a l'Anna Simó com "una gran persona i republicana de pedra picada; una dona que ha treballat sense descans pel país i ens ha recordat en tot moment el que som i volem ser." Tanmateix,, ha encoratjat els assistents a, com l’Anna Simó, seguir treballant per la República, donat que, tot i les dificultats, mai havíem arribat tant lluny, ni havíem sigut tants". També ha insistit en la necessitat de formar govern, així com en la necessitat d'eixamplar des de el món municipal la base republicana per a poder donar força a la internacionalització del procés donat que "és fonamental que l'independentisme i el republicanisme assumeixin una gran victòria a les eleccions municipals, per a poder forçar un diàleg directe amb l’Estat Espanyol”.