L'Hospitalet

Diada 2018: història, llibertat i record als presos polítics

Esquerra Republicana i Jovent Republicà de L'Hospitalet de Llobregat participen als actes de la Diada de Catalunya.

El grup municipal d'Esquerra Republicana i Jovent Republicà han participat a la ofrena floral per la Diada al monument a Rafael Casanova, patriota i heroi de l'11 de setembre de 1714, a la Rambla Marina de L'Hospitalet.
Des del partit republicà, a més de la ofrena, s'hi ha afegit la necessitat de reivindicar la llibertat pels presos polítics que aviat farà un any que son a la presó. Aquest any es tracta de la primera Diada de Catalunya en molts anys amb companys i companyes empresonats o a l’exili, fent d'aquesta Diada una situació realment excepcional.

A l'acte, els membres de ERC han volgut demanar novament la llibertat dels presos polítics i han encoratjat als assistents a participar a la manifestació convocada a l'Avinguda Diagonal de Barcelona i organitzada per Òmnium i l'Assemblea.

Com ha expressat el candidat a la alcaldia de L'Hospitalet, Antoni Garcia:
Aquest 11 de setembre cal tornar a omplir els carrers. I ho hem de fer per dos motius: per exigir la llibertat dels presos i preses polítiques i el retorn dels exiliats, i per demostrar un cop més que el nostre anhel d’implementar la República continua igual de ferm.”.