L'Hospitalet de Llobregat

Acte en record al 78è aniversari de l'Assassinat del President Lluís Companys

El passat 15 d’Octubre vam reunir-nos a la Plaça Lluís Companys de l’Hospitalet per a commemorar el 78è aniversari de l’assassinat del President Lluís Companys. A l’Acte, hi va participar el diputat al Congrés dels Diputats, Joan Tardà; així com també el Portaveu municipal a l’Hospitalet, Antoni Garcia i el Jovent Republicà de l’Hospitalet.

Antoni Garcia va recordar la figura d’en Lluís Companys, i va instar-nos a “honorem el president Lluís Companys, únic president afusellat durant el seu càrrec”. A més, i davant les circumstàncies excepcionals viscudes el darrer any al nostre país, va voler guardar un fort record a “aquells companys que no poden ser presents per la seva injusta presó”.

El diputat Joan Tardà va voler començar els seu record al President Companys recordant els tres ideals bàsics que uneixen a la figura republicana: llibertat, igualtat i fraternitat.
Al seu discurs va emplaçar el govern espanyol a anul·lar les sentències franquistes encara vigents, i va mostrar l’ànim de continuar dialogant i negociant-ho tot. Així, en quant a les negociacions amb l’Estat, el diputat republicà va demanar al govern espanyol “a instar a la Fiscalia General de l'Estat a treure dels nostres companys les acusacions de rebel·lió. No acceptarem una justícia basada en la venjança i l'escarment".

Jovent Republicà de l’Hospitalet va recordar que “a història d’Esquerra Republicana és plena d'exili, persecució i presó. Així, van dir que “la repressió de l'Estat espanyol ens ha perseguit sempre. Volen acabar amb el vitalisme que mantenim viu i herència del president Companys".

L’acte va finalitzar amb l’ofrena floral que diferents entitats de la ciutat van realitzar al monument al President Companys.