Llançà

Guillem Cusí candidat per ERC Llançà a les Municipals 2019

El migdia del darrer dissabte 26, la secció local d’ERC Llançà va escollir en assemblea i per unanimitat la proposta de Guillem Cusí per encapçalar la candidatura de les properes municipals. Coincidint exactament amb la data en que es celebraran els comicis -diumenge 26 de maig de 2019- Guillem Cusí va aprofitar la seva proclamació com a candidat per oferir una breu ponència sobre els seus objectius.
Cusí va començar la seva intervenció agraint als seus companys/es el suport rebut, així com la cohesió i treball que s’ha dut a terme els darrers anys, fent menció especial als altres regidors del grup municipal, Simon Calsina i Anna Giralt. També va valorar la situació política actual del poble:
Malgrat el descrèdit actual de la política municipal a Llançà, i aquells que l’han desacreditat per culpa de la seva actuació, crec que hem de reivindicar com mai que es tracta d’una activitat noble, de servei i que nosaltres aportem més que ningú aquests valors. També crec que és el moment de reivindicar els projectes il·lusionadors, la capacitat i la voluntat d’escoltar, parlar i debatre amb els llançanencs i llançanenques”.
En aquest sentit, Cusí va emfatitzar la gran motivació amb que assumeix aquest repte, i que suposa obrir una nova etapa per a l’equip d’ERC Llançà, per tal d’oferir un projecte el més exigent i beneficiós possible per a les veïnes i veïns del poble. L’experiència obtinguda fruit de governar l’Ajuntament permetrà elaborar un programa amb perspectives més profundes i reals:
Vàrem poder treballar noves iniciatives, iniciar nous projectes quan governàvem i la majoria d’ells ni tant sols varen veure la llum. Ara cal un nou impuls. Llançà té moltes potencialitats per explotar i per gaudir. També ens cal un ajuntament més àgil, més eficaç, que escolti més.
Hem de prioritzar la identitat de Llançà com a capital de la Mar d’Amunt i com el gran municipi que som: una identitat basada en un comerç de proximitat i qualitat, en la reivindicació de la nostra història, en la conservació del nostre patrimoni, amb un model urbanístic i turístic propi. Hem de reforçar diferents centralitats del nostre poble: el teixit comercial, el teixit cultural, els serveis, la pesca.  Tenim temes estratègics pendents: el casc antic de la vila i del port, el passeig marítim o la residència de Can Marly, per posar alguns exemples.”

A continuació, transcrivim algunes de les altres interessants aportacions que Guillem Cusí va oferir durant la seva ponència:
Llançà necessita una bona sacsejada que només és possible fer amb un gran acord entre tots els factors. Aquesta ha de ser la nostra proposta política, aquesta ha de ser la nostra aposta estratègica. Amb la gent jove i la gent gran, amb la gent de Llançà, amb els turistes i els de segona residència, amb els emprenedors i els comerciants, amb els que volen divertir-se i amb els que volen descansar, amb les entitats i amb els que volen més ofertes culturals, amb la gent que treballa en la pesca, la gent que treballa del mar i del nostre entorn, amb els que volem viure i conviure amb seguretat i una via pública en condicions. Amb els llançanencs de tota la vida i els que han escollit el nostre poble per viure.
Aspirem a un Llançà amb uns serveis de qualitat tant a l’hivern com a l’estiu, amb proximitat de l’ajuntament amb la gent, amb orgull per viure-hi. Això només ho podem construir amb una ERC forta. Aquesta és la proposta que a partir d’avui hem de treballar, potenciar i si els llançanencs així ho volen, implementar”.