Llançà

Guillem Cusí: 'Entomem el repte de capitanejar l'oposició amb dignitat i fermesa'

Parlem amb ...

Guillem Cusí i el grup d’ERC de Llançà celebren la històrica victòria en els últims comicis municipals, tot i quedar tocats pel pacte entre Francesc Guisset (PSC) i Núria Escarpanter (Junts per Llançà), el qual els va pispar l’alcaldia.

- Quina valoració fas del destacat nombre de vots en les últimes eleccions?

Des d'ERC celebrem efusivament l'èxit del bon resultat d'aquestes darreres eleccions. Hem desbancat la històrica "Convergència", que havien guanyat totes les eleccions des de l'any 79, però el que és més important i rellevant és que ERC hagi guanyat uns comicis municipals en l'actual democràcia. Estem molt contents per l'ascens meteòric des de la nostra refundació local l'any 2011 en què vam treure 267 vots i un regidor, pels 598 vots i tres regidors del 2015 i els actuals 760 vots i quatre regidors. Això demostra que estem fent molt bona feina i es tradueix en aquesta àmplia confiança que ens ha fet la gent de Llançà. Llàstima que ens hagin apartat i no hàgim pogut governar!

- Com descrius les persones del grup que actualment t'acompanyen al consistori?

L'equip d'ERC s'ha renovat i incorporem nous companys, companyes en aquest cas, amb molta empenta i molta energia, noves idees, clares i innovadores, i comptem amb l'experiència tant d'haver governat com d'haver estat a l'oposició. El bagatge polític i professional d'uns i altres ens permetrà treballar per un model de poble que aglutini totes les idees i tendències per fer un Llançà millor. En definitiva i el més important: són molt bona gent!

- Quin paper ha de tenir ERC en el municipi, al llarg d'aquesta legislatura?

Entomem el repte de capitanejar, no l'ajuntament que és el que voldríem, sinó l'oposició. Amb dignitat i fermesa, però a ningú se li escapa que viurem temps complicats, si més no estranys amb el govern actual. Però des d'ERC prioritzarem el bé comú del municipi i això implica buscar una bona entesa i una bona dinàmica de treball. Farem una oposició forta, crítica i ferma, però constructiva, com hem anat fent fins fa ben poc: llançant propostes i precs i treballant amb tot allò que el govern bonament s'avingui a compartir. Tindrem una actitud vigilant i fiscalitzadora, però repeteixo, constructiva. I en aquest sentit, com a grup majoritari, com a llista més votada, demanem reciprocitat a l'hora de treballar. Que se'ns tingui en compte amb totes les decisions, però sobretot en aquelles més transcendentals. Tal com diria l'amic i company Raül Romeva, cap alt, mà estesa i mirada llarga!

Revista Crae Entrevistes https://www.revistacrae.cat/ca/politica/2935-guillem-cusí-entomem-el-repte-de-capitanejar-l-oposició-amb-dignitat-i-fermesa.html