Llançà

Butlletins digitals

Males notícies: què hem guanyat en un any des del canvi de govern a Llançà?

Abans que els pressupostos, la principal eina d'un govern municipal és el seu programa; el rumb que ens motiva a presentar-nos a unes eleccions i que ens compromet amb l'electorat. El programa ha de condicionar el pla d’accions d’una legislatura, perquè recull aspectes tan  essencials com les propostes d'inversió, planejament i model de gestió.

Assumint aquesta obvietat, males notícies. Ens topem amb la primera distorsió si ho apliquem a la realitat del nostre poble, on l'essència de l'actual acord de govern suposa que el PSC assimili el programa d'una Convergència a qui, com tothom recordarà, es va dedicar a criticar durant tota la campanya electoral fins a l'extenuació. Si hem d'escollir entre la ignorància o el cinisme, hem d'estar preocupats.

I no es tracta només del pla de govern, sinó d'una estructura ineficient i que mostra dosis de descoordinació cada dia. Sense rumb i lluny d'una actitud proactiva, no ens agrada el que veiem.

Han transcorregut els mesos i, malgrat el temps pugui tenir propietats pal·liatives, cal no perdre el context de vista. Partim d'un complot motivat per enderrocar un alcalde i els membres d'un equip de govern, per la “tranquil·litat” i perquè Llançà recuperés una mal infundada normalitat. La insoportabilitat d'assumir una derrota va pesar més que la responsabilitat d'assumir i afrontar l'autocrítica i un procés pedagògic de regeneració. L'escenari resultant ha estat el d'una legislatura amb dues alcaldies (a l'espera d'una tercera), la pèrdua d'un temps imprescindible per la urgència d'un projecte competent i transformador, la traïció a un 20% de l'electorat de Llançà i un incert horitzó.

Són moltes les males notícies, però seguim i seguirem, perquè la voluntat d’ERC d’un “Llançà per fer” continua intacta i més viva que mai. Treballem i seguirem treballant crítica, activa i enèrgicament a l’ajuntament, assumint la responsabilitat de ser, ara, l'oposició  que sap actuar i que es mantindrà controlant i fiscalitzant un govern que el proper 2019 intentarem recuperar amb la vostra confiança.

Alçats i il·lusionats, malgrat calgui trencar la renovada opacitat de l’actual govern que, entre altres, ens dificulta la nostra tasca, seguirem defensant el vostre dret a la legítima representació, participació i a tenir un consistori competent que assumeixi l'immens repte de millorar i atendre Llançà a la perfecció.

Guillem Cusí Batlle
Portaveu del grup Municipal d’ERC