Llavaneres

Totes les notícies

ERC governarà en solitari fins a final de mandat

Esquerra Republicana de Catalunya governarà en solitari el que resta de mandat a l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres. L'alcalde, Nani Mora, ha decidit retirar les atribucions delegades al segon tinent d'alcalde, Joan Rubal, després de les discrepàncies amb el grup d'Acord per Llavaneres sobre els usos de l'antiga escola Labandària, que ja van tensar l'equip de govern, i després  d'una tala d'alzines injustificada. A principis de setmana, aquesta actuació a l'entorn de l'antic camp de futbol es va fer sense cap informe que l'avalés i es van demanar responsabilitats polítiques al regidor Rubal, responsable en aquell moment de l'àrea de Serveis Territorials. El regidor va traslladar a l'alcalde la seva intenció de presentar la renúncia per aquests fets, però en no fer-se efectiva Mora li ha acabat retirant les competències. La resta de regidors d'Acord han decidit abandonar el govern i a partir d'ara governem en solitari i amb minoria aritmètica, però amb la majoria de projectes, d'il·lusió i de voluntat de servei, tal i com sempre hem fet. Des d'ERC Llavaneres defensem la feina feta pel govern i la feina feta amb transparència.

Llavaneres vota SÍ a la República

ERC obté la confiança de 1481 veïns i veïnes de Llavaneres que voten SÍ a la República. Des de l'Executiva local volem expressar l'agraïment al 22,87% dels llavanerencs que han optat per votar ERC-CatSí en aquestes decisives eleccions al Parlament de Catalunya. A Llavaneres, Esquerra Republicana és la tercera formació més votada, seguint la pauta de tot el país.  Amb aquests resultats al nostre poble, les forces del sí es consoliden com l'opció majoritària amb un 56,41%. Si parlem de participació, no podem deixar de felicitar-nos per com els nostres convilatans han anat a votar aquest 21D. En total un 83,71% de la població s'ha acostat aquest dijous per fer ús del seu dret a vot, 4,8 punts més que en els comicis de 2015 i un 1,81% més que la mitjana catalana. Des de la Secció Local d'ERC volem agrair novament i de forma sincera aquest suport que ens permet revalidar la majoria independentista, derrotar el bloc del 155 i continuar defensant el mandat ciutadà que reclama una via política, pacífica i democràtica.

Convertim la ràbia i el dolor en la força per vèncer

Benvolguts companys i companyes, En aquests moments tan difícils, us vull fer arribar un missatge de serenitat i d’esperança. Ahir, els nostres companys i amics, el vicepresident Oriol Junqueras i els consellers Dolors Bassa, Carles Mundó i Raül Romeva van ser empresonats injustament per un estat fallit i demofòbic. Amb ells, també altres consellers del Govern legítim de Catalunya, Meritxell Borràs, Jordi Turull, Josep Rull i Joaquim Forn. El seu delicte? Haver obeït el mandat democràtic del poble de Catalunya de fer un país més lliure, més just i més digne. Per ells, pel Jordi Cuixart i el Jordi Sànchez, també empresonats injustament, per les seves famílies i amics, hem d’estar més units i determinats que mai i no defallir en els nostres objectius i conviccions. A Esquerra Republicana som testimonis vius de la repressió d’un estat franquista. Avui –és increïble, però és així–, la història es repeteix. Hem d’interpel·lar amb urgència a tots els demòcrates perquè reaccionin, perquè impedeixin que això passi al cor d’Europa al segle XXI. Per això faig meves les paraules de l’amic Oriol: hem de seguir sumant i sumant, construint una gran força política al servei de la llibertat i la justícia. Que segueixi sent un exemple d'honestedat, de rigor, de bones persones. Les urnes són nostres i no ens les deixarem prendre mai. La nostra és una causa justa que neix del mandat popular de les eleccions amb més participació de la història i que va ser refrendada l’1 d’octubre heroicament malgrat la repressió policial. Sabem que les eleccions del 21-D són il·legítimes, però són el millor camí que tenim ara mateix per defensar la República i respondre democràticament al front del 155. Convertim la ràbia, la indignació i el dolor en la força per vèncer i desempallegar-nos definitivament d’aquest estat fallit. Marta Rovira Secretària General d'Esquerra Republicana

Sant Andreu de Llavaneres diu sí a la República Catalana

El 'sí' va ser l'opció més votada en el referèndum d'autodeterminació del passat 1 d'octubre pels veïns i veïnes de Llavaneres, amb 3.938 vots, el que suposa un 91,71% del suport ciutadà. En total 4.283 persones van exercir el seu dret a vot en els col·legis electorals del municipi, el que representa un 61% de participació. El 'no' va rebre el suport de 229 persones, un 5,34%. Es van comptabilitzar un total de 84 vots en blanc i 42 nuls.   La jornada electoral va estar protagonitzada pel civisme de tots els que van acostar-se a exercir el seu dret a vot, però des del grup municipal d'ERC Llavaneres volem tornar a lamentar i condemnar la violència, la  repressió i la greu vulneració dels drets civils i les llibertats patides per molts catalans i catalanes arreu del país.

Govern Municipal

ERC Llavaneres dona suport al relleu de l'Alcalde

La Secció Local d'Esquerra ha decidit donar suport a la Moció de Censura per tal de rellevar a l'Alcalde Bernat Graupera de l'Ajuntament. Els principals motius que han propiciat aquesta decisió són la falta de confiança amb l'Alcalde Graupera i la necessitat de trencar el pacte que manté CIU amb el PP a l'Ajuntament. El nou govern el formarà CIU, ERC, GLL, PSC, i SOS, és a dir, tots els grups municipals menys el PP.  En aquesta nova etapa al Govern, els regidors d'Esquerra assumeixen aquestes regidories: Nani Mora: Regidor de Cultura, Festes i Promoció Econòmica.  Albert Sala: Regidor d'Hisenda i del Servei Municipal d'Aigües. Gemma Martín: Regidora de Benestar Social i Igualtat. L'alcalde fruÏt de la moció de censura ha estat escollit pel propi grup de CIU i serà el fins ara regidor Juan Garcia.

Nani Mora, alcaldable per ERC

Després dels excel·lents resultats de les anteriors eleccions municipals, on ERC Llavaneres va aconseguir el millor resultat des de la recuperació de la democràcia, l'Assemblea Local d'Esquerra ha reelegit a Nani Mora comper encapçalar la candidatura d'Esquerra a l'Ajuntament a les eleccions que tindran lloc el proper 24 de maig.

Més de 70 llars reben suport del Pla d'Ajut a les Famílies

El pla va néixer l'any 2009 a proposta del Grup Municipal d'Esquerra, aleshores a l'oposició. L'objectiu era donar suport a les famílies per tal de pal·liar i reduir l'impacte negatiu de la crisi en les economies familiars. Els ajuts són diversos, temporals i es constitueixen com un suport bàsic per a les famílies.  Entre els mesos de gener a setembre, s'han atorgat ja un total de 160 ajuts adreçats a 67 famílies. En el mateix període del 2013, es van lliurar un total de 188 ajuts per a 39 famílies. Poden rebre ajuda totes aquelles famílies empadronades al municipi de Sant Andreu de Llavaneres amb una antiguitat mínima de tres mesos.

No a la violència de gènere

Gemma Martín, regidora de Benestar Social i Igualtat ha commemorat el Dia Internacional de la No Violència vers les Dones amb el desitg de que mai més hi hagi cap mes víctima. A l'acte hi ha assistit alumnes de 3r d'ESO que han participat en la lectura del manifest. La Plaça s'ha omplert de golbus blancs i violetes.

Presentació pública del pressupost del 2015

Albert Sala, regidor d'Hisenda de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres ha presentat el pressupost municipal de l'any 2015, definint-lo com a 'auster, amb vocació de servei i responsable'. La presentació va reunir a una quarantena de persones que van poder preguntar al regidor els seus dubtes sobre el pressupost.  El pressupost per a l'any 2015 de l'Ajuntament de Llavaneres puja a 13.788.485 euros i inclou, com a principal inversió, l'execució del nou pavelló d'Esports. L'aportació municipal per a aquesta primera fase de les obres serà de 800.000 euros. S'hi han de sumar els diners provinents de les subvencions d'entitats supramunicipals. També es va voler destacar l'esforç que es fa de contenció de la despesa -sense incloure la inversió del pavelló, tindrà un increment del 0,59 %- i d'amortització del deute. Així mateix, Albert Sala va assenyalar que, tot i les dificultats econòmiques actuals, el consistori ampliarà per a l'any que ve la partida per lluitar contra les desigualtats socials i també per fomentar l'ocupació.