Llavaneres

Esquerra-Llavaneres rebutja la moció del PP contra la immigració, aprovada amb el suport de CiU

Esquerra Republicana de Catalunya a Llavaneres hem fet avui divendres dia 30 d’abril una roda de premsa per mostrar la nostra ferma oposició a la moció aprovada al nostre municipi, a instàncies del PP amb els vots favorables de CiU, per denunciar els immigrants sense papers empadronats a Llavaneres. És una moció més policial que no pas social, i s’ha aprovat a un poble on no hi ha problemes derivats de la immigració.

El nostre partit porta a terme polítiques d’integració social, amb clases de català i castellà per a nouvinguts. El portaveu del grup municipal d’Esquerra a Llavaneres, Nani Mora, ha assegurat amb convicció que no hi ha cap tipus de conflicte a causa de l’arribada de nouvinguts, sinó ben bé al contrari. “Som un poble d’acollida, no volem ser un poble de rebuig per tots els nous veïns”. Nani Mora ha acusat CiU de donar suport a la moció del Partit Popular només perquè “volen mantenir amb tranquilitat la cadira a Llavaneres el que queda de legislatura”.

A la roda de premsa hi ha intervingut David Minoves, Secretari de Moviments Socials i Immigració d'Esquerra. La seva intervenció ha servit per deixar més clar que mai el compromís del partit republicà amb el Pacte Nacional per a la Immigració, del qual en queden fora iniciatives com l’aprovada a Llavaneres. Minoves ha lamentat que hi hagi partits polítics que utilitzin la immigració amb finalitats electoralistes, un carta que Esquerra no ha jugat ni jugarà mai. “La funció de l’Ajuntament no és denunciar, només controlar. Denunciar està fora del Pacte nacional per a la immigració”. David Minoves, en nom d’Esquerra, ha volgut apel•lar a CiU a que rectifiqui i que la moció aprovada a Llavaneres sigui la primera i la última que s’aprovi al terrtori català perquè és una política d’exclusió i no d’integració, com defensa Esquerra. “Han caigut en el parany del PP. Em sap greu veure que aquí a Llavaneres CiU hagi acceptat aquesta moció i hagi entrat en el joc dels populars en precampanya electoral”, ha dit Minoves, que també ha afegit que “som un sol poble. La immigració ja en forma part. Les persones que venen de fora no poden ser usades barruerament en contra dels interessos dels catalans”.

Des d’Esquerra de Llavaneres ens planteja fer accions de protesta contra la moció aprovada per PP i CiU. Nani Mora ha avançat en roda de premsa que es en la redacció d’una moció per entrar al proper ple municipal a favor de les persones, de totes les persones, i que donaria l’oportunitat a CiU de rectificar.