Llavaneres

Convertim la ràbia i el dolor en la força per vèncer

Benvolguts companys i companyes,

En aquests moments tan difícils, us vull fer arribar un missatge de serenitat i d’esperança. Ahir, els nostres companys i amics, el vicepresident Oriol Junqueras i els consellers Dolors Bassa, Carles Mundó i Raül Romeva van ser empresonats injustament per un estat fallit i demofòbic. Amb ells, també altres consellers del Govern legítim de Catalunya, Meritxell Borràs, Jordi Turull, Josep Rull i Joaquim Forn. El seu delicte? Haver obeït el mandat democràtic del poble de Catalunya de fer un país més lliure, més just i més digne. Per ells, pel Jordi Cuixart i el Jordi Sànchez, també empresonats injustament, per les seves famílies i amics, hem d’estar més units i determinats que mai i no defallir en els nostres objectius i conviccions.
A Esquerra Republicana som testimonis vius de la repressió d’un estat franquista. Avui –és increïble, però és així–, la història es repeteix. Hem d’interpel·lar amb urgència a tots els demòcrates perquè reaccionin, perquè impedeixin que això passi al cor d’Europa al segle XXI. Per això faig meves les paraules de l’amic Oriol: hem de seguir sumant i sumant, construint una gran força política al servei de la llibertat i la justícia. Que segueixi sent un exemple d'honestedat, de rigor, de bones persones.

Les urnes són nostres i no ens les deixarem prendre mai. La nostra és una causa justa que neix del mandat popular de les eleccions amb més participació de la història i que va ser refrendada l’1 d’octubre heroicament malgrat la repressió policial. Sabem que les eleccions del 21-D són il·legítimes, però són el millor camí que tenim ara mateix per defensar la República i respondre democràticament al front del 155. Convertim la ràbia, la indignació i el dolor en la força per vèncer i desempallegar-nos definitivament d’aquest estat fallit.

Marta Rovira
Secretària General d'Esquerra Republicana