Totes les notícies

ERC reclama a Ros una Declaració Institucional en defensa de la democràcia

Els republicans, en coordinació amb la resta dels grups de l’oposició, han demanat que s’aturi tota activitat institucional fins que no es resolgui ‘l’estat de setge’ que està patint Catalunya El grup municipal d’ERC-Avancem creu necessari una Declaració Institucional per part del Govern de la Paeria, en defensa de la democràcia. Segons els republicans, Catalunya es troba en un ‘estat de setge’ i creuen que des de la Paeria, com a institució més propera a la ciutadania,  ha de denunciar la situació actual que s’està patint al nostre país. Segons Carles Vega, president del grup municipal, la Paeria no es pot mostrar impassible davant d’aquesta ‘anomalia democràtica’. “Durant aquests dies hem vist com la policia ha entrat en institucions, despatxos i domicilis particulars. Tenim 4.000 policies en els ports catalans esperant-se per actuar. Això és un estat de setge!  Davant d’aquesta anomalia democràtica s’ha de buscar una resposta contundent, i des de les institucions, tenint en compte que la ciutadania ja s’ha manifestat públicament, el què hem de fer és respondre i correspondre a aquesta actitud”, afirma Vega. Els republicans, juntament amb la resta de partits de l’oposició, han demanat que mentre no es resolgui aquesta situació s’aturi tota activitat institucional. “No podem fer costat a un govern municipal que actua com si no passes res, que fa cas omís a la ciutadania i que no dóna la cara davant els lleidatans. Per tant, fins que Ros no faci una Declaració Institucional denunciant la situació, reclamant la restitució de l’estat democràtic de Catalunya, i per damunt de tot, permetent que la ciutadania pugui exercir el seu dret a decidir, nosaltres no assistirem a cap acte, ja sigui comissió o inauguració, que organitzi l’equip de Govern”, finalitza el regidor.

Els Lleidatans exigeixen una Sanitat digna

Reduir llistes d’espera, escollir el metge i contractes dignes són algunes de les peticions de ciutadans i professionals per a la sanitat de la nova República Reduir les llistes d’espera i poder rebre el tractament “pertinent” quan és necessari i no “després d’esperar sis mesos”; escollir lliurement el metge perquè la relació entre el facultatiu i el pacient “ és molt íntima i la confiança és vital” o destinar-hi més recursos per tal que no “s’imposi el criteri econòmic per damunt de les  necessitats reals dels pacients”. Aquestes han estat algunes de desenes de demandes que han fet usuaris de la sanitat pública aquest dimarts 20 de setembre a les portes de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova, on els escoltava el gerent territorial del CatSalut i director dels serveis territorials de Salut a Lleida, Jordi Cortada, acompanyat del president del grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria. Entre els professionals destacaven les peticions de contractes dignes des de bon començament, acompanyats d’una càrrega laboral que permeti atendre correctament els pacients i que es tinguin en compte les seves opinions a l’hora de prendre decisions polítiques. L’activitat, Una sanitat pública, universal i de qualitat a la nova República, s’emmarcava dins dels actes d’ERC de la campanya La República que farem a favor de la votació de l’1 d’octubre.  Per a Cortada és important escoltar la veu dels ciutadans i dels professionals del sector, a l’hora de dissenyar el sistema sanitari de la futura Catalunya perquè “Una de les principals infraestructures és la de la Sanitat, la qual n’adquiriríem la gestió total i aconseguirem un finançament com deu mana, perquè tal com està ara, la despesa que destinem als ciutadans no és pas la que es mereixen. Per obtenir una sanitat pública òptima necessitem dos mil milions d’euros més, una petita part del que obtindríem si fóssim independents”. Vega ha lamentat les actuacions per part del govern del estat avui i ha fet una crida ciutadana a sortir al carrer, “perquè ja no es tracta si independència sí o no, sinó que es tracta de democràcia sí o no.

ERC denuncia la manca de voluntat per part de la Paeria d’acabar amb l’incivisme a l’Horta

Els republicans denuncien que les actuacions de neteja previstes per l’equip de Govern són excessivament cares i no aturaran els abocaments incontrolats El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria denuncia la manca de voluntat per part de l’equip de Govern d’acabar amb els abocaments incontrolats a l’Horta. Els republicans avisen que netejar aquesta brutícia costa massa diners a la ciutat i que aquesta actuació no és suficient per aturar aquestes conductes incíviques. Josep Maria Baiget, portaveu del grup ERC-Avancem a la Paeria, explica que hi ha altres propostes més econòmiques i que servirien per aturar aquestes accions. “La neteja puntual d’aquests abocaments incontrolats costa a la ciutat 90.000 euros anuals. Una despesa inadmissible i que no fa que es visualitzi una voluntat ferma per part de Ros d’acabar amb aquestes conductes incíviques”. Segons Baiget la instal·lació de càmeres de vigilància i  l’augment de la vigilància de la Guardia Urbana ajudarien a reduir aquests abocaments incontrolats. Pel que fa a la revista de l’Horta, la qual sortirà a la llum en uns dies, el regidor avisa que serà més un ‘pamflet propagandístic’ de la regidoria d’urbanisme, que una revista d’informació general de l’Horta. “Tot i assegurar-nos que la revista passaria pel patronat de la Fundació Lleida 21 com a consell editorial, finalment han tirat pel dret publicant una revista directament des de la Regidoria d’Urbanisme, per tant deduïm que el seu contingut serà mera propaganda del PSC i no informació objectiva interessant pels veïns de l’Horta”, diu Baiget. Finalment l’edil republicà denuncia de nou l’incompliment de les actuacions previstes al Cronograma del Pla Director de l’Horta, “que com ja ens tenen acostumats, no han realitzat dins del termini previst pautat pel mateix Govern”, finalitza Baiget.

Penjada de cartells

Vega: “Ros també ha entrat en campanya”

L’edil republicà lamenta les actuacions del govern de la Paeria per impedir el referèndum i considera que l’alcalde està totalment ‘fora de joc’ El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria lamenta les actuacions totalment desafortunades que Ros està duent a terme per impedir actes públics i propaganda electoral pel referèndum de l’1 d’octubre. Segons Carles Vega, president del grup municipal, “l’alcalde està actuant incongruentment, s’esforça tant en posar impediments a tots els actes pel referèndum que sense adonar-se’n ell mateix ha entrat a fer campanya electoral”, apunta Vega. El republicà explica que mai abans des de la Paeria s’havia posat impediments per donar l’autorització preceptiva per actuar en l’espai públic, però que ara l’equip de govern ha donat instruccions als funcionaris perquè comuniquin a ERC que tots els actes que s’hi vulguin organitzar durant aquests quinze dies, siguin o no pel referèndum, han de passar per la Junta Electoral. Per això, Vega qüestiona que “si, segons l’alcalde, el referèndum és il·legal i la campanya electoral inexistent, com és que se’ns deriva cap a la Junta Electoral? Deu ser perquè actua més com a president del PSC que com a Paer en cap i està fent una campanya encoberta, no sé si per l’abstenció o directament pel no”. Els independentistes avisen que tot i les constants traves de l’alcalde, continuaran la campanya tal com la tenen prevista. “No hem anul·lat ni anul·larem cap acte, ni deixarem de penjar cap cartell; assistirem als mercats de dissabte i farem les parades informatives tal com teníem previst, amb o sense permís. No podem permetre que la col·laboració de Ros amb la repressió policial i la campanya de la por interfereixi en el dret a la democràcia, a la llibertat d’expressió i a la llibertat de pensament”, afirma Vega. L’edil republicà desitja que finalment Àngel Ros ‘sigui valent’, deixi d’amagar-se  darrere dels funcionaris i es posi al costat de la ciutadania i dels valors que anys enrere havia defensat, com són el catalanisme polític i el dret a decidir.

ERC pregunta a Ros per les actuacions dutes a terme per la Paeria a causa de la contaminació acústica del Biloba

Els republicans són conscients que l’esmentada instal·lació de lleure ha generat molèsties als veïns durant l’estiu per la música a altes hores de la matinada, i volen saber si el local ha incomplert la normativa vigent i si el Govern de la Paeria n’és conscient. El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria, preguntarà a Ros sobre els problemes ocasionats per la contaminació acústica generada per la discoteca ‘Biloba’. Els republicans, coneixedors que l’esmentada instal·lació de lleure ha generat durant l’estiu molèsties als veïns  per la musica a altes hores de la matinada, volen saber si el local ha incomplert la normativa, i preguntaran a la Comissió informativa de polítiques de la gestió i promoció de la ciutat i la sostenibilitat del proper dimarts les accions que el consistori ha dut a terme per protegir la tranquil·litat dels veïns. Josep Maria Baiget, portaveu del grup municipal, explica que des del partit són sabedors de les queixes dels veïns, però no de l’abast de les mateixes, “per això, demanem al govern que ens informi del total de queixes que hi ha hagut, en quines dates i en quines hores”, avisa el regidor. Segons Baiget, possiblement hi hagi més d’un barri que s’ha molestat per l’alt volum de la música a la matinada, “el que no sabem és si la Paeria ha intervingut i quants expedients sancionadors s’han obert arran d’aquestes denuncies, ni les quanties que s’han imposat”, apunta Baiget. Segons l’edil independentista, “era de calaix que el club nocturn, per la seva localització i degut a que està descobert, generés queixes veïnals. Com era previsible que això passés, finalment volem saber quantes actuacions d’ofici s’han realitzat durant aquest estiu per part dels serveis responsables de la Paeria i quantes arran de denúncies”, finalitza Baiget.

Manifestació a Lleida a favor del dret a decidir

ERC lamenta la negativa de Ros a cedir els espais de propaganda electoral

Els republicans avisen que continuaran endavant amb la campanya electoral encara que el Govern de la Paeria no col·labori i demanen a l’alcalde que no interfereixi ni en els actes programats durant aquests dies ni tampoc intentant boicotejar el referèndum El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria lamenta que l’alcalde Àngel Ros no autoritzi la utilització d’espais destinats a propaganda electoral per a fer campanya pel referèndum de l’1 d’octubre. Els republicans consideren que aquests espais haurien d’estar disponibles sempre que la Generalitat i els partits ho requerissin i avisen a Ros que cap de les traves que pretengui posar no impediran que l’1 d’octubre els lleidatans puguin exercir el seu dret a votar. Carles Vega, president d’ERC – Avancem, explica que tot i registrar correctament la petició de de penjar un total de 20 pancartes, des de la Regidoria de Promoció de la Ciutat se’ls ha denegat el permís al·legant que l’ordenança municipal “no contempla el tema de les pancartes”. Segons Vega és forma “molt barroera” de l’alcaldia de posar dificultats a la celebració del referèndum. “Diu molt poc de l’esperit democràtic d’Àngel Ros, qui, en comptes d’actuar com a alcalde de tota la ciutadania i posar-se al seu costat, actua com a president del PSC i fent bloc unionista i antidemocràtic amb el govern del PP”, apunta Vega. Vega ha informat que s’ha posat en contacte amb l’alcalde per intentar resoldre la situació “L’ordenança de Civisme diu ben clarament que la col·locació de pancartes ha de ser autoritzada per l’Ajuntament, per tant, entenc que la no autorització mitjançant un argument que no s’aguanta per enlloc és una negativa a permetre que hom pengi pancartes durant les pròximes setmanes, hàbils per a la propaganda electoral pel referèndum”. L’edil independentista es reafirma en la postura que ni Ros ni cap partit unionista impedirà que l’1 d’octubre hi hagi referèndum a Lleida.

Carles Vega, Pau Juvillà i Toni Postius

ERC no assistirà als actes institucionals de la Paeria per l’11-S

El republicans faran la tradicional ofrena floral a la placa commemorativa del Roser i acte seguit es desplaçaran a la manifestació de Barcelona per donar suport a les institucions que l’organitzen i reivindicar el dret a decidir. Els tres regidors d’ERC-Avancem a la Paeria no assistiran als actes institucionals organitzats pel Govern de la Paeria el dia 11 de Setembre. Com marca la tradició, el partit republicà farà la tradicional ofrena floral a l’edifici del Roser, i acte seguit es desplaçaran a Barcelona per estar al costat de les institucions que organitzen la manifestació i reivindicar el dret a decidir. Carles Vega, president del grup municipal, explica que no hi seran perquè la majoria d’actes s’han organitzat en una hora que feia incompatible els actes de la Paeria amb la logística i desplaçament cap a la capital Catalana, per tant  han preferit estar al costat de la ciutadania i donar suport al dret a decidir. “No volem estar al costat d’un alcalde que no respecta la democràcia i que dificulta a la ciutadania de Lleida exercir el dret a decidir sobre el futur de Catalunya. Preferim estar al costat de la gran majoria de la ciutadania que el dia 11 de setembre sortirà al carrer per reivindicar urnes i democràcia”, apunta Vega. L’ofrena floral al Roser serà dilluns a les 9 del Matí. D’altra banda, Vega juntament amb Antoni Postius (PDCat) i Pau Juvillà (Crida-CUP) van signar ahir el Decret de suport a la Llei del Referèndum en qualitat de Regidors, i el van entregar a l’ANC i Òmnium Cultural. Amb aquesta signatura, pretenen simbolitzar que Àngel Ros els delegui la responsabilitat de col·laborar en l’organització del referèndum des de la Paeria, facilitant els col·legis electorals i tota la logística necessària per a que es pugui dur a terme amb total garanties, i assumint, al mateix temps, totes les conseqüències que aquesta competència podia comportar.

L’oposició demana a Ros que els delegui la signatura del decret de suport a la Llei del Referèndum

PDeCAT, ERC-Avancem, Crida per Lleida-CUP i Comú de Lleida reclamen a l’alcalde que es posi al servei del Govern de la Generalitat i cedeixi els col·legis electorals i els espais de la ciutat destinats a propaganda Els grups municipals del PDeCAT, ERC-Avancem, Crida per Lleida-CUP i Comú de Lleida reclamen que la Paeria es posi al servei del Govern de la Generalitat en tot allò que fa referència a l’organització del referèndum d’autodeterminació de Catalunya convocat per al proper 1 d’octubre. Els regidors d’aquestes formacions, que representen més vots emesos en les eleccions municipals de 2015 que els tres partits que conformen el bloc unionista, reclamen al paer en cap, Àngel Ros, que no s’escudi en informes jurídics ni en resolucions del Tribunal Constitucional per privar els lleidatans de poder exercir el seu dret de decidir sobre el futur polític de Catalunya. En aquest sentit, el PDeCAT, ERC-Avancem, Crida per Lleida-CUP i el Comú de Lleida insten Àngel Ros a posar a disposició del referèndum els deu locals municipals que va cedir en l’última convocatòria electoral i que des de la Paeria s’actuï de la mateixa manera que en qualsevol altra cita amb les urnes, garantint el lliure exercici del vot a tots els ciutadans. Al mateix temps, si el Paer en Cap prefereix mantenir-se al marge de la voluntat de votar expressada per la majoria dels lleidatans, els partits pro-referèndum li demanen que cedeixi a aquests grups municipals la responsabilitat d’obrir els col·legis electorals el proper 1 d’octubre i totes les conseqüències que aquesta acció pugui comportar. Carles Vega, president d’ERC-Avancem, lamenta que Ros no estigui disposat ‘per por’ a estar al costat de la ciutadania i del país “per tant li demanem a l’alcalde que assumeixi les seves responsabilitats, ja sigui signant el decret de suport a la Llei del Referèndum o fent un pas al costat, no posant traves, i deixant que nosaltres assumim les competències que la ciutadania reclama”, apunta el regidor.

Pancarta ANC

ERC demana a Ros que cedeixi els espais destinats a propaganda electoral

Els republicans demanen utilitzar els espais habituals destinats a la promoure el vot entre els lleidatans, per fer campanya pel Sí l’1 d’octubre El grup municipal d’ERC Avancem a la Paeria demana a Àngel Ros, alcalde de Lleida, que habiliti els espais habituals de propaganda electoral per a que els partits polítics que vulguin fer campanya pel referèndum del dia 1 d’octubre, els puguin utilitzar. Concretament, els independentistes han demanat penjar un total de 20 pancartes, les quals promouran el vot del Sí a un Estat propi entre els lleidatans. Carles Vega, president del grup municipal, explica que el referèndum d’autodeterminació de l’octubre és totalment legítim, al igual que també ho és voler promoure el vot del Sí entre els ciutadans que hi vulguin participar. “Exercir el dret a la democràcia és fonamental en la nostra societat. És un dret del qual no podem privar als ciutadans de Lleida, tal com pretén el nostre alcalde Àngel Ros. La propaganda electoral va totalment lligada amb el dret a exercir el vot, per tant, no entendríem una negativa per part del Govern de la Paeria a no cedir espais per penjar pancartes”, apunta el regidor. Els republicans han demanat penjar un total de 20 pancartes els dies 12-13 de setembre, les quals serien retirades un cop hagués passat el referèndum, el dia 2 d’octubre.