Totes les notícies

ERC-Avancem demana que es convoqui el Consorci de persones sense llar

Els republicans denuncien manca d’informació i reclamaran al ple aclariments sobre el cost i l’origen dels diners que s’invertiran a l’alberg El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha demanat la convocatòria del Consorci de persones sense llar i ha tornat a denunciar opacitat de l’equip de govern respecte la decisió de fer finalment l’alberg a l’antic Convent de les Josefines, del qual es va firmar ahir el compromís de compra-venda. Els republicans denuncien que no s’ha informat al Consorci de persones sense llar del canvi d’ubicació de l’alberg, que inicialment s’havia de fer a l’edifici del pare Coll, i que els grups municipals ho van saber pels mitjans de comunicació. A més, demanaran al ple que Ros aclareixi amb quins diners comprarà l’edifici la Paeria, ja que la informació facilitada a la Comissió de les Persones celebrada aquest dijous es contradiu amb les explicacions de l’alcalde als mitjans de comunicació dimarts. En aquest sentit, Ros va anunciar que l’herència d’1 milió d’euros que una ciutadana va donar a l’Ajuntament es destinarien a la rehabilitació del convent, mentre que Rodamilans va explicar que servirien per comprar l’edifici.  ERC-Avancem considera positiu fer l’alberg al Convent de les Josefines, situat al carrer Acadèmia, donat que sempre ha defensat que no s’havien de concentrar més serveis socials al Centre Històric, però continua reclamant que la gestió sigui municipal i no en mans d’entitats religioses.

ERC-Avancem insta Ros a resoldre la situació de la concessió de la zona blava

Els republicans denuncien que les màquines expenedores de tiquets estan contínuament espatllades El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem a l’Ajuntament de Lleida torna a denunciar que nombroses màquines de la zona blava estan fora de servei o no accepten el pagament amb targetes de crèdit, unes avaries que es repeteixen reiteradament, de manera que s'ofereix un servei pèssim a la ciutadania. En aquest sentit, lamenta la manca de manteniment del servei i insta l’equip de govern a resoldre urgentment la situació de la concessió d’aparcament de vehicles. Els republicans han comprovat aquesta setmana que hi ha hagut fins a cinc màquines espatllades alhora en la mateixa àrea del Centre Històric. El grup denuncia que actualment el contracte de concessió no està en vigència i recorda que a finals d’any l’alcalde va anunciar que es faria una nova licitació, després que es fes enrere sobre l’Acord de Pressupost del 2016 signat amb Esquerra per remunicipalitzar la zona blava. Els republicans continuen defensant que trencar amb el model de concessió privada i passar a una gestió directa de la Paeria és la millor opció per garantir un servei de qualitat a la ciutadania, a més de ser beneficiós per a les arques municipals i per als treballadors del servei. Tanmateix, davant la negativa de Ros a tirar endavant la remunicipalització promesa, ERC exigeix posar fi a la situació de provisionalitat que hi ha des de que va acabar la vigència del contracte amb l’empresa concessionària, al setembre del 2016.

ERC-Avancem, el PDeCat, la Crida CUP i el Comú exigeixen que no s'enderroqui Santa Cecília fins que no es presenti el projecte de remodelació

Els grups municipals han presentat una proposta de resolució conjunta Els grups municipals del PDeCAT, ERC-Avancem, la Crida-CUP i el Comú de Lleida han presentat una proposta de resolució conjunta que demana que no es faci cap acció d’enderroc ni trasllat de restes humanes dels sectors afectats pel decret de ruïna del pavelló de Santa Cecília del cementiri municipal de Lleida fins que no es presenti el projecte de reconstrucció d’aquest sector als grups de l’oposició. El passat 13 de desembre es va signar un decret d’alcaldia on es posava en coneixement dels afectats la declaració de ruïna perimetral dels sectors A, B, F i G del departament de Santa Cecília desestimant totes les al·legacions presentades i ordenant l’enderroc dels nínxols. Aquest decret, que no es va publicar al Butlletí Oficial de la Província fins el dia 3 de gener de 2018, no s’esmenta en cap moment el projecte de reconstrucció dels sectors afectats. Aquest projecte de reconstrucció, en canvi, havia estat explicat en la sessió del Consell Municipal de Patrimoni de Lleida el passat 13 de setembre. Després que els tècnics reconeguessin que la degradació del pavelló funerari responia a la deixadesa i la manca de conservació per part de l’ajuntament de Lleida, es parlava de mantenir i recuperar elements singulars com les façanes, les arcades, els elements comuns i els jardins que conformen el conjunt monumental de Santa Cecília i la reconstrucció de la secció de nínxols mantenint l’arquitectura i l’estètica orginals. Ara, els grups del PDeCAT, ERC-Avancem, la Crida-CUP i el Comú de Lleida reclamem la còpia del projecte constructiu d’aquesta remodelació, una presentació en el marc de la Comissió de Polítiques de la Gestió i Promoció de la Ciutat i la Sostenibilitat i que, fins que això no passi, tampoc no es faci cap enderroc ni trasllat de restes, tal i com es va aprovar en el ple municipal del 26 de maig de 2017.

Vega: “Ros té pressa per aprovar un POUM sense consens ni estudis comercials, ordenança del paisatge, pla de mobilitat i pla estratègic del riu”

Altres reptes dels republicans per al 2018 és fiscalitzar el govern en el control de la despesa, la contractació i el compliment d’acords El president del grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria, Carles Vega, ha denunciat que “l’alcalde pretén aprovar amb presses el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de Lleida, sense haver buscat abans acords amb els actors socials, econòmics i polítics i sense documents imprescindibles com els estudis comercials, l’ordenança del paisatge, el pla de mobilitat, i el pla estratègic del riu”. Vega considera que “Ros necessita aprovar el POUM en l’últim any sencer de mandat perquè li han fallat les inauguracions de grans projectes com el Parc del Barrufets, Torre Salses, el Parc de les Arts o el Museu del Clima.” El republicà alerta que es tracta del projecte més important del 2018, donat que ha de definir com serà la ciutat per als propers 15 o 20 anys i, per tant, “cal més temps per estudiar-lo i consensuar-lo.” A més, destaca que el desenvolupament del POUM l’haurà de fer el proper alcalde, que no serà Ros.” D’altra banda, “seria bo que el nou POUM s’adeqüés a la nova llei d’ordenació del territori, aturada per l’aplicació del 155”, ha apuntat Vega. Fiscalització del govern municipal Vega ha explicat que un altre dels reptes del grup municipal per al 2018 és continuar treballant de forma propositiva i fiscalitzadora com fins ara, però que “vista l’actitud gens receptiva de Ros i el seu pacte estable amb PP i C’s incidirem en la fiscalització del govern municipal”. En aquest sentit, adverteix: “exigirem a l’equip de govern més control en la despesa i el sobreendeutament–que ja ha rebut un toc d’atenció d’Hisenda-, acabar amb les pràctiques irregulars en contractació i licitacions i complir els acords i plans previstos.” Entre aquests, destaquen el Pla d’Usos de l’Horta –que no compta amb partides al pressupost-, l’alberg municipal, el Pla Estratègic de Cultura (moció d’ERC-Avancem), els estudis comercials i el pla de dinamització, el Pla del Riu (moció d’ERC-Avancem), el Pla de Mobilitat, l’Ordenança de Paisatge Urbà i el Pla de l’Estació.

El grup ERC-Avancem reclama una vorera i actuacions urbanístiques per millorar la mobilitat al voltant del Sícoris

Els republicans han presentat una proposta de resolució a la comissió d’urbanisme El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha presentat a la Comissió informativa de polítiques de la gestió i promoció de la ciutat i la sostenibilitat del mes de gener una proposta de resolució instant l’equip de govern a construir una vorera al carrer Sícoris i a fer altres actuacions urbanístiques per millorar l’accés al Club Esportiu Sícoris i la seva àrea d’influència. El portaveu del grup, Josep Maria Baiget, denuncia que ‘el Sícoris és un centre generador de mobilitat, però actualment la mobilitat al voltant d’aquest equipament és complicada, sobretot per als usuaris que es desplacen a peu, en bici i amb autocar, com és el cas dels infants de les escoles bressol que van a fer activitats al club, així com per als usuaris amb mobilitat reduïda.’ Baiget apunta que en l’anterior mandant es van fer petites actuacions a la banda del club, però manquen millores a la banda contrària i per això proposa fer una vorera del número 30 al 38 del carrer Sícoris. ERC-Avancem també demana que se senyalitzi un pas de vianants davant la sortida principal de les instal·lacions del Sícoris en direcció al carrer de Goya, places d’aparcament per a vehicles i una zona per a l’encotxament dels autocars propera al centre esportiu. D’altra banda, els republicans preguntaran a la comissió si l’empresa ILNET, que s’encarrega de la neteja urbana, disposa de Protocol Normalitzat de Treball (PNT) respecte l’ocupació de la via pública. Fa uns dies un ciutadà va denunciar que un vehicle de l’empresa ocupava un pas de vianants entre l’avinguda Fontanet i Enginyer Companys durant tasques diàries de manteniment.

Celebrem la posada en funcionament de la nostra proposta d'una App de l’Horta

El grup municipal ERC-Avancem celebra que la nova App de l’Horta de Lleida –una proposta dels republicans- ja està en funcionament a la pàgina web de la Paeria. A més, la previsió és que en un parell de setmanes també estigui disponible per als dispositius mòbils. La nova aplicació permet conèixer la ubicació dels habitatges, indústries, parcel·les i camins de l’Horta i la partida on es troben i serà una eina de gran utilitat tant per a veïns com per als cossos d’emergències i seguretat. A la primera Comissió de l’Horta, al juliol del 2015, ERC-Avancem va proposar la creació de l’App amb l’objectiu de millorar la protecció i l’atenció als veïns d’aquesta zona de Lleida i l’equip de govern va acceptar tirar endavant el projecte.

El grup municipal ERC-Avancem denuncia cues al carrer per a l’OMAC amb baixes temperatures

Els republicans demanen celeritat en el trasllat a la nova seu El grup municipal ERC-Avancem a la Paeria ha denunciat aquest dimarts que des de fa uns dies es repeteixen les cues al carrer a les portes de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OMAC) situada al Pal·las, amb una temperatura al voltant dels zero graus. En aquest sentit, els republicans preguntaran a la propera Comissió Informativa per les polítiques de Gestió dels Recursos, la Seguretat Pública i l’Organització municipal si han acabat les obres d’adequació a la nova seu de l’OMAC, a la Rambla Ferran, i quin dia es farà efectiu el trasllat, que el govern havia anunciat per a aquest mes de gener. ERC-Avancem demana celeritat en la posada en marxa de les noves oficines d’atenció al públic, ja que aquesta setmana s’estan registrant temperatures negatives i es preveu que la tendència continuï en els propers dies segons les previsions meteorològiques.

El grup ERC-Avancem a la Paeria se suma a l’enviament de cartes als presos polítics

S’han enviat cartes de suport certificades a Junqueras, Forn, Sànchez i Cuixart El grup municipal d’ERC-Avancem a l’Ajuntament de Lleida s’ha sumat aquest migdia a Cantaires de Ponent i el CDR Lleida en l’acte d’enviament de cartes a la presó d’Estremera per als quatre presos polítics. El president d'ERC-Avancem, Carles Vega, ha explicat que 'amb les cartes esperem que arribi l’escalf de la gent de Lleida a l’Oriol, el Quim i els Jordis, empresonats injustament, i que notin que no estan sols, sobretot en dies especials com les festes nadalenques’. Vega ha destacat que ‘les cartes s’han enviat per correu postal certificat per assegurar-nos que arriben als seus destinataris, encara que ens consta que no els arriba tot allò que se’ls envia.’  Jordi Cuixart i Jordi Sànchez fa 73 nits que dormen a la presó, mentre que Oriol Junqueras i Joaquim Forn en porten 56.

El grup ERC-Avancem defensa una gestió pública i criteris socials i de qualitat en la gestió dels centres de dia

El ple de la Paeria aprova el plec de clàusules del contracte de Santa Clara i Magraners El grup municipal d’ERC-Avancem ha tornat a defensar al ple de desembre una gestió 100% pública dels centres de dia per a la gent gran de Santa Clara i els Magraners per garantir un servei de qualitat i a l’abast dels ciutadans que ho necessiten. El plec de clàusules administratives particulars que regeix el contracte de gestió del servei s’ha aprovat amb l’abstenció dels republicans. ERC-Avancem lamenta que els centres municipals funcionaran amb un sistema de cofinançament i recorda que els dos centres de dia de la Generalitat que hi ha a Lleida són públics. A més, denuncia que en el plec de clàusules és preferent el criteri econòmic de les ofertes, de manera que pot afectar negativament en la qualitat del servei als usuaris i en les condicions laborals dels treballadors. Museu Morera D’altra banda, el grup republicà s’ha abstingut en el contracte d’arrendament entre l’Ajuntament de Lleida i la Llotja Agropecuària Mercolleida S.A per un valor de 247.500 euros cada any per reubicar-hi el personal municipal que ara treballa a l’antiga Audiència perquè això suposa un sobrecost encobert i a perpetuïtat del Museu Morera. Segons el govern municipal, el projecte de rehabilitació de l’Audiència i la museografia del Museu Morera només té un cost de 4’7 milions d’euros, però en 10 anys la Paeria haurà pagat 2’5 milions d’euros més pel trasllat de funcionaris a les noves oficines. Pacte Social per a la ciutadania El grup d’Esquerra ha votat a favor del Pacte Social per a la ciutadania perquè és una eina de lluita per a la millora de vida de la ciutadania, però ha reclamat al govern que el compleixi i que, d’una vegada per totes, incorpori clàusules socials als contractes i contractacions. Esquerra subscriu el pacte, especialment pel que fa al foment del transport públic i a la gestió pública de serveis. En aquest sentit, recorda l’incompliment per part del PSC de la promesa de remunicipalització de la zona blava pactada al pressupost del 2016.