Totes les notícies

La Paeria posa en marxa una nova xarxa de Voluntariat de Suport a la Salut

Tindrà com a funció bàsica donar suport al col·lectiu sanitari de la ciutat en tasques com distribuir material, portar menjar als malalts, fer acompanyaments i feines administratives L’Ajuntament de Lleida està posant en marxa una nova xarxa de Voluntariat de Suport a la Salut (VSS), dins de les mesures empreses per afrontar l’epidèmia del Covid-19. Es vol reunir un col·lectiu de 50 a 60 persones que puguin fer tasques de suport al personal sanitari que permetin enfortir la capacitat d’atenció a la ciutadania. El paer en cap, Miquel Pueyo, ha explicat que ja s’ha començat a contactar algunes entitats de l’àmbit de la salut, per tal de reunir aquest grup de voluntaris i voluntàries, “persones de 18 a 55 anys, que vulguin rebre una formació bàsica per donar un cop de mà, amb la protecció adequada, als sanitaris i sanitàries”. Les funcions que s’encarregaran a aquestes persones seran senzilles, però importants per descarregar de feina el personal sanitari als centres hospitalaris. Inclouran tasques com la distribució de material, portar menjar als malalts, fer acompanyaments i feines administratives, entre altres. Aquesta xarxa no està oberta a la ciutadania en general, sinó que està orientada a entitats que ja coordinen accions de voluntariat, estudiants en graus socials o sociosanitaris i, en general, persones amb una certa formació en aquest àmbit, com poden ser també els socorristes. L’adreça de contacte per a persones individuals amb formació o experiència en l’àmbit sanitari que vulguin col·laborar-hi és el correu electrònic salutpublica@paeria.cat. La resta de la ciutadania que vulgui oferir la seva col·laboració pot seguir fent-ho a través de la Xarxa Solidaritat Lleida (XSL), sobretot per oferir petits serveis a persones grans que viuen soles i també per rebre’ls.

Lleida comença a repartir aquest dimecres les targetes moneder de les beques menjador

Es distribuiran 3.845 targetes al pati de les escoles públiques amb totes les mesures de prevenció i en dos torns: demà a la tarda a les famílies dels centres públics i dijous al matí, a les famílies dels centres concertats. El repartiment per a les escoles ubicades a l’extraradi es farà el dijous al matí a la Regidoria d’Educació per evitar desplaçaments llargs L’Ajuntament de Lleida començarà a repartir demà dimecres les targetes moneder que el Departament d’Educació atorga a les famílies que tenen concedides beques menjador davant el tancament de les escoles per l’estat d’alarma decretada a tot l’estat pel coronavirus. A Lleida es repartiran 3.845 targetes que correspondran tant a alumnes becats/des de centres públics com concertats -d’acord als tres tipus d’ajuts de menjador: del 50% -que són la majoria-, del 100%, i del 100% per necessitats educatives especials-. La distribució es farà als patis de les escoles públiques de la ciutat, donat que són centres als quals la Paeria té accés, amb personal municipal, i aplicant les corresponents mesures de protecció i seguretat. Les famílies seran citades per missatge de mòbil (via sms) a l'hora i centre assignat. Demà dimecres, de les 15 h a les 17 h, es repartiran a les famílies amb beca menjador a escoles públiques. Dijous al matí, de les 10 h a les 12 h, es farà el mateix amb les famílies de les escoles concertades. És a dir, que les persones que hagin de recollir la targeta menjador d’un centre concertat rebran les indicacions per recollir-la en l’escola pública que tinguin més a prop –i no al seu centre-. Per als centres ubicats a l’extraradi, tant públics com concertats, es farà el dijous al matí, també de 10 h a 12 h., però el punt de recollida serà la Regidoria d’Educació (c/ Bisbe Torres, 2). D’aquesta manera, es vol evitar que s’hagin de desplaçar fora del centre de la ciutat. El Consell Comarcal del Segrià ha rebut aquest migdia les targetes de la Generalitat i serà l’encarregat d’avisar les famílies de quan i com han de recollir-les.

Es reorganitza el Govern d’Entesa per fer front a la crisi del Covid-19

L’alcalde, Miquel Pueyo, coordinarà cinc grans àrees per fer front a l’emergència sanitària Suspesos els mercats a l’aire lliure dels dijous i dissabtes i es tanca el pàrquing del Camp d’Esports Es fumigaran alguns carrers de la ciutat a partir de demà El Govern d’Entesa de l’Ajuntament de Lleida ha reorganitzat les seves funcions i competències en cinc grans àrees per fer front a la crisi del coronavirus, mentre duri la situació d’emergència sanitària, segons ha explicat aquest migdia l’alcalde Miquel Pueyo.   L’acord pres pels tres grups municipals, que formen part del Govern d’Entesa, incorpora una sisena àrea per repensar la tornada a la normalitat, un cop superada la pandèmia del Covid-19. Amb aquesta remodelació, el Govern d'Entesa s'articula en les àrees d'Alcaldia i coordinació, Finances i Administració, Salut, Serveis Bàsics, Seguretat i Logística.   Mercats i pàrquing del Camp d’Esports   L’alcalde Miquel Pueyo també ha informat de les darreres decisions del Govern d’Entesa davant la crisi del Covid-19. Una d’elles és l’anul·lació dels mercadets de dijous al Camp d’Esports i de dissabte al Barris Nord. La Regidoria de Consum, Comerç i Mercats ha contactat amb totes les persones que tenen parades als mercadets ambulants per notificar-los la decisió per prevenir i contenir la propagació del coronavirus, seguint les indicacions les autoritats de Salut Pública.   El paer en cap també ha informat que s’ha decidit tancar el pàrquing del Camp d’Esports com a mesura preventiva, per si fos necessari habilitar algun tipus de servei sanitari, com el triatge d’afectats pel virus, abans de procedir al seu ingrés hospitalari. La proximitat a l’Arnau de Vilanova fa que aquest podria ser un indret adient, en el supòsit que el Departament de Salut així ho sol·licités.    Per altra part, l’alcalde també ha anunciat que a partir de demà es procedirà a fumigar diverses zones i carrers de la ciutat amb una solució sèptica, com a mesura preventiva per la seva desinfecció.

La Xarxa Solidaritat Lleida rep 283 oferiments de voluntaris i tramita 87 demandes d’ajuda

Un total de 283 voluntaris s’han inscrit en la Xarxa Solidaritat Lleida des que la Paeria es va proposar impulsar, unificar i coordinar les diverses iniciatives sorgides entre entitats i col·lectius ciutadans per donar suport a les situacions d’emergència sanitària pel coronavirus. D’aquests oferiments, 136 corresponen a joves de menys de 30 anys, mentre que altres 65 es troben en la franja d’edat de 31 a 65. La resta, en tenir més de 66 anys, no s’han incorporat en ser població amb més risc. Del global de voluntaris que han demanat col·laborar en la Xarxa Solidaritat Lleida, 209 ho han fet a títol personal, al no pertànyer a cap entitat. Des del dia dimarts, dia que va entrar en funcionament i fins al dijous, els voluntaris de la Xarxa han gestionat i tramitat 87 demandes d’ajut. Les accions de la Xarxa Solidaritat Lleida Les accions que realitza la Xarxa Solidaritat Lleida se centren bàsicament a donar suport o rebre’l per anar a fer la compra a la botiga o supermercat de proximitat, comprar medicaments a la farmàcia, donar suport tecnològic i/o de comunicació, suport psicològic i acompanyament telefònic i passeig d’animals domèstics per a la gent gran. La Xarxa de Solidaritat Lleida s’està desenvolupament amb un treball transversal, amb la implicació de diverses regidories (Salut, Joventut, Serveis Socials i Participació) així com d’entitats ciutadanes. D’aquesta manera, se centralitzen les ofertes i les demandes i s’intenta donar resposta de la manera més acurada possible. La Paeria fa una crida a les persones i les entitats per sumar esforços i canalitzar el dispositiu de voluntariat a través de la Xarxa de Solidaritat Lleida. Els interessats a ajudar o rebre ajuda ho poden fer omplint el formulari: paeria.cat/xarxasolidaritatlleida. Aquelles persones que no disposin de correu electrònic poden fer-ho telefònicament de 9 a 14 h al 683644039 i 676787091. Per més informació: ajuda@paeria.cat S’ha de recordar que la Paeria ha habilitat un espai web amb la informació municipal entorn del Covid-19i també el nou canal de Telegram La Paeria s'explica.

L’Ajuntament de Lleida facilitarà el pagament de taxes i tributs amb ajornaments dels terminis i fraccionaments sense interessos

La taxa d’escola bressol no es posarà al cobrament el pròxim mes i fins acabar la situació d’alarma L’Ajuntament de Lleida està preparant mesures per ajudar a la ciutadania a fer front als seus deures tributaris durant la situació actual d’emergència sanitària per l’epidèmia del Covid-19, que ha complicat de forma greu la situació econòmica de moltes famílies i empreses. Per fer-ho, dins del marge que permet la situació de les finances municipals, s’aprovaran ajornaments dels terminis de pagament i s’oferirà el fraccionament dels imports, fins al límit màxim permès per la llei i sense aplicar interessos. Així, d’una banda, s’aplicarà les previsions del Reial Decret 8/2020 de 17 de març, que imposa una flexibilització dels terminis de pagament, tant en període voluntari com en període executiu. Aquesta mesura també afecta el pagament derivat dels acords d’ajornament i fraccionament. Per tant, les liquidacions tributàries que tenien com a termini màxim els dies 20 de març o 5 d’abril –com és el cas de l’ICIO o la plusvàlua– quedaran automàticament ajornades fins al 30 d’abril. Les notificades a partir d’avui (que s’havien enviat abans de declarar l’estat d’alarma) podran pagar-se almenys fins al 20 de maig, o més enllà si així ho preveu el seu termini general. Pel que fa als fraccionaments, els que vencin el 5 d’abril veuen ampliat el seu termini fins al 30 d’abril, mentre que els nous fraccionaments aprovats a partir d’ara tindran el seu primer venciment a partir del 20 de maig. Els cobraments de taxes i tributs de notificació periòdica i col·lectiva (com són l’IBI, el IAE, l’impost de circulació i les taxes de brossa, ocupació de via pública i guals, per exemple) queden fora d’aquesta regulació estatal. Per aquest motiu, la Paeria tramitarà, un cop finalitzi la situació d’alarma, una modificació de les ordenances i la resta de regulacions pròpies que fixen el calendari fiscal municipal, per tal de permetre l’ajornament d’algunes de les dates de càrrec dels rebuts, allargant així el seu període de cobrança.

La Paeria impulsa iniciatives culturals a les xarxes socials

Durant aquests dies de confinament, el Teatre Municipal de l’Escorxador, l’Auditori Municipal Enric Granados, el Museu de l’Aigua, el Museu d’Art Jaume Morera, la Biblioteca Municipal de Pardinyes o el Centre d’Art la Panera publicaran continguts perquè l’accés a l’art i la cultura pugui continuar des de casa L’Ajuntament de Lleida impulsa a partir d’aquest dimarts diferents iniciatives culturals a les xarxes socials. A través dels seus perfils, el Teatre Municipal de l’Escorxador, l’Auditori Municipal Enric Granados, el Museu de l’Aigua, el Museu d’Art Jaume Morera, la Biblioteca Municipal de Pardinyes o el Centre d’Art la Panera publicaran continguts perquè l’accés a l’art i la cultura continuï durant aquests dies de confinament. El Teatre Municipal de l’Escorxador ha iniciat avui una proposta per recordar el Premi d’Arts Escèniques de Lleida que es va convocar entre els anys 2000 i 2009. La seua característica principal era que les obres que s'hi presentaven havien de ser projectes, no pas obres ja produïdes o estrenades. I el requisit per participar-hi, a més, era que havien de contemplar una aportació de llenguatge artístic contemporani, tant pel que fa a la dramatúrgia com a la posada en escena. A partir de dimecres, es repassaran els projectes guanyadors en cadascuna de les 10 edicions i es donarà a conèixer quin ha estat el seu recorregut vital. Per la seva banda, el Museu d’Art Jaume Morera també facilitarà aquests dies continguts culturals relacionats amb la seva col·lecció d’art contemporani. A través de les diferents xarxes socials es proporcionaran relats al voltant d’algunes obres d’art i artistes. També es proporcionaran recursos educatius adreçats a les famílies. Dimarts van recomanat visitar Google Art Project, on el Museu hi té tres exposicions virtuals, “Encontres amb la col·lecció”, “Art i viatge” i “Tresors”, amb fotos en alta resolució. Per als propers dies, i coincidint amb el Dia Mundial de l’Aigua que se celebra el 22 de març, que enguany està dedicat al canvi climàtica, el Museu de l’Aigua plantejarà les reflexions que proposa l’ONU i també aprofitar l’aturada actual per repensar la nostra manera de viure.

La Paeria impulsa la Xarxa de Solidaritat de Lleida per unificar i coordinar el voluntariat a la ciutat

L’alcalde, Miquel Pueyo, ha explicat que és una manera d’organitzar l’operatiu de suport i ajuda en la crisi del Covid-19, garantint la seguretat i les mesures de protecció necessàries L’Ajuntament de Lleida impulsa la Xarxa de Solidaritat de Lleida per unificar i coordinar el voluntariat a la ciutat. La iniciativa es posa en marxa per organitzar les accions de voluntariat i de suport comunitari que han sorgit els darrers dies per la situació d’emergència sanitària pel coronavirus. L’alcalde Miquel Pueyo ha valorat avui la solidaritat mostrada per la ciutadania i la seva capacitat de mobilització, un gest “encomiable” que cal unificar, garantint la seguretat i les mesures de protecció necessàries. En aquest sentit, la proposta es posa en marxa amb una pàgina web on es poden omplir els formularis tant per prestar ajuda com per sol·licitar-la. Les accions se centren bàsicament a donar suport o rebre’l per anar a fer la compra a la botiga o supermercat de proximitat; comprar medicaments a la farmàcia; suport tecnològic i/o de comunicació; suport psicològic i acompanyament telefònic i passeig d’animals domèstics per a la gent gran. Els formularis on-line contemplen els aspectes de protecció de dades i ja informen dels requisits i/o observacions corresponents. També s’ha creat un correu electrònic (ajuda@paeria.cat) i un telèfon per a persones que no tinguin adreça electrònica 683 64 40 39 (de 9 a 14 h). A més, es penjaran cartells per informar de la iniciativa i per explicar-ne el funcionament. La Xarxa de Solidaritat Lleida s’està desenvolupament amb un treball transversal, amb la implicació de diverses regidories (Salut, Joventut, Serveis Socials i Participació) així com d’entitats ciutadanes. D’aquesta manera, se centralitzen les ofertes i les demandes i s’intenta donar resposta de la manera més acurada possible. La Paeria fa una crida a les persones i les entitats per sumar esforços i canalitzar el dispositiu de voluntariat a través de la Xarxa de Solidaritat Lleida.

La Paeria aplica mesures preventives excepcionals per evitar la propagació del Covid-19 a Lleida

Del 13 al 27 de març es tanquen totes les Escoles Bressol, les Llars de jubilats, les instal·lacions esportives i la Biblioteca Municipal de Pardinyes Se suspenen tots els actes públics i privats organitzats a Lleida amb un aforament de més de 1.000 persones o, si és inferior, limitant a 1/3 la seva capacitat, entre d’altres mesures Es recomana evitar els desplaçaments personals a l’ OMAC i OGAT L’ alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha dictat dos decrets que estableixen mesures preventives excepcionals per evitar la propagació del COVID-19 a Lleida en compliment de l’ acord de la Generalitat. Després de convocar una Junta de Portaveus extraordinària on ha informat els representants dels grups municipals del contingut del decret, l’alcalde ha exposat les accions que preveu el decret amb “l’ objectiu de anar aplicant les circumstàncies específiques a Lleida en funció de les decisions que adoptin l’ Estat i la Generalitat i aplicar els protocols avalats per la comunitat científica aplicant el sentit comú i la responsabilitat”. Les mesures que es determinen per decret són les següents: - Es tanquen i queda suspesa l’activitat de les Escoles Bressol Municipals en coherència amb l’acord de Govern anunciat per la Generalitat de Catalunya. Aquesta suspensió tindrà efectes des de demà (13 de març) i durarà fins que el departament d’Educació de la Generalitat mantingui el tancament preventiu dels centres escolars d’educació infantil i primària. - Es tanquen totes les llars de jubilats de Lleida, les instal·lacions esportives municipals i la Biblioteca de Pardinyes Pel que fa als actes públics i privats, es manté vigent l’acord de la Generalitat que suspèn, inicialment entre el 13 i 27 de març, aquesta tipologia d’activitats organitzades a Lleida amb un aforament de més de 1.000 persones o inferior. En aquest cas es limita l’aforament a 1/3 de la seva capacitat. A més a més, l’ Ajuntament de Lleida també suspèn temporalment, per un període de quinze dies: - Els mercats de dijous i dissabte (Camp d’Esports i Barris Nord) i el de diumenge (rambla de Ferran) - Tots els espectacles culturals en equipaments municipals - Totes les activitats extraescolars organitzades per l’Ajuntament de Lleida - Totes les activitats públiques organitzades per l’Ajuntament a les ludoteques, llars de jubilats, Joventut, Centres Cívics, Escola d’Art Municipal, Conservatori Municipal de Música, Aula Municipal de Teatre, Casal de la Dona i resta de sales municipals.

Constituït el comitè de Coordinació d’actuacions municipals sobre el Coronavirus

Aquest comitè aplicarà de manera coordinada totes aquelles mesures que en matèria de salut indiquin els organismes competents en el seguiment d’ aquest nou virus i ja ha començat a treballar en les possibles mesures que s’hagin d’aplicar en funció de l’ evolució del Coronavirus SARS-CoV-2 a Lleida. L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha presidit aquest dimarts la reunió constitutiva del comitè de Coordinació d’actuacions municipals sobre el Coronavirus, juntament amb els tinents d’alcalde Toni Postius, Jordina Freixanet, Sergi Talamonte i Montse Pifarré. En aquesta primera trobada, a la que també ha assistit la gerent de la Regió Sanitària de Lleida, s’ ha acordat seguir i aplicar les recomanacions que en matèria de salut estan fent els diferents organismes competents en la matèria, en el marc de l’evolució de l’afectació del Coronavirus SARS-CoV-2. L’ Ajuntament de Lleida està en contacte permanent amb la gerència territorial de Salut a Lleida per coordinar i donar suport a les accions que s’estan realitzant adreçades a la contenció de la propagació d’ aquest virus. En aquest sentit, el comitè ja ha començat a treballar en les possibles mesures que s’hagin d’ aplicar en funció de l’evolució del virus. En la trobada d’avui els membres del comitè han analitzat els diferents actes i esdeveniments previstos de diferent caire en els propers dies, especialment concentrats el cap de setmana, i s’ha emplaçat a prendre una decisió sobre el seu possible ajornament durant aquesta setmana, sempre en coordinació i seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries. També s’ha decidit convocar dimecres al matí el Comitè de Seguretat i Salut de l’Ajuntament de Lleida - la comissió paritària amb presència de representants sindicals de la plantilla municipal i del govern local - per reforçar la interlocució directa amb el conjunt de treballadors i treballadores de l’Ajuntament de Lleida sobre les possibles afectacions a les tasques que es desenvolupen als diferents departaments de la Paeria en funció de l’evolució de la malaltia i de les recomanacions de Salut.