Totes les notícies

ERC reclama una partida als pressupostos del 2018 per la creació de l’espai expositiu de l’auditori Enric Granados

Els republicans pretenen així obligar a l’equip de Govern a dur a terme l’elaboració del projecte museístic i pedagògic, de recerca i difusió vinculat a aquest espai, un any i mig després que l’equip de Govern es comprometés a fer-lo. El grup municipal d’ERC-Avancem ha demanat a l’equip de Govern que destini una partida als pressupostos del 2018 per la creació de l’espai expositiu dels músics lleidatans, el qual l’equip de Govern es va comprometre a instal·lar dins l’auditori Enric Granados, ara fa un any i mig, i del qual no n’han tingut més notícies. Els republicans recorden que aquest espai hauria d’actuar com  a  espai d’interpretació històrica de la música a Lleida i no només com a espai expositiu, i reclamen a Ros, mitjançant una Proposta de Resolució, que destini en els pressupostos vinents una partida pressupostaria que inclogui l’elaboració del projecte museístic i pedagògic, de recerca i difusió vinculat a aquest espai. Núria Marín, regidora d’ERC, recorda que l’equip de govern es va comprometre a crear aquest espai d’interpretació històrica dels músics lleidatans, el qual hauria de generar activitat en una triple vessant: interpretació històrica, educativa i d’investigació. “Un espai expositiu dels llegats no té sentit, més enllà de mostrar uns objectes, partitures, que a la llarga acaben sent espais morts, sinó són capaços de generar activitat, de captar l’atenció i motivar l’espectador. Nosaltres el que reclamen, i així és va comprometre l’equip de Govern, és que aquest espai vingui acompanyat d’un projecte de recerca musicològica, de l’elaboració de guies didàctiques, d’exposicions itinerants per escoles i de la dotació del personal necessari per portar a terme el projecte, tant  des de la vessant estructural com la vessant musical (recerca, didàctica i difusió)”, descriu Marín. Marín lamenta que la proposta no s’hagi votat favorablement. Contracte dels serveis de col·locació de personal d'atenció al públic D’altra banda els republicans també han votat en contra  en contra del Plec de clàusules per al contracte dels serveis de col·locació de personal d'atenció al públic.

ERC reclama la millora de la documentació institucional envers l’accessibilitat de les persones discapacitades

Els republicans exigeixen que es revisi, harmonitzi i augmenti la qualitat de tota la documentació adreçada al públic per part de la Paeria i del Patronat de Turisme El grup municipal d’ERC- Avancem ha presentat a la Comissió de polítiques de la gestió i promoció de la ciutat i la sostenibilitat, una Proposta de Resolució (PR) en la qual reclama la revisió, harmonització i augment de la qualitat de tota la documentació adreçada al públic per part de la Paeria i del Patronat de Turisme envers l’accessibilitat de les persones amb altres capacitats. Els republicans han presentat aquesta PR perquè consideren que la informació donada per les diferents webs o en paper no està, ni sincronitzada, ni harmonitzada, ni disposa d’uns mínims de qualitat per tal que les persones amb diferents discapacitats puguin conèixer si les instal·lacions que volen visitar disposen de prou qualitat per a persones amb mobilitat reduïda, per exemple. Josep Maria Baiget, portaveu republicà explica que la Paeria i el Patronat de Turisme disposen, elaboren i difonen molta informació dels serveis, actes i ofertes turístiques, lúdiques i informació de tots els museus i altres edificis que poden ser visitats. “Per tal d’avaluar els diferents formats i revisar les millores o modificacions a implementar demanem revisar tota la documentació i informació que està en les xarxes, sobretot en les dues webs (cultura i turisme) i tot el material que es vagi editant de nou, sota la pauta d’augmentar la qualitat, i que sigui de fàcil accés i localització dins les webs, així com d’assegurar-nos també que inclogui les altres capacitats que serien, com a mínim, físiques, auditives i visuals”, informa Baiget. Segons el regidor, aquesta tasca hauria de fer especial referència a tots els museus, espais naturals, monuments, i els diferents esdeveniments de la nostra ciutat i comarca, si s’escau. “També es podria aprofitar aquest treball d’harmonització per generar sinèrgies entre els mateixos espais i d’altres que siguin competència d’altres administracions per promoure i facilitar llurs visites i l’augment de la seva qualitat”, finalitza el regidor.

PCiTAL

ERC denuncia que la Paeria assumeix tot el cost de la contractació de la vigilància del PCiTAL

Els republicans consideren que aquest cost, 65.500 euros anuals, l’hauria d’assumir el mateix Parc Tecnològic i no el consistori, tal com aquest preveu pels propers dos anys. El grup municipal d’ERC-Avancem denuncia que la Paeria assumirà del 2018 i el 2019 el cost total de la contractació de la vigilància del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL), per un import total  de 131.000 euros. Els republicans consideren que aquest cost l’hauria d’assumir el mateix Parc i no el consistori, ja sigui amb personal seguretat propi o contractant una empresa que gestioni la vigilància, però que en cap cas hauria de ser despesa de l’Ajuntament. Carles Vega, president del grup municipal d’ERC-Avancem, lamenta que la Paeria continuï assumint costos que no li pertoquen, més quan hi ha un Pla de Sanejament que afecta la corporació municipal. “El PCiTAL està regit per la Paeria i la UdL al 50 per cent cada una, totes dues corporacions destinen pel seu manteniment i continuïtat 300.000 euros anuals, és a dir, el PCiTAL rep anualment  una aportació de 600.000 euros. La despesa de seguretat hauria de sortir d’aquests ingressos, i no ser una aportació apart com pretén Ros”, afirma el regidor. Segons Vega, en el cas que no s’arribés a cobrir tota la despesa de seguretat, haurien de ser les dues corporacions (UdL i Paeria) que assumissin conjuntament el cost, i no només l’Ajuntament. “Per tant, tot i regir a parts iguals amb la UdL el PCiTAL, resulta que sempre és l’Ajuntament de Lleida a qui li toca assumir la part més feixuga dels costos. En aquest cas, 65.500 euros anuals més. No ho considerem just, menys quan ja sabem que estem patint dins del consistori la crisi econòmica més dura dels últims anys, amb una política econòmica pèssima, poc transparent i un Pla de Sanejament que s’ha d’executar durant els propers 4 anys”, finalitza el regidor.

Parador el Roser

ERC reivindica el Centre d’Interpretació del 1707 al Roser

Els republicans demanen que aquest s’integri  a l’oferta global del Parador de Turisme i ha de servir no solament per explicar la historia de l’edifici sinó com era aquella Lleida dins d’una Catalunya amb institucions i cultura pròpies El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria demanarà aquest dijous, a la Comissió Informativa de les Polítiques de drets i serveis a les persones, que s’iniciïn els tràmits per a la creació del Centre d’Interpretació del 1707. Pels republicans aquest Centre, ha de servir per preservar la memòria de l’esdeveniment més cruel de la història de Lleida, en el qual recordem més de set-cents lleidatans i lleidatanes van ser assassinats per defensar la ciutat de Lleida de la invasió de Felip V. Segons Núria Marín, regidora del grup municipal, aquest Centre s’hauria d’integrar en l’oferta global del Parador de Turisme, i hauria de servir no solament per explicar la historia de l’edifici, sinó com era aquella Lleida dins d’una Catalunya amb institucions i cultura pròpies. “El Roser continua tenint un alt valor simbòlic i emotiu per a molts i moltes lleidatanes, els quals diada rere diada, el pelegrinem reafirmar la voluntat de supervivència de la nació i a retre un emotiu homenatge als defensors de la ciutat i a tots aquells que moriren en el setge i en els episodis repressius posteriors”, explica Marín. Els republicans també demanen que aquest centre d’interpretació s’equipi amb les més noves tecnologies per recrear la Lleida del 1707. “També hauríem de proposar i treballar amb els Departaments pertinents de la Generalitat per tal de impulsar des de l’Ajuntament de Lleida una ruta turística que s’estendrà per tota Catalunya, on s’explicarà la caiguda de Catalunya a mans dels borbons a través de diferents centres d’interpretació ubicats en edificis emblemàtics que van ser escenari, fins a l’any 1714, d’alguns dels episodis més significatius d’aquella època negra per al país”, diu Marín.

ERC exigeix es destini una partida pel Pla d’Usos de l’Horta als pressupostos del 2018

Els republicans volen garantir així que aquest s’aprovi i es comenci a aplicar el més aviat possible El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria exigeix que es destini una partida al Pla d’Usos de l’horta en els pressupostos pel 2018. D’aquesta manera, els republicans volen garantir que aquest s’aprovi definitivament i es comenci a implementar el més aviat possible. Josep Maria Baiget, portaveu del grup republicà, explica que el Pla d’Usos era l’objectiu troncal del seu programa electoral per l’Horta, el qual garanteix una millor qualitat de vida als seus veïns. “El que sempre hem defensat els regidors d’Esquerra és que els veïns de l’Horta puguin viure a l’Horta i de l’Horta. Aquest Pla d’Usos, pel qual hem lluitat des de la nostra arribada a la Paeria, garanteix entre moltes altres coses, la promoció dels valors socials, la protecció del paisatge, els valors mediambientals i l’economia familiar de l’Horta, així com l’accés de qualitat al transport públic entre l’Horta i la ciutat, per tant continuarem vetllant per a que aquest s’apliqui el més aviat possible”, diu Baiget. Segons el regidor, si la Paeria inclou una partida pressupostària pel Pla d’Usos, als pressupostos del 2018, és garantirà que aquest s’aprovi en les darreres setmanes i és comenci a aplicar el més aviat possible. “Hem de ser capaços d’invertir la tendència de despoblació d’aquest indret de Lleida per convertir-lo en un lloc de qualitat per viure i per treballar, per tant urgeix que el Pla d’Usos es comenci a fer efectiu en els darrers mesos. Hem de felicitar a la Paeria que hagi acceptat la nostra proposta de creació del mateix, ara hem de garantir que continuï amb aquesta tasca, comprometent-se a aplicar-lo” finalitza el regidor.

ERC exigeix a Ros el detall de la despesa en comunicació i difusió

Els republicans sospiten que es destinen a aquestes partides més diners dels que tenen pressupostats i exigeixen a l’alcalde més transparència en la gestió d’aquests recursos El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria ha reclamat avui a Àngel Ros, alcalde de Lleida, que els lliuri tota la informació referida a la partida de despeses de Comunicació i Difusió. Els republicans sospiten que s’hi destinen més diners dels que figuren als contractes amb les empreses de comunicació i exigeixen a l’alcalde total transparència en aquesta despesa. Carles Vega, president d’ERC-Avancem, recorda a Ros que està esperant aquesta documentació des de principis del 2016, “fins i tot hi ha una resolució de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la informació Pública (GAIP) que obligava al Govern del consistori a presentar aquesta documentació abans del 31 de juliol d’enguany, documentació que encara no se’ns ha facilitat. Per tant, no entenem tant secretisme a no ser que no s’estiguin fent bé les coses i se’ns vulgui amagar alguna cosa” apunta el regidor. Vega recorda que les resolucions de la GAIP són vinculants i s’haurien de complir dins dels terminis que la comissió fixa. “Ja fa mesos que denunciem la manca de transparència de l’equip de govern municipal i el seu poc interès real en el tema. Portem més de sis mesos de retard esperant els resultats de les auditories a les empreses concessionàries, per culpa que no han lliurat tota la documentació que se’ls ha requerit i que havien de fer efectiva abans de finalitzar l’estiu, i encara és hora que sentim l’alcalde reclamant-los-la”, lamenta Vega. L’edil independentista recorda a l’alcalde que si les empreses concessionàries no faciliten la documentació que se’ls reclama, podrien estar incomplint el contracte que tenen amb el consistori. “Queda doncs demostrat el poc interès per part de l’equip de govern de garantir uns serveis municipals de qualitat, ja que no exerceix cap tipus de seguiment sobre les empreses concessionàries ni cap control sobre la qualitat del servei que ofereixen, permetent-los inclús sovint incomplir els contractes que tenen amb la Paeria”, finalitza el regidor.

Consell administració EMU

ERC demana la dissolució de l’EMU per inviable

Els republicans consideren que no compleix amb els objectius pels quals es va crear i que l’organisme suposa una carga econòmica massa elevada al consistori El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria ha demanat de nou la dissolució de l’Empresa Municipal d’Urbanisme (EMU) per inviable. Segons Josep Maria Baiget, portaveu del grup republicà, mantenir l’EMU costa massa diners al consistori, quan l’organisme tampoc compleix amb els objectius pels quals es va crear, “per tant demanem la dissolució de l’EMU per inviable i perquè només exerceix com a entitat gestora de lloguers d’habitatges socials, funcions que es podria fer des d’una simple Oficina Local d’Habitatge”,afirma el regidor. Baiget també denuncia que l’EMU és una sobre carga innecessària de despesa a l’Ajuntament, “el qual cada any ha d’injectar-li gairebé 4 milions d’euros per garantir-ne la seva viabilitat, sense comptar el deute que té ja acumulat amb la Paeria de més de 10 milions d’euros, per crèdits i pagaments diversos”, diu Baiget. El portaveu tampoc no creu que les previsions de l’organisme per l’any vinent s’ajustin a la realitat, “creiem que les previsions pel que fa als ingressos vinculats a la venda de terrenys són massa optimistes, més veient com han anat aquests darrers anys. A més el deute a curt termini també augmenta, per tant no podem donar suport a uns pressupostos els quals considerem irreals; així com tampoc creiem necessari continuar mantenint un organisme que només suposa una càrrega per a Lleida i per la seva ciutadania” finalitza Baiget.

ERC declina qualsevol invitació protocol·lària de la Paeria

Els republicans no assistiran a cap de les invitacions rebudes fins que l’alcalde rectifiqui el seu posicionament unionista i continuï fent costat als partits que defensen la repressió sobre Catalunya i l’empresonament per causes polítiques. El grup municipal d’ERC-Avancem no assistirà a cap de les invitacions rebudes per part del Departament de Protocol de la Paeria, fins que l’alcalde Àngel Ros, no es posicioni al costat de la ciutadania, de la democràcia i la llibertat. Carles Vega, president del grup municipal, diu que no considera oportú participar en actes protocol·laris mentre continuï la repressió del poble del Catalunya, l’empresonament del seu govern legítim i dels dirigents cívics i la politització de la justícia. “Avui mateix no hem volgut assistir a la signatura del convenis de col·laboració entre l’Ajuntament de Lleida i la Universitat de Lleida, tot i que hi vam donar suport, perquè no vull fer costat a persones que defensen l’ús de la força i la repressió per acabar amb idees polítiques, anul·lant la voluntat de tot un poble”, afirma Vega. L’edil republicà diu que troba a faltar aquell Àngel Ros que defensava el catalanisme i el dret a decidir, però que espera que aquest torni aviat. “No el veig participar en cap acte a favor de la llibertat (però sí dels qui demanen empresonar Puigdemont), ni pronunciar-se sobre cap de les manifestacions que dia a dia estan succeint a la ciutat de Lleida i que mobilitzen a milers de lleidatans, ni pronunciar-se tampoc contra de l’empresonament del Govern, cosa que ell mateix va dir dissimuladament que lamentava. Sembla que l’alcalde Ros hagi desaparegut. Ara només veig, i entre bambolines, a Àngel Ros, president del PSC”.

Aturada de País

ERC Paeria s’uneix a  l’ “aturada de país" convocada per demà

Els republicans volen fer costat a l’ANC i Omnium i s’uneixen a la vaga general per demanar l’alliberament dels presos polítics catalans El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria s’adhereix demà a l’ “aturada de país”, convocada per ANC i Omnium Cultural, per exigir la llibertat dels consellers del Govern empresonats des del passat dijous, i la de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, que porten més de dues setmanes tancats a la presó madrilenya de Soto del Real. Els republicans se sumen així a la crida de Vaga General que ha plantejat la Intersindical-CSC pel mateix dia i esperen repetir els èxits de mobilització del passat 3 d'octubre.  Carles Vega, president del grup municipal explica que tot i que la manifestació s’ha convocat per denunciar la precarietat laboral, “és també un bon dia per continuar denunciant la repressió que pateix el poble de Catalunya per part del govern i institucions espanyoles, la politització de la justícia, la qual permet l’existència de presos polítics en ple segle XXI i l’empresonament de vuit membres del nostre govern, que no oblidem va ser escollit legítima i democràticament pel poble de Catalunya ”, apunta Vega. Els republicans avisen que participaran a l’ aturada sempre i quan no sigui il·legalitzada pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. “Si Foment se surt amb la seva i aconsegueix que il·legalitzin la vaga general prevista per demà, haurem de trobar altres vies de protesta igual o més efectives. El que els regidors d’ERC tenim clar és que no aconseguiran callar-nos, ni callar la veu de tot un poble”, finalitza el regidor.