Totes les notícies

Estrenem butlletí informatiu! Estigues al dia de tota l'activitat municipal a la Paeria

Mensualment, compartirem amb totes i tots vosaltres les notícies més importants impulsades pel govern de la Paeria, amb els nostres regidors i regidores al capdavant. Perquè el nostre compromís amb la transparència és ferm. El canvi honest ha arribat a la Paeria gràcies a totes i tots vosaltres. Durant els propers 4 anys els regidors i regidores electes d'Esquerra Republicana representaran a la Paeria els valors republicans. Per aquelles persones que encara no els conegueu, us presentem els nostres regidors i regidores electes a la Paeria de Lleida. El MIQUEL PUEYO és el Paer en Cap.  Regidor de seguretat ciutadana i convivència. Twitter: @MiquelPueyo Correu electrònic: alcaldelleida@paeria.cat   La JORDINA FREIXANET és la portaveu del grup municipal. Segona tinent d'alcalde i regidora de gobern obert, qualitat democràtica i institucional. Regidora del barri de Balàfia. Twitter: @jfreixanet Correu electrònic: jfreixanet@paeria.cat El JAUME RUTLLANT és el quart tinent d'alcalde. Regidor de ciutat i cultura. Regidor del barri de la Mariola. Twitter: @jrutllant Correu electrònic: jrutllant@paeria.cat La MONTSE PIFARRÉ és la sisena tinent d'alcalde. Regidora de recursos municipals, hisenda i salut. Regidora del Centre Històric. Twitter: @montrosilda Correu electrònic: mpifarre@paeria.cat La REGINA CAIROL és la regidora de les polítiques per als drets socials. Regidora del barri Zona Universitària - eixample. Twitter: @rcairolb Correu electrònic: rcairol@paeria.cat La SANDRA CASTRO és la regidora d'educació, cooperació, drets civils i feminismes. Regidora del barri Rambla - Estació - Noguerola. Twitter: @scastrobay Correu electrònic: scastro@paeria.cat L’IGNASI AMOR és el regidor de joventut, festes i tradicions. Regidor del barri de Cappont. Twitter: @ignasiamor Correu electrònic: iamor@paeria.cat Des del grup municipal d’Esquerra Republicana a la Paeria hem posat en marxa el canal de Telegram ERC LLEIDA, on diàriament hi compartim l’agenda dels càrrecs electes d’Esquerra Republicana a la Paeria així com les notícies més importants i rellevants del dia a dia.

La Paeria constitueix la comissió de l'1 d'Octubre, que fixarà la memòria de la jornada del Referèndum

La presideix el company Josep Maria Currià La creació de la Comissió especial de l'1 d'Octubre és una de les principals novetats del mandat i el seu objectiu serà fixar la memòria del que va passar a Lleida l'1 d'octubre del 2017 durant la jornada del Referèndum per a la Independència de Catalunya. Està presidida pel company Josep Maria Currià -militant d'Esquerra i vinculat a Òmnium Cultural- i també hi participa, en nom d'ERC, el company Xavier Biosca. El Paer en Cap Miquel Pueyo ha presidit la constitució d'aquesta i la resta de comissions informatives i especials de la Paeria, deu en total, cadascuna de les quals compta amb dos representants de cada grup municipal: -Comissió informativa per les Polítiques de gestió dels drets de les persones, presidida per la regidora d'Esquerra Regina Cairol (Regina Cairol i Sandra Castro) -Comissió informativa per les Polítiques de la Gestió de la Seguretat i Civisme, presidida per l'alcalde Miquel Pueyo (Miquel Pueyo i Sandra Castro) -Comissió informativa per les polítiques de Gestió Urbanística i Mobilitat (Jaume Rutllant i Regina Cairol) -Comissió informativa per les polítiques de gestió del Govern Obert, Economia i Participació i Comissió Especial de Comptes, presidida per la regidora d'Esquerra Montse Pifarré (Jordina Freixanet i Montse Pifarré) -Comissió informativa de Polítiques de la gestió i promoció d’habitatge i transició energètica (Jaume Rutllant i Montse Pifarré) -Comissió informativa de les Polítiques de Gestió Cultural i de Joventut, amb la presidència i la vicepresidència dels regidors d'Esquerra Jaume Rutllant i Ignasi Amor, respectivament -Comissió informativa de Polítiques de gestió de promoció de la ciutat (Regina Cairol i Ignasi Amor) -Comissió especial per la Transparència (Ignasi Amor i Sandra Castro) -Comissió especial per l’Horta de Lleida, el vicepresident de la qual és l'ex regidor d'Esquerra Josep Maria Baiget (Josep Maria Baiget i Albert Casals)

Foto: Ajuntament de Lleida

Comença a funcionar el refugi per a temporers i temporeres habilitat per la Paeria

Aquest dilluns comença a funcionar al Pavelló dels Camps Elisis -Antorxa- el refugi que l’Ajuntament de Lleida ha habilitat per als temporers i temporeres que arriben a la ciutat amb motiu de la campanya de la fruita. La regidora de Drets Socials, Regina Cairol, ha visitat els treballs de preparació de l’espai i ha insistit en el compromís del Govern de la Paeria per atendre aquestes persones. “Ho abordem com una situació d’emergència” davant la manca de previsió del govern anterior, ha assenyalat la regidora, qui també ha avançat que la Paeria planificarà amb temps un nou operatiu d’assistència per a la campanya del 2020. Trasllat d’activitats esportives Regina Cairol ha agraït expressament la comprensió i la bona col·laboració del club esportiu i de les famílies inscrites a Esportmania que aquests dies ocupaven el Pavelló dels Camps Elisis amb diferents activitats i que s’han hagut de traslladar. Així, a partir d’aquest dimarts, el Club Patrícia realitzarà els seus entrenaments al Barris Nord i un grup d’Esportmania passarà al pavelló de Cappont, on ja hi ha un altre grup de la mateixa activitat. Pernoctació, consigna, dutxa i menjar El refugi per a temporers i temporeres a l’Antorxa obrirà de les 20 a les 22 h, per oferir el servei de dutxes i de consigna. Les persones que hi pernoctin podran romandre al pavelló fins a primera hora del matí, entre les 7 i les 8 h. Els usuaris podran rebre menjar al Centre Jericó i al menjador social de la Paeria. El pavelló de l’Antorxa s’utilitzarà quan s’omplin les places que es disposen al Centre Jericó, el qual suma 70 llocs per dormir, 35 dels quals es destinen a temporers i temporeres. A l’Antorxa es podran ubicar unes 70 hamaques. En tot cas, Regina Cairol ha avançat que la Paeria té la possibilitat de comptar amb altres espais a la ciutat per si fos necessari ampliar el nombre de places d’allotjament d’urgència. Els operaris han treballat avui per instal·lar les hamaques al pavelló, reforçar la il·luminació interior i exterior així com els banys, amb la col·locació de sanitaris mòbils.

Els regidors i regidores d’Esquerra comencen a treballar a les respectives regidories

Jordina Freixanet, Jaume Rutllant, Montse Pifarré, Regina Cairol, Sandra Castro i Ignasi Amor es reuneixen amb els equips de cada àrea  Després que ahir el ple de la Paeria aprovés el cartipàs municipal que defineix, entre altres, l’organització de la corporació i les àrees de govern, els regidors i regidores d’ERC s’han traslladat aquest dimarts a les corresponents regidories per conèixer els equips de treball i posar-se al dia dels projectes que es fan a cada àrea. La tinent d’alcalde Jordina Freixanet ha anat a conèixer les instal·lacions de l’àrea de recursos humans, situada a l’edifici de Mercolleida, des d’on es farà càrrec de la nova Regidoria de Govern Obert i qualitat democràtica i institucional. El tinent d’alcalde Jaume Rutllant s’ha instal·lat a la Regidoria de Cultura i model de ciutat, on comparteix espai amb la Casa dels Gegants. La tinent d’alcalde Montse Pifarré, ha mantingut una reunió amb els responsables de tresoreria a la Regidoria d’Economia, a l’edifici de la plaça Sant Francesc. D’altra banda, la regidora de Drets socials, Regina Cairol, ha estat coordinant l’atenció als temporers, un dels temes més urgents que té sobre la taula aquesta regidoria, que situada al carrer Tallada. El regidor de Joventut, Festes i Tradicions, Ignasi Amor, ha conegut de primera mà les activitats i tallers que es fan al Centre de Recursos Juvenils del carrer la Palma. Amor combinarà la gestió de l’àrea de Joventut amb les festes, que es coordinen des de la regidoria de Cultura. Pel que fa a la regidora d'Educació, Drets i Feminisme i Cooperació, Sandra Castro, ha conegut el personal que treballa a l’àrea d’educació i ha mantingut la primera reunió de coordinació amb altres departaments.

Pancarta i llaç groc a favor dels presos polítics i exiliats, a l'Ajuntament de Lleida

Aquest dilluns al migdia s’ha penjat una pancarta a favor dels presos polítics i exiliats a la façana de la Paeria de l’avinguda Blondel i aquesta tarda es penjarà un llaç groc a la plaça de la Paeria. L’alcalde Miquel Pueyo ha reivindicat la no neutralitat de l’espai públic: “l’espai públic és l’espai on s’han d’expressar totes les sensibilitats i totes les  posicions”. Així, ha explicat que “el llaç groc no és un símbol independentista, és solidari amb persones que estan a la presó per prendre decisions polítiques que no van incloure violència. La presència d’un llaç groc té és una càrrega política i la no presència també.”

El ple de la Paeria aprova el cartipàs municipal, que incorpora diverses esmenes de l’oposició

Amb els vots d’ERC, Junts per Catalunya i el Comú, i l’abstenció del PSC i el PP El ple de l’Ajuntament de Lleida ha aprovat el cartipàs municipal 2019-23 que defineix l’estructura de la corporació municipal, que comptarà amb 7 tinences d’alcaldia i 15 regidories. Han donat suport al document els grups municipals que formen el govern d’entesa -Esquerra Republicana de Catalunya-Acord Municipal, Junts per Catalunya-Lleida i el Comú de Lleida-, mentre que el PSC i el PP s’han abstingut, ja que s’han incorporat diverses de les seves esmenes. L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha destacat “el grau raonable de consens i de diàleg” del cartipàs i ha agraït “la mà estesa” d’alguns grups de l'oposició, a qui ha promès més transparència per facilitar la seva tasca. La portaveu del grup municipal d’ERC, Jordina Freixanet, ha explicat que el cartipàs és fruit de “l'intens debat programàtic i d'un govern d'entesa de tres forces polítiques” i n’ha destacat la seva “estructura horitzontal". També ha enumerat algunes de les prioritats del nou govern d’entesa: “Volem que la Paeria sigui pionera en la transparència, la participació, la integritat i l’ètica pública, les dades obertes, l’avaluació constant i el retiment de comptes i el bon govern”.  Entre les esmenes aprovades, destaca la que atorga a l’ex alcalde Fèlix Larrosa la distinció de cap de l’oposició -un càrrec que havia desaparegut en l’últim mandat-, de manera que tindrà el mateix tractament protocol·lari que un portaveu de grup, però s’ha rebutjat equiparar-lo al tractament i la retribució d’un tinent d’alcalde, com havia demanat el grup del PSC. En total s’han votat 57 esmenes al cartipàs, de les quals s’han incorporat al document inicial 24 esmenes. Sis d’elles s’han aprovat per unanimitat de tots els grups municipals. El govern municipal tindrà 15 regidories distribuïdes en 8 àrees, a més d’Alcaldia: la Regidoria de Seguretat i convivència (Miquel Pueyo), la Regidoria de Govern Obert i qualitat democràtica i institucional (Jordina Freixanet), la Regidoria de Participació i lluita contra la corrupció (Elena Ferre), la Regidoria d’Urbanisme (Toni Postius), la Regidoria de Mobilitat, Vialitat, Trànsit i Horta (Joan Ramon Castro), la Regidoria d’habitatge i transició ecològica (Sergi Talamonte), la Regidoria de drets socials (Regina Cairol), la Regidoria de salut i economia (Montse Pifarré), la Regidoria d'Esports i Activitat Física (Sergio González), la Regidoria de cultura i model de ciutat (Jaume Rutllant), la Regidoria de joventut, festes i tradicions (Ignasi Amor), la Regidoria d’educació, drets i feminisme i cooperació (Sandra Castro), la Regidoria de Promoció Econòmica i Turisme (Paco Cerdà), la Regidoria d'Ocupació i Responsabilitat Social (Anna Campos) i la Regidoria de Comerç i Consum (Marta Gispert).

Esquerra, Junts per Catalunya i el Comú signen el Pacte d’Entesa per formar un govern estable a la Paeria

Esquerra Republicana de Catalunya-Acord Municipal, Junts per Catalunya-Lleida i el Comú de Lleida ha firmat aquest dijous el Pacte d’Entesa o “pacte de Sant Joan” per formar un govern de canvi honest, valent i emprenedor a l’Ajuntament de Lleida els propers quatre anys. L’acte s’ha fet a la passarel·la dels Camps Elisis com a símbol dels ponts que s’han bastit entre les tres formacions polítiques per arribar a un acord. L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha agraït la generositat dels tres partits i ha destacat que “els governs de coalició -quan hi ha confiança- poden ser més profundament democràtics perquè hi ha més dialèctica”. També ha afirmat que es tracta “d’un moment històric” que posa fi a una "anomalia política" i que el model que es podria "exportar" a altres indrets de Catalunya. La portaveu del grup municipal d’ERC-AM, Jordina Freixanet, ha explicat que l’objectiu del pacte és “conformar un govern municipal estable, apostar per la transparència, la participació, la lluita contra la corrupció, el bon govern i el codi ètic en la gestió pública i posar al centre de les polítiques les persones i el seu benestar.” Així, ha destacat que s’ha arribat a un acord satisfactori després de dues setmanes de treball intens i que s’ha fet “pas a pas, amb determinació que és com es construeixen les bases per fer possible les confiances i les lleialtats i com s’ha de bastir el govern de pacte”. Freixanet ha explicat que aquest divendres ja estaran nomenats els set tinents d’alcalde perquè “el govern comenci a funcionar amb plena il·lusió, competències i ganes, perquè hi ha molts temes emergents i urgents per atendre.” El document descriu el Pla d’actuació municipal, que consta de 27 punts: 1-La realització d’una auditoria econòmica, les necessitats de l’estructura organitzativa, les concessions i de patrimoni de la Paeria, els resultats dels quals es faran públics.

L’assemblea d’ERC ratifica l’acord d’Esquerra, Junts per Catalunya i el Comú per formar un govern de coalició a la Paeria

L’assemblea local d’ERC Lleida ha donat llum verda aquest dimarts a la nit al Pacte d‘Entesa per al canvi honest, valent i emprenedor a la ciutat de Lleida entre Esquerra Republicana de Catalunya-Acord Municipal, Junts per Catalunya-Lleida i el Comú de Lleida. Els militants hi ha donat suport amb 34 vots a favor i 3 en blanc. L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, destaca que “la ratificació de l’assemblea a la proposta de Pacte d’Entesa al govern de la Paeria és la culminació d’un intens treball de dues setmanes a tres bandes” i que “reflecteix la voluntat de canvi honest que la ciutadania va expressar a les urnes el passat 26 de maig.” D'altra banda, valora molt positivament que l'assemblea del Comú de Lleida també hagi aprovat l'acord, ja que permetrà tirar endavant un govern amb un ampli consens. Pueyo celebra que “l’acord programàtic recull el 90% del programa electoral d’Esquerra i l’organigrama del govern està basat en el pentàgon de la Lleida saludable, propera, connectada, justa i compromesa, en què s’hi ha afegit la Lleida emprenedora i valenta per sumar les diferents sensibilitats.” “El Pacte d’Entesa expressa una voluntat ferma de canvi en les prioritats polítiques i en la manera de fer les coses, des de la transparència, l’acord i el consens”, afirma el Paer en Cap, qui ha batejat l'acord com "el Pacte de Sant Joan". El document del pacte especifica que els tres objectius compartits entre les tres forces polítiques són conformar un govern municipal estable per a tot el mandat; apostar per la transparència, la participació, la lluita contra la corrupció, el bon govern i el codi ètic en la gestió pública; i activar l’acció municipal en aquell àmbits més urgents per tal de millorar la qualitat de vida dels lleidatans i lleidatanes. El pacte també estableix que l’estructura organitzativa del govern municipal tindrà 15 regidories distribuïdes en 8 àrees, a més d’Alcaldia, i que els acords es prendran per consens.

Esquerra, JuntsxCat-Lleida i el Comú proposen rebaixar un 4% el sou dels càrrecs electes i directius de la Paeria

Els tres grups estan ultimant una proposta d’acció de govern, que hauran de validar la setmana vinent els òrgans de decisió i les assemblees locals   L’equip negociador d’Esquerra Republicana de Catalunya s’ha reunit aquest divendres amb representants de Junts per Catalunya-Lleida i el Comú de Lleida per començar a redactar un document unitari de proposta d’actuació amb els acords programàtics que s’han anant consensuant durant tota la setmana. El document es presentarà als òrgans de decisió de cada grup polític per validar-lo, si s’escau. En el cas d’ERC, l’assemblea local de Lleida que es farà dimarts al vespre tindrà l’última paraula. La regidora d’ERC, Jordina Freixanet, ha destacat l’intens treball dels últims dies per definir l’acció de govern i ha assegurat que el resultat és molt satisfactori: “Ha estat una setmana d’intenses negociacions per treballar molt a fons la coincidència programàtica dels tres grups, dividit en cinc àrees, per intentar concloure un document escrit a tres, on trobem el màxim de consens possible i on treballem les bases d’un programa d’actuació municipal per als propers quatre anys a l’Ajuntament de Lleida.” Pel que fa a l’àmbit econòmic, Freixanet ha explicat que hi ha hagut un acord gairebé unànime de fer una proposta de rebaixa d’un 4% de les retribucions als càrrecs electes i directius: “Creiem que l’ajuntament està clarament endeutat, hem de ser curosos i ser exemplars en la contenció de la despesa i aquesta mesura que pot semblar insignificant suposa un estalvi de 100.000 euros, amb els quals es poden fer moltes coses.” Així, afirma que “els servidors públics estan al servei de la ciutadania i cal estar amatents a la realitat social.”  En aquesta última fase de negociació, els tres grups definiran l’estructura del govern, el repartiment de responsabilitats i l’organització municipal. S’espera que el ple del cartipàs es podrà celebrar a finals de la setmana vinent o la primera setmana de juliol.