Suport a la declaració del Parlament que denuncia la criminalització del moviment independentista i la vulneració de drets fonamentals

Grup Municipal
Mocions a favor de la llei de pobresa energètica i de la declaració d'emergència climàtica

El govern de l'Ajuntament de Lleida (ERC, JuntsxCat i el Comú) han donat suport durant el ple de setembre a la declaració del Parlament d'aquest dijous que denuncia la criminalització del moviment independentista -que és cívic i democràtic- i l'intent d'equiparar indeoendentisme i terrorisme.
Així mateix, rebutja la violència i l'operació impulsada per l'Audiència Nacional i la Guàrdia Civil, les vulneracions contra els drets fonamentals de set ciutadans que han ingressat a la presó de forma incondicional i denúncia la deriva repressiva i autoritària de l'estat.
També ha refermat el compromís amb la llibertat i la democràcia, ha exigit la fi de la repressió i la llibertat de les persones perseguides i preses per les seves idees polítiques.

D'altra banda, el ple de la paeria ha aprovat la nostra moció a favor de la llei 24/2015 i contra el tall d'electricitat a les famílies amb deute. Tots els grups hi han votat a favor excepte C's, en el punt 3, en què s'exigia la condonació, per part d'Endesa i altres empreses, del deute de les famílies i protegides per la 24/2015.

El ple també ha aprovat la nostra moció (amb l'abstenció de C's) per donar suport a la Declaració d'emergència climàtica i adhesió a la vaga mundial pel clima i la setmana de mobilitzacions.

Per últim, el ple ha fet una Declaració institucional contra la segregació escolar a la ciutat de Lleida.