Pueyo: "Serem a tots els llocs on puguem defensar els drets fonamentals i les llibertats, i l’assemblea de càrrecs electes n’és un"

Grup Municipal
Aquest dimecres, 30 d'octubre, se celebrarà al Palau de Congressos de Catalunya l'Assemblea de Càrrecs Electes de tota Catalunya per donar una resposta conjunta i contudent a la sentència del Tribunal Constitucional contra els presos i preses polítiques.

L'alcalde, Miquel Pueyo, ha explicat avui al programa Tot es mou de TV3 que l'objectiu d'Esquerra Republicana - representat per tots els càrrecs electes que assistiran a l'Assemblea - és estar "a tots els llocs on puguem defensar els drets fonamentals i les llibertats de la ciutadania. I l’assemblea de càrrecs electes, sens dubte, n’és un". Pueyo ha afirmat que s'ha estat treballant en la convocatòria d'aquesta Assemblea "perquè aquest espai sigui el màxim transversal, plural, útil i potent possible, ja que el repte principal és aglutinar aquest 80 per cent de la població que està a favor del dret a l'autodeterminació i de resoldre els problemes polítics a la política".

Pel que fa a l'objectiu de l'Assemblea, l'alcalde de Lleida ha explicat que "ens trobarem per debatre, per parlar i per aprovar resolucions compartides. Ens trobarem totes aquelles sensibilitats polítiques que estan per la defensa de la democràcia". Pueyo ha remarcat la importància dels Ajuntaments a l'hora de resoldre el conflicte polític que viu Catalunya: "L'àmbit local es l'àmbit que està més en contacte directe amb la població i amb la realitat catalana, també amb les seves contradiccions. El fet que s'hagi convocat aquesta assemblea ja és una aposta pel diàleg i per la política".

Respecte a la sentència del Tribunal Suprem que condemna els presos i preses polítiques i a les eleccions espanyoles que se celebraran el proper 10 de novembre, Pueyo s'ha mostrat preocupat per "la situació global de les nostres llibertats i dels nostres drets".

Recupera l'entrevista al programa Tot es mou aquí.