Lleida

Notícia

Pueyo celebra que la Generalitat es comprometi amb un pla d'ajuts i estímul per a Lleida i el Segrià

Grup Municipal
L'alcalde ha mantingut aquest matí una trobada telemàtica amb el vicepresident del Govern, Pere Aragonès, la consellera d'Agricultura, Teresa Jordà, i representants econòmics i socials de Lleida

Impulsar una campanya per millorar la imatge de Lleida davant la situació actual, és un altre dels objectius que es treballaran

El paer en cap, Miquel Pueyo, ha valorat molt positivament el compromís de la Generalitat de Catalunya per impulsar un pla de xoc amb ajuts directes per a la recuperació de Lleida i el Segrià davant l'impacte del rebrot de la Covid-19 i el tancament perimetral de la comarca. El vicepresident del govern català, Pere Aragonès, ha assumit aquest compromís en una reunió telemàtica convocada d'urgència que ha mantingut avui amb l'alcalde, la consellera d'Agricultura, Teresa Jordà, i un nodrit nombre de representants dels sectors econòmics i socials de Lleida.

Pueyo ha destacat la celeritat del Govern en donar resposta a la petició que va expressar ahir mateix a la reunió del Procicat Lleida i amb una trobada amb el President de la Generalitat, Quin Torra. Durant la reunió, ha explicat, els representants socials "han intervingut valorant l'impacte negatiu que ha tingut primer la Covid i ara el tancament perimetral sobre la musculatura econòmica, comercial, laboral i industrial de Lleida". "També s'ha analitzat la situació anímica o psicològica del Segrià i Lleida, que es caracteritza per la indignació, la frustració i la por al futur", ha declarat. A més, aquests agents socials i econòmics "s'han compromès a fer una valoració d'aquest impacte des del seu punt de vista i el vicepresident del Govern de la Generalitat s'ha compromès a què hi haurà ajuts directes i un pla de xoc com el que va haver-hi amb el confinament d'Òdena", ha assenyalat Pueyo.

El pla anirà destinat a pal·liar "l'impacte global del confinament i la Covid, però que en el cas del Segrià a més té l'impacte suplementari que suposa el tancament perimetral durant un mínim de quinze dies", especialment en el sector serveis, ha afegit el paer en cap. Els detalls i els imports d'aquests ajuts es concretaran en pròximes trobades, un cop estigui llest aquesta anàlisi dels agents socials i econòmics. Totes les parts s'han compromès a tornar-se a reunir a primers de la setmana vinent.

A més, els participants en la trobada han coincidit en la necessitat de començar a planificar a partir del setembre la campanya agrària, per millorar el seu funcionament, després que enguany la combinació de la campanya amb l'impacte de la Covid hagi complicat la seva gestió.

A la reunió també hi ha participat el delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré; el president del consell comarcal del Segrià, Davit Masot; Jaume Saltó, president de la cambra de Comerç de Lleida i PIMEC; Ramon Sarroca, president de la FCAC; Joan Caball Subirana, president de la Unió de Pagesos; Xavier Vela i Bru, president de les JARC; Francesc Torres, president de l'AFRUCAT; Cristina Rodríguez, secretària general de CCOO Lleida; Jose Luis Aguilà, secretari general d'UGT Lleida i Manel Llaràs, representant de PIMEC Comerç.

Campanya d'imatge de la plana de Lleida

D'altra banda, els participants a la trobada han coincidit de forma àmplia en la necessitat de treballar per la millora de la imatge de la ciutat de Lleida, la comarca del Segrià i la plana de Lleida, mitjançant alguna campanya que mostri la solidaritat activa dels representants polítics i de les institucions. "La por, el desconeixement i els tòpics planen sobre nosaltres. Hem patit el fet de ser el primer territori de Catalunya on s'ha produït un rebrot que obliga a prendre una sèrie de mesures i a vegades oblidem que això està passant a Alemanya, a la Xina o al Regne Unitat. Lleida no constitueix cap exotisme peculiar, però som tots i totes conscients, els agents econòmics, els sindicats, el govern de la Generalitat i aquesta Paeria que caldrà fer un gran esforç per recuperar i enlairar aquesta imatge de marca, que té a veure no només amb la nostra capacitat d'atracció turística, com a ciutat universitària o de producció d'aliments sinó també amb molts altres sentits", ha afirmat Pueyo.