Pueyo qüestiona l’eficiència de les noves mesures i restriccions pel sector de l'hostaleria

Grup Municipal
En la reunió del Procicat d’aquest divendres l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha qüestionat l’eficiència de la prohibició de coses incontrolables, en relació a la nova restricció aplicada a l’hostaleria, que entra en vigència avui.

D’acord amb les noves indicacions, els bars i restaurants només podran servir el 50% de taules tan interiors com exteriors dels locals. Segons Pueyo, “qualsevol prohibició que no estiguem en situació d’assegurar-ne el compliment, a la llarga pot ser un fracàs, ja que els grups menys conscienciats poden optar igualment per espais menys visibles per a fer trobades més massives”. El paer en cap ha demanat reconsiderar aquesta nova restricció a l’hostaleria lleidatana, “que ha demostrat la seva capacitat d’adaptació, responsabilitat i supervisió dels espais durant la pandèmia”.

“Si limitem els espais controlats (mascareta, higiene, distància, supervisió els propietaris) com les terrasses, correm el risc, en la pràctica, d’impulsar concentracions més perilloses en àmbits privats, parcs, espais oberts, sense supervisió ni ús de la mascareta, compartint begudes, etc...”, ha destacat l’alcalde de Lleida.