Pueyo: "Lleida Ciutat 30 és un canvi de política en la mobilitat de la nostra ciutat"

Grup Municipal
Lleida es converteix aquest divendres 30 d'octubre en Ciutat 30.

Lleida serà a partir d’aquest cap de setmana Ciutat 30. La Paeria dona un pas fonamental en el model de mobilitat a la ciutat amb la implantació de les zones 30 a partir del 30 d’octubre. Amb aquesta nova mesura, el 87 % de les vies de la ciutat passaran a tenir la velocitat de circulació limitada a 30 quilòmetres per hora. En quedaran excloses les vies principals, com el Passegi de Ronda, la rambla d’Aragó o les avingudes de Blondel i Prat de la Riba, entre altres, amb limitació a una velocitat superior, generalment de 50 km/h. La normativa ha de fer tendir Lleida capa una ciutat més saludable, segura i respectuosa amb el medi ambient.

L'alcalde, Miquel Pueyo, ha presentat la nova regulació i la campanya de divulgació que l'acompanyarà aquest matí, juntament amb els tinents d'alcalde Toni Postius i Sergi Talamonte. Pueyo ha destacat que la nova regulació "és un canvi de política en la mobilitat de la ciutat", que donarà compliment a l'ordenança de circulació que es va aprovar el passat 26 de juny. "Som conscients que estem davant d'un període d'adaptació", ha continuat Pueyo, però ha destacat la necessitat d'implantar aquest nou model. D'aquesta manera "Lleida s’incorpora a una llista de ciutats cada vegada més dilatada i, a més a més, en alguns casos de ciutats més grans que la nostra, que han passat a ser ciutats 30".

L’alcalde ha apuntat que avui es constituirà un grup de treball transversal per detectar el retorn de la implantació i per acabar de definir i treballar el model de circulació que es vol per a Lleida.

La mesura de Lleida Ciutat 30 afecta unes 1.100 vies de la ciutat.

Amb la implantació d'aquesta nova mesura, el govern de la Paeria - format per ERC-AM, JuntsxCAT i el Comú de Lleida - reforça el seu compromís amb una mobilitat sostenible.