La Paeria lliura les claus dels primers habitatges de masoveria urbana

Grup Municipal
L’EMU ha signat el contracte amb 10 joves que passaran a residir en quatre habitatges, ubicats a La Bordeta i la Mariola, que van ser reformats per ells mateixos, gràcies a la iniciativa de l’associació Obrint Portes per l’Habitatge Social.

L’Ajuntament de Lleida ha lliurat avui les claus a 10 joves de la ciutat perquè puguin residir en quatre habitatges, cedits per l’Empresa Municipal d’Urbanisme (EMU), que prèviament han rehabilitat.

L’actuació s’emmarca en el projecte de masoveria urbana que l’EMU i l’Associació Obrint Portes per l’Habitatge Social que van signar al juliol. Amb la signatura dels contractes que s’ha fet avui, cinc dels joves s’instal·laran en els habitatges del carrer de Sant Jaume, de la Bordeta; tres joves ho faran al pis del c/ de Music Vivaldi, i dos més, a l’habitatge del c/ de Venus, aquests dos darrers a la Mariola.

El paer en cap, Miquel Pueyo, ha destacat alguns dels elements positius d’aquest tipus de model de contracte, com que s’adreça a persones joves i que és una manera d’afrontar l’accés a l’habitatge imaginativa, solidària i basada en l’esforç i la il·lusió de les persones que hi residiran. “És un acte ple d’esperança en tots els sentits”, ha dit.

El tinent d’alcalde i president de l’EMU, Sergi Talamonte, ha explicat que s’han cedit quatre habitatges, alguns amb rehabilitació integral. De fet, dos d’ells s’han integrat en un. Talamonte ha assenyalat que el procés ha estat interessant, ja que s’ha fet formació en electricitat, pintura, etc. perquè poguessin arranjar casa seva. A més, ha subratllat que la iniciativa ha estat possible gràcies a l’esforç i l’interès d’Obrint Portes, representada per Eric Morros, qui ha participat en la signatura dels contractes. Talamonte ha afegit que la Paeria necessita el suport de les entitats per tirar endavant amb projectes d’aquest tipus.

El tinent d’alcalde ha detallat que el contracte amb els joves segueix el règim de masoveria, amb una carència de pagament de lloguer per les hores que han invertit en la reforma dels pisos, un lloguer assequible durant 10 anys i després, si es continua, revisió del contracte. En aquesta línia, el regidor de Joventut, Festes i Tradicions, Ignasi Amor, ha desitjat que el projecte es pugui ampliar perquè se’n beneficiïn més joves de la ciutat.