Tal com ja va fer amb la medalla d’or al dictador, després que Esquerra ho sol•licités

Demolició del monòlit franquista.
El Grup Municipal d’Esquerra vetllarà perquè l’equip de govern posi fil a l’agulla i fixi un calendari per a la retirada dels nombrosos símbols franquistes que encara queden a la ciutat, tal com demostra el cens elaborat pel Memorial Democràtic. La portaveu d’Esquerra a la Paeria, Montse Bergés, afirma que és lamentable que Lleida sigui, amb 358, el tercer municipi català amb més emblemes franquistes. “No volem continuar ostentant aquest trist rècord, ja que desprestigia el nom d’una ciutat on la dictadura franquista va fer molt mal”, assegura la portaveu republicana.

En aquest sentit, Esquerra demanarà a través d’un prec en el proper ple, que la Paeria sol•liciti les subvencions que la Generalitat concedeix als ajuntaments per canviar o retirar aquests emblemes. Cal recordar la tasca que, des de l’oposició, ha portat a terme el Grup Municipal d’Esquerra, per tal que s’apliqui la Llei de la Memòria Històrica a la ciutat i eradicar així alguns símbols que feien ostentació del franquisme. En aquest sentit, va aconseguir que la Paeria retirés l’abril de 2009 la medalla al dictador, un expedient que s’havia iniciat en l’anterior mandat, però que hauria quedat oblidat en els calaixos si el grup municipal d’ERC no ho hagués recordat. Així mateix, Esquerra també va denunciar l’estat de deteriorament de les fosses del cementiri on estan enterrats els represaliats i nens i nenes del Liceu Escolar víctimes dels bombardejos feixistes, espai que, finalment, es dignificarà.