Lleida

Notícia

Esquerra presenta les esmenes al Pla de Mobilitat Urbana, entre les quals també figura crear més zones per a vianants, millorar el carril bici i “dignificar” l’actual estació d’autobusos interurbans

Mobiitat a Lleida
Mobiitat a Lleida

El Grup Municipal d’ERC a la Paeria, ha registrat avui el document amb les esmenes al Pacte de Mobilitat Urbana (PMU) de la ciutat de Lleida. La portaveu i candidata d’ERC a la Paeria, Montse Bergés, creu que aquest pacte “arriba tard, ja que la majoria de ciutats ja el tenen, i, a més a més, amb algunes parts a mig fer, ja que no s’han tingut en compte els recents canvis viaris (nou Pont de Príncep de Viana o Ricard Viñes) de la ciutat de Lleida”. En aquest sentit, Esquerra ha presentat un conjunt d’esmenes encaminades a millorar la diagnosi de la mobilitat. “Les enquestes que s’han fet a la ciutadania corresponen a l’any 2006, per tant, queden desfasades i també demanem que s’elabori una enquesta a aquelles persones que no utilitzen el transport urbà per a saber el per què, no només a les que sí ho fan”, afegeix Bergés.

Les propostes que ha registrat el Grup Municipal d’Esquerra tenen com a objectiu potenciar molt més l’ús del transport públic i fer més atractius, còmodes i segurs els desplaçaments a peu. En aquest sentit, Esquerra planteja una reforma a fons de la xarxa de bus urbà perquè sigui més eficient i àgil. “No pot ser que un veí del Secà o de Magraners s’hagi d’esperar més de quaranta-cinc minuts o que en els caps de setmana les freqüències baixin estrepitosament”, assenyala la portaveu republicana. És per això, que Esquerra proposa reduir els temps d’espera a través d’un nou sistema de transbordaments entre els barris més perifèrics i les línies del centre de la ciutat; augmentar les freqüències de pas i els horaris nocturns de les zones amb més demanda; i millorar la connexió amb els barris durant els caps de setmana.

Pel que fa als desplaçaments a peu, Esquerra planteja la vianalització de trams que enllacin diferents barris de la ciutat. Concretament, proposa connectar el Passeig de Ronda, a través del carrer Vallcalent, amb el Centre Històric, l’Eix Comercial, La Mariola i el turó de Gardeny. “Apostem per vianalització que uneixin zones de la ciutat, no tant petits trams”, diu Bergés. En aquesta mateixa línia, una altra de les propostes consisteix en connectar amb carril bici els dos marges de la ciutat, a més de millorar la seguretat dels vials per a les bicicletes.

Per últim, el Grup Municipal d’Esquerra inclou en el document les 15 propostes en matèria de mobilitat que figuren en el Pacte Social per a la Ciutadania 2007-2011 i que encara no s’han complert. Per exemple, entre aquestes figura “dignificar” l’estació d’autobusos, mentre no es completi el seu trasllat; o connectar els aparcaments dissuasius amb el transport públic.