Exigim més neteja, sensibilització i compliment de les ordenances per acabar amb l’invicisme a Lleida

El grup municipal d’Esquerra Republicama de Catalunya-Avancem demana a l’equip de Govern de la Paeria que posi mesures per millorar la neteja a la ciutat i fomentar el civisme, alhora que sigui més beligerant per acabar amb els actes bandàlics. En aquest sentit, ERC-Avancem considera que cal actuar en una triple vessant: la millora de la gestió del servei de neteja viària, vetllar pel compliment de les ordenances i augmentar la sensibilització de la ciutadania.

Per això, davant les nombroses i reiterades queixes del veïnat denunciant brutícia als espais públics i actes incívics, ERC-Avancem proposarà a la propera Comissió Informativa de polítiques de la gestió i promoció de la ciutat i sostenibilitat que el Govern municipal elabori un mapa de les zones de la ciutat on s’hagi detectat més brossa o incivisme, especialment, pel que fa als excrements de gossos, bandalisme contra el mobiliari urbà i pertorbació del descans nocturn.

En segon lloc, reclama que els representants de la comissió obrin un debat per tal d’introduir millores i propostes d’actuació, com equipar millor l’espai públic amb papereres, expenedors de bosses i contenidors per a defecacions de gos, o bé l’habilitació de pipicans als diferents barris de la ciutat.

D’altra banda, ERC-Avancem insta l’equip de Govern a intensificar el treball d’inspecció i control del compliment de les ordenances municipals per part de la Guàrdia Urbana.

El grup indica que s’hauria de fer una actuació transversal i, per tant, també demanarà a la propera Comissió d’Educació que les campanyes de sensibilització per fomentar el civisme es duguin a terme a la ciutadania en general, però sobretot es concretin en l’àmbit educatiu -escoles, instituts i casals- perquè arribin més fàcilment als infants i als joves.