Lleida serà declarada amiga dels animals i una comissió garantirà el benestar de mascotes a les fires, a petició del grup municipal d’ERC-Avancem

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem a la Paeria celebra que la Comissió de gestió i promoció de la ciutat i sostenibilitat hagi aprovat aquest divendres per unanimitat declarar Lleida ciutat amiga dels animals, a petició del grup. A més, també s’ha donat llum verda la creació d’una comissió que vetlli pel benestar dels animals exposats en fires.

La comissió d’avaluació estarà formada per un membre de la Comissió d’Ètica del Col·legi de Veterinaris, un membre de les protectores, un representant de l’Ajuntament i un de Fira de Lleida i tindrà per objectiu garantir el compliment de la Llei de protecció dels animals que participen a fires com Mascota’m o Cucalòcum.

Així mateix, s’ha acordat controlar que la normativa també es compleixi en totes les actuacions públiques on hi intervinguin animals.

ERC-Avancem va advertir que els carrusels de ponis i rucs que hi havia com a atracció a l’última edició de la fira Mascota’m, el passat 2 i 3 d’abril, està lluny d’educar i sensibilitzar els infants cap al respecte als animals, donat que aquesta activitat no els ajuda a veure’ls com un ésser viu. A més, fomenta el maltractament animal perquè les subjeccions, la repetició circular a la qual estan sotmesos els exemplars i els estímuls acústics i lluminosos els poden provocar patologies vertebrals i estrès.

El grup municipal reivindica que s’aprofitin els esdeveniments amb animals per educar en la sensibilitat i el respecte cap als drets dels animals, així com fomentar la responsabilitat per la seva cura i benestar i la convivència amb les mascotes.