Volem que els films del Premi Lleida Visual Arts siguin en català

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha reclamat aquest dimecres a la Comissió de Cultura que les bases de la convocatòria de la tercera edició del Premi Lleida Visual Arts incloguin com a requisit l'ús de la llengua catalana.
La regidora Núria Marín ha lamentat que ‘amb aquestes bases es prima que a les produccions hi hagi diners catalans, però no es promou ni la cultura ni la llengua catalana’. Marín ha afegit: 'és una llàstima que des de l'administració local no aprofitem aquests premis per impulsar productes audiovisuals en català, que són molt difícils de trobar.'
Marín s'ha mostrat decebuda perquè cap grup municipal ha donat suport a la petició dels republicans. Finalment, ERC-Avancem ha estat l'únic grup que ha votat en contra de les bases.
D’altra banda, ERC-Avancem ha demanat que la Paeria organitzi un programa d’actes per recordar la tasca educadora d’Elvira Godàs en motiu del centenari del seu naixement, que se celebrarà a principis de l’any vinent. Per a Marín, 'no és suficient dedicar-li només un esment com pretén fer el Govern, quan parlem d'una figura lleidatana importantíssima en l'àmbit pedagògic i clau en la lluita pels valors republicans.'
El grup d’Esquerra també ha presentat una proposta dirigida a la regidoria d’Educació perquè es fomenti el civisme amb campanyes específiques de sensibilització en escoles, instituts i casals, dins un pla d’actuació triple que també inclogui, entre altres, la millora de la gestió del servei de neteja viària, vetllar pel compliment de les ordenances i la sensibilització de la ciutadania en general.
Per últim, ERC-Avancem celebra que s'hagi fet públic que finalment aquest dijous s'aprovin -a la Comissió d'economia- les bases de la convocatòria d’oferta pública per coordinar la direcció de les arts escèniques municipals de Lleida. Tot i així, Marín ha lamentat la lentitud de l’equip de Govern per crear la plaça i donar compliment així a un dels compromisos de l’Acord de Pressupost per a l’any 2016 pactat amb Esquerra.
Cal recordar que, després de les reiterades queixes d’ERC-Avancem, la Crida per Lleida-CUP i el Comú de Lleida, pel procediment de contractació i el perill de privatització, a les quals també es va sumar Convergència i Unió, el Govern municipal va fer marxa enrere i va aturar la licitació per a la contractació dels serveis per a la direcció i la gestió artística de les arts escèniques municipals de la ciutat, publicat al BOP del 4 d'abril de 2016.