Consensuada la moció d’ERC-Avancem per sumar-se al Dia de l’Associacionisme Cultural el 4 de juny

Tots els grups municipals de la Paeria han mostrat el seu suport a la moció del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem perquè Lleida s’afegeix a la celebració del Dia de l’Associacionisme Cultural el proper 4 de juny de 2016. La moció, que s’aprovarà al ple de maig, també demana que se celebri aquesta data anualment amb l’objectiu de visualitzar públicament el conjunt d’entitats i associacions de la ciutat i les seves activitats, a més de promoure’n el creixement i consolidació.
El president del grup, Carles Vega, assegura que 'amb la celebració d’aquesta efemèride, ERC-Avancem vol reconèixer la trajectòria i la gran tasca que fan les entitats cíviques i culturals, que suposen un dels principals valors i símbols de Lleida i Catalunya'.
A més, considera que 'aquestes associacions han permès a molts ciutadans participar en la millora de la societat fent-la més democràtica i més madur, així com a i implicar-se en la construcció social i nacional del país.'
El 27 de maig de 2014 el Govern de la Generalitat de Catalunya va declarar el 4 de juny Dia de l’Associacionisme Cultural (DASC), instaurant així una jornada dedicada a posar en valor el pes i la força de les associacions que actuen de l’àmbit de la Cultura del país.
La data rememora el 4 de juny de 1864, quan va començar el quart festival organitzat per la Societat Coral Euterpe, sota la direcció de Josep Anselm Clavé i Camps, qui va ser president de la Diputació de Barcelona entre 1871 i 1872. Aquell certamen de tres dies va representar el moment de màxima esplendor per als cors catalans.