El grup municipal d’ERC-Avancem reclama que la direcció de la Panera sigui una plaça pública com la d’arts escèniques

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha instat el Govern de l’Ajuntament de Lleida a buscar la manera que el procés de contractació de la direcció i gestió artística del Centre d’Art la Panera sigui semblant al de les arts escèniques, en què finalment es va crear una plaça pública, tot i que en aquest cas no està previst al cartipàs municipal.
A la Comissió informativa de les polítiques de drets d’aquest dimecres, en què l’equip de Govern ha informat del plec de clàusules per a la contractació dels serveis de la direcció de la Panera, la regidora Núria Marín ha explicat que ‘aquest no és el model d’Esquerra, que defensa que aquesta tasca l’ha de dur a terme un professional del sector i no una empresa, per garantir una cultura de qualitat i de servei públic, com ja vam deixar clar en la contractació de la direcció de les arts escèniques’.
Marín ha demanat a l’equip de Govern ‘que busqui i informi als grups municipals de les possibles alternatives per cobrir aquesta plaça, donat que ens falta informació i no tenim la Relació de Llocs de Treball’.
ERC-Avancem també demana que el contracte acabi al mateix temps que el mandat, i no s’allargui fins al 2020 com està previst.
Pel que fa a les propostes, ERC-Avancem ha reclamat, juntament amb CiU, Crida i el Comú, que l’Ajuntament de Lleida prorrogui el Pla Director de Cooperació i Solidaritat, donat que l’anterior té vigència només fins aquest mateix any, i es comenci a treballar el més aviat possible en el nou pla.
D’altra banda, el Govern municipal s’ha compromès a programar mitjançant l’Institut Municipal d’Educació i als casals d’estiu activitats vinculades a l’astronomia per donar més ús al telescopi que hi ha a l’institut Maria Rúbies de la Bordeta. El telescopi es va instal·lar en aquest centre educatiu l’any 2000 amb una subvenció de l’Ajuntament de Lleida, però fins ara se n’ha fet poc ús.