Diguem prou al greuge de Renfe amb Lleida

El candidat per Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya (Carmel Mòdol) i la portaveu i candidata d’ERC a la Paeria, Montse Bergés, han presentat avui la nova campanya que enceta aquest partit per tal de denunciar el greuge de Renfe amb Lleida i que vol continuar l’acció que ja es va fer a començaments d’aquest any després de constatar “un maltractament evident” de la companyia amb les terres de Lleida.

Mòdol ha titllat de “pressa de pèl unidireccional” la política comercial de Renfe i ha posat com exemple la línia de trens Avant i AVE, molt utilitzada pels usuaris i usuàries de la ciutat, però que no es veuen recompensats amb cap tipus d’avantatge tarifari o millores en els freqüències. Mòdol ha recordat que els dos Avant de primera hora “van plens, però Renfe, que ho sap, no fa res per a posar-hi solució”.

Per la seva part, la portaveu d’Esquerra a la Paeria, Montse Bergés, ha afirmat que la millora dels trens Avant “és una decisió política, per tant no es cap quimera fer-ho”. La portaveu i candidata a l’alcaldia de Lleida ha posat exemples d’aquest “greuge” o “maltractament”: “A Lleida només tenim sis connexions diàries amb trens Avant per anar a Barcelona, mentre que a Ciudad Real en tenen fins a 12 per anar a Madrid”. A més a més, ha recordat que “és absurd que un lleidatà que no pot viatjar amb Avant i es vegi obligat fer-ho amb AVE tingui que pagar el doble per fer la mateixa distància amb el mateix temps”. Bergés assenyala que pagar 88 euros per anar i tornar de Lleida a Barcelona amb AVE “crea un efecte dissuasiu, ja que resulta molt més barat fer-ho amb el vehicle privat”.

Per últim, la portaveu republicana ha demanat a l’alcalde Àngel Ros més valentia davant Madrid per tal d’exigir millores en les tarifes dels Avant i les freqüències, tal com diuen els acords de les mocions que s’han aprovat a la Paeria “i que faculten al Paer en Cap a negociar amb Fomento i Renfe aquest tipus d’avantatges”. Bergés ha demanat també als 25 diputats del PSC a Madrid “que s’alineïn amb els lleidatans i pressionin al seu govern per tal que els lleidatans puguin aconseguir aquestes millores”.

La campanya consistirà en repartir entre els usuaris i usuàries de l’estació de Renfe centenars de bitllets d’AVE i Avant de denuncia on s’explica alguns d’aquests greuges i on se’ls anima a enviar queixes de manera massiva a través de correu electrònic a Renfe “perquè aquesta companyia s’assabenti d’una vegada i apliqui aquests canvis ja”.