El grup municipal d’ERC-Avancem reclama que l’equip de Govern comenci a fer el ROM promès fa quatre mesos

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem denuncia manca de voluntat de l’equip de Govern de la Paeria per agilitzar el ple i millorar el funcionament intern del consistori i lamenta que després de quatre mesos encara no s'ha iniciat el procediment per fer el Reglament Orgànic Municipal de Lleida (ROM) acordat per tots els grups a petició d’ERC-Avancem. Per això insta el PSC a crear aquest mes sense més dilacions el grup de treball per redactar el ROM.
El president del grup republicà, Carles Vega, assegura que ‘una vegada més, constatem que el Govern municipal no és seriós i fa promeses que després no compleix’. Així, recorda que ‘la tinenta d’alcalde Montse Mínguez es va comprometre a iniciar el procés de redacció del ROM el 16 de febrer i, tot i que ja li hem reclamat diverses vegades, tampoc aquest mes està previst a l’ordre del dia de la comissió d’economia.’
Vega destaca que ‘un ROM és una eina necessària i eficient, amb rang superior al cartipàs, que permetria acabar amb les llacunes i interpretacions de les normes de l’ajuntament i que donaria validesa als acords presos a les comissions, cosa que ara no passa, com s’ha vist clarament amb algunes decisions unilaterals de l’alcalde.’
ERC-Avancem va presentar una proposta de resolució el passat mes de febrer a la Comissió Informativa de Polítiques de Gestió dels Recursos, Seguretat Pública i l’Organització Municipal demanant que l’Ajuntament de Lleida tingués un Reglament Orgànic Municipal propi com tenen més d’un centenar de consistoris catalans. La proposta va ser aprovada per unanimitat i es va acordar crear, al mes de març, un grup de treball composat per representants dels grups polítics municipals encarregat de redactar el ROM que després s’haurà d’aprovar al ple. Però a hores d’ara encara no s’ha fet res.
Els ajuntament de Girona, Tarragona, Reus, Sabadell, Terrassa, Badalona i l’Hospitalet són alguns dels més de cent consistoris que disposen del seu propi ROM.