El grup municipal d’ERC-Avancem lamenta que el Govern de la Paeria prioritzi interessos partidistes per davant del servei públic

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem considera que l’equip de Govern posa per davant interessos partidistes en detriment de la qualitat del servei a la ciutadania, després que la Comissió d’Economia hagi donat llum verda a la lliure designació de dos nous llocs de treball a la Paeria: el de Cap de Servei d’Instal·lacions i Equipaments Públics i Energia, i el de Cap de Servei d’Obra Pública. Les dues places s’han creat a partir de la reconversió de dos llocs de treball que estaven vacants.
El regidor republicà Josep Maria Baiget ha denunciat que ‘el principi de mèrit i capacitat és ignorat i menystingut per l'equip de Govern’ i ha alertat que ‘la transparència en la selecció dels empleats públics va lligat a la qualitat del servei'.
‘A Esquerra defensem que aquests llocs de treball estratègics estiguin ocupats pels funcionaris que tinguin els millors mèrits i capacitats perquè la ciutadania hi té dret', ha afirmat Baiget. Per això ERC-Avancem ha reclamat que es faci un concurs de mèrits que garanteixi l’accés a l’administració pública en igualtat de condicions, amb publicitat i segons mèrits i capacitats, drets que vulnera el sistema de lliure designació.
Per últim, Baiget ha lamentat que 'l'abstenció d'alguns grups municipals ha permès que el PSC pugui assignar a dit dos llocs de treball públics’ i els ha interpel·lat perquè ‘al ple es repensin el vot per tal d'evitar una altra alcaldada'. A la comissió només ERC-Avancem, la Crida per Lleida-CUP i el Comú hi han votat en contra.