Exigim la dimissió del regidor de Participació Ciutadana, Joan Gómez, pel conflicte veïnal a la Mariola

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha demanat aquest dijous la dimissió immediata del Regidor de Participació Ciutadana, Drets Civils i Cooperació i Sisè Tinent d’Alcalde de la Paeria, Joan Gómez, per haver atiat el foc en el conflicte entre l’Associació de Veïns del Turó de Gardeny i l’Associació de Veïns de la Mariola sobre la delimitació del barri.
Així ho ha anunciat el president d’ERC-Avancem, Carles Vega, a la Junta de Portaveus extraordinària celebrada aquest dijous per tractar sobre les mocions que les dues entitats presenten divendres al ple, una demanant el reconeixement i la creació del barri del Turó de Gardeny i, l’altra, a favor de la unitat del barri de la Mariola.
ERC-Avancem creu que la tasca de Gómez al capdavant de la Regidoria de Participació Ciutadana ha estat un fracàs, com demostra el conflicte obert entre les dues associacions. Així, el considera responsable del fet que les disputes veïnals no s’hagin solucionat per la via del diàleg i hagin acabat enquistades i presentades en forma de moció al ple de la Paeria.
A més, el grup republicà denuncia que és inadmissible que Gómez hagi participat en la redacció de la moció de la Mariola, com es desprèn de les dades de propietat del document electrònic a què ERC-Avancem ha tingut accés.
Esquerra reclama predisposició de les dues parts per desencallar el conflicte i per buscar una solució de consens positiva per a tot el veïnat. Així, reivindica el paper de mediador dels representants de l’Ajuntament de Lleida en aquesta qüestió, allunyat de posicionaments polítics i d’enfrontaments al saló de plens.