Proposem que s’hagi d'aprovar un curs d’educació canina per obtenir la llicència per tenir gossos potencialment perillosos

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem proposarà a la Comissió informativa de Polítiques de la gestió i promoció de la ciutat i sostenibilitat de juliol que per obtenir la llicència definitiva per tinença de gossos potencialment perillosos primer es doni una llicència provisional i s’hagi de superar un curs d’educació canina. També demana més control i seguiment de les llicències caducades.
Esquerra considera que és bàsic que l’Ajuntament de Lleida faci una valoració més acurada de l’aptitud i les característiques de la persona que sol·licita una llicència d’aquest tipus, així com un seguiment de l’entorn en què s’educarà l’animal. Així, també creu que cal un control més exhaustiu del cens de gossos de races potencialment perilloses.
Per això demana que abans de donar la llicència municipal, que té una vigència de 5 anys segons la normativa actual, es doni una primera llicència provisional d’un any, durant el qual el propietari de l’animal haurà de seguir un curs d’educació canina. Passat aquest temps, un professional qualificat hauria de valorar la idoneïtat d’aquesta persona per manejar gossos de races potencialment perilloses i decidir si se li dóna la llicència definitiva o si, en cas contrari, se li decomissa l’animal.
D’altra banda, ERC-Avancem insta el Govern municipal a fer un seguiment de cada cas una vegada hagi caducat la llicència per la tinença d’un gos catalogat com a potencialment perillós si no es renova en temps i forma. El grup proposa que l’ajuntament requereixi d’ofici la renovació o la cancel·lació de la llicència en el termini d’un mes. Davant la no resposta del titular de la llicència, s’hauria d’actuar de forma immediata per tal de donar compliment a la normativa vigent.
ERC-Avancem destaca que els gossos de certes races catalogades no són perillosos d’entrada, sinó que tenen uns instints de guarda i defensa, una constitució física musculosa i una mandíbula potent que, juntament amb una educació pèssima i unes necessitats vitals no cobertes, pot afavorir que en certes situacions l’animal ataqui.