Aprovada per unanimitat la proposta d’ERC-Avancem d’usar càmeres amb sensors de moviment per acabar amb els abocaments il·legals de residus a l’Horta

Tots els grups municipals han donat suport aquest dilluns a la proposta de resolució del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem perquè s’instal·lin càmeres de fototrampeig a diferents punts de l’Horta amb l’objectiu de posar fi als abocament il·legals de residus.
La proposta, que es va presentar al juny, s’ha aprovat finalment a la Comissió de l’Horta de juliol després d’haver estat avalada per un informe de la Guàrdia Urbana, que conclou que es compleix la normativa vigent.
El portaveu d’ERC-Avancem, Josep Maria Baiget, ha explicat que es tracta d’una ‘eina dissuasiva i, en últim terme, de sanció contra pràctiques incíviques que fomenten la proliferació d’abocaments incontrolats de brossa.’ Així, ha recordat que ‘les càmeres de fototrampeig són dispositius connectats amb sensors de moviment que permeten obtenir fotografies molt precises amb un cost econòmic reduït.’
Baiget ‘aquesta mesura suposarà un estalvi per a les arques municipals, donat que cada any la Paeria es gasta més de 77.000 € en la recollida d’aquests residus’, un servei que està fora del contracte amb l’empresa concessionària.
D’altra banda, ERC-Avancem valora positivament que s’hagi donat llum verda a la licitació per a la redacció del Pla d’Usos de l’Horta, tot que lamenta la lentitud del Govern municipal. Cal recordar que tot just ara fa un any que ERC-Avancem va demanar a la Comissió que es fes un Pla d’Usos.
Per últim, Baiget ha tornat a denunciar la manca de compromís i l’incompliment del cartipàs, per part del Govern de la Paeria, per no deixar votar algunes propostes a les comissions, contradient així una resolució presa en Junta de Portaveus. Així, considera que no és pertinent que la Comissió de l’Horta hagi demanat un informe al secretari per saber si es pot debatre en comissió la proposta de cronograma presentada per ERC-Avancem.
El grup va proposar que es consensués un cronograma per establir el calendari en què es portaran a terme les actuacions incloses al Pla Director de l’Horta presentat pel Govern per als propers dos anys.