El PSC es compromet a complir les recomanacions del Síndic sobre el català però nega el seu ús preferent

La proposta conjunta d’ERC-Avancem, CiU i la Crida-CUP sobre el català presentada al ple extraordinari de l’estat de la ciutat només s’ha aprovat en part. El ple ha aprovat complir les recomanacions del Síndic de Greuges de Catalunya de fomentar el català i emprar-lo normalment en notificacions i senyals de trànsit, però PSC, PP i C’s han tombat els punts de feien referència a la innecessària modificació del Reglament d’Usos Lingüístics de l’Ajuntament de Lleida, i el que reiterava el compromís de la Paeria amb l’ús preferent del català. Aquest últim, sorprenentment, el PSC el va votar a favor fa un any, inclòs en una moció d’Òmnium.
Pel que fa a la resta de propostes de resolució, tots els grups han aprovat per unanimitat la proposta d’ERC-Avencem de fer un pla director del riu Segre que en defineixi els usos i compatibilitzi el gaudi i els aspectes productius, ambientals, culturals i esportius.
El ple també ha donat llum verda a la proposta republicana de ratificar el suport de la Paeria a la unitat de les col·leccions d’art del Museu de Lleida i el Museu Nacional d’Art de Catalunya i a les accions legals preses per mantenir les obres a les seves ubicacions actuals.
Finalment, tots els grups han consensuat una proposta per fer un pla estratègic comercial en col·laboració amb les entitats del sector per identificar les carències del comerç actual i defineixi el model comercial dels propers anys. També s’ha aprovat constituir una Taula de Promoció de la Ciutat pel desenvolupament socioeconòmic de Lleida.

Aquí podeu trobar les propostes senceres

Balanç de l’estat de la ciutat
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha reclamat a l’equip de Govern més serveis socials, consens, rigor, humilitat, transparència i el compliment d’acords en el ple de l’estat de la ciutat, en què es fa balanç del primer any del mandat a la Paeria.
El president d’ERC-Avancem, Carles Vega, ha lamentat el discurs triomfalista de l’alcalde sobre la gestió del Govern municipal i l’ha acusat de continuar actuant com si encara tingués majoria absoluta. En aquest sentit, ha recordat que durant aquest any no ha canviat la manera de treballar de l’equip de Govern i ha reiterat la manca de diàleg recordant que part de l’oposició ha forçat un ple sobre el model comercial i a deixar sobre la taula alguns expedients de contractació, ha aprovat una moció de reprovació econòmica i ha hagut de recórrer al Síndic de Greuges de Catalunya per defensar l’ús preferent del català.
Així, ha reclamat per més serveis socials i la posada en marxa dels centres de dia pendents, en lloc de regalar targetes de bus als jubilats i hores de zona blava, i millores en mobilitat.
Vega també ha fet referència a la reiterada política de contractació poc transparent i a l’incompliment de projectes anunciats com la posada en marxa de la remodelació de les Basses, el Museu del Còmic, el nou Reglament de Participació Ciutadana o una APP per denunciar incivisme.
D’altra banda, Vega ha destacat la feina feta aquest any per ERC-Avancem, amb una oposició fiscalitzadora però alhora propositiva, amb propostes per millorar la ciutat com la declaració de contractació ètica i sostenible, el Conservatori Superior de Música o l’Acord de Pressupost, que inclouen, entre moltes actuacions, la internalització de la zona blava, punts de càrrega per a vehicles elèctrics o la Targeta Social.