En servei el primer punt de càrrega per a vehicles elèctrics públic a Lleida pactat a l’Acord de Pressupost

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem celebra que el primer punt de càrrega per a vehicles elèctrics pactat a l’Acord de Pressupost amb el Govern municipal ja estigui en funcionament, al Campus de Cappont de la UdL. Els altres tres punts demanats per ERC-Avancem estaran instal·lats abans de finals d’any.
El portaveu d’ERC-Avancem, Josep Maria Baiget, ha assistit aquest divendres a la inauguració del primer punt públic, juntament amb l’alcalde accidental, Fèlix Larrosa, i la directora de l’Institut Català d’Energia, Assumpta Farran.
Baiget s’ha felicitat perquè ‘es comencen a veure els fruits de l’acord per tirar endavant el pressupost’ i ha recordat que ‘una de les prioritats d’ERC-Avancem és construir una ciutat amb una mobilitat més sostenible, apostant per l’energia elèctrica, el transport públic de qualitat i la bicicleta.’
Baiget també ha animat els lleidatans a ser usuaris de vehicles elèctrics. A la ciutat de Lleida hi ha 142 vehicles censats, l’autonomia dels quals és d’entre 250 i 500 quilòmetres.
El primer punt és de càrrega ràpida, és a dir, que pot carregar el vehicle en 20 minuts, i està situat al carrer Jaume II. És el primer que instal·la l’Ajuntament Lleida en un espai públic i, de moment, serà gratuït.
Els altres tres punts pendents que també estan inclosos a l’Acord de Pressupost 2016 estan en fase de redacció i estaran en servei a finals d’any. Dos seran de càrrega semiràpida i l’altre de càrrega lenta. Encara no s’ha decidit la ubicació exacta, però es preveu que s’instal·lin en punts estratègics de la ciutat com l’estació de tren i al voltant de zones comercials.
L’impuls de l’ús de vehicles elèctrics és un dels eixos de les polítiques de sostenibilitat que defensa Esquerra. Així, dins l’Acord de Pressupost també es van acordar nous aparcaments per a bicicletes a diversos barris, la senyalització d’un nou carril bici al carrer Prat de la Riba, augmentar un 30% l’arbrat a la ciutat i una partida de 100.000 euros per canviar calderes de calefacció de gasoil per calderes de biomassa o pellet.