Aprovada la proposta del grup municipal d’ERC-Avancem per fer una renovació integral de la canera municipal

La Comissió informativa de polítiques de la gestió i promoció de la ciutat i la sostenibilitat ha donat llum verda a la proposta de resolució del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem que demanava que es faci una millora integral de l’anomenada “canera municipal”, començant pel nom, que passarà a ser “centre d’acollida temporal d’animals de companyia”. El govern de la Paeria s’ha compromès a presentar abans que acabi l’any un pla d’execució temporal i les partides pressupostàries assignades per renovar les instal·lacions i millorar el servei que es dóna al centre.
Entre les millores proposades per ERC-Avancem amb l’objectiu de vetllar perquè el centre ofereixi la màxima cura, protecció, benestar i respecte als animals hi ha la de habilitar als boxs on viuen els gossos un accés directe al pati posterior per gaudir d’unes hores d’esbarjo, a més de donar utilitat a la “casa del guarda”, fer un codi de bones pràctiques per als professionals que hi treballen, crear un comitè ètic que s’encarregui d’afrontar situacions crítiques dels animals malalts i donar una solució per a les 35 colònies de gats urbans detectades.
ERC-Avancem també demana l’elaboració d’un pla de treball en què es concretin les funcions del centre i les tasques de cura que s’hi realitzen, així com la càrrega de treball del personal.
La comissió també ha aprovat la proposta d’ERC-Avancem que reclamava estudiar l’habilitació de diferents passos i semàfors a demanda per creuar amb seguretat la LL-11 des de la rotonda de l’Avinguda Estudi General fins a la variant sud.
La proposa també inclou la construcció d’un pas inferior per a vianants i ciclistes que doni continuïtat al camí que hi ha al costat del canal de Serós.