El Grup Municipal d’Esquerra ha votat avui en contra de la modificació del pla general que permetrà convertir Les Basses d’Alpicat en un parc urbà “semiprivat”, amb un hotel ce cent places i un centre comercial de 12.000 metres quadrats. La portaveu d’Esquerra, Montse Bergés, ha recordat que el seu grup va presentar l’any 2009 un model per a la reforma del parc “que encara avui esperem que se’ns respongui per part del govern si s’accepta o no”. A més a més, ha assenyalat que el vot negatiu d’Esquerra “no va contra la reforma, sinó contra els usos que el govern del PSC vol afegir-hi”. Bergés creu que “és un error deixar en mans privades el disseny d’alguns espais de la ciutat, com també ja s’ha fet amb Ricard Viñes”.

En aquest sentit, Esquerra proposa un nou parc on es potenciï els usos naturals i no els artificials, per evitar que Les Basses puguin acabar convertint-se en una espècie de “Marina d’Or” a la lleidatana. Bergés ha recordat que el model d’Esquerra no aposta ni per un hotel de cent places ni tampoc per un centre comercial de 12.000 metres quadrats. “A Lleida hi ha altres indrets on aquests equipaments hi poden tenir cabuda, però creiem que Les Basses han de mantenir l’essència de parc públic, natural i obert a tothom”, ha afegit. A més a més, Esquerra creu que el parc es pot mantenir amb les concessions puntuals del càmping, de l’alberg i de les zones de restauració, així com uns usos comercials adequats i no excessivament dimensionats.

En aquest sentit, el Grup d’ERC proposa un alberg juvenil, una zona de càmping amb bungalous, un espai d’aventura per a les famílies, una zona esportiva, piscines i uns escenaris per a poder seguir celebrant festivals de música com el Senglar Rock. A més a més, també aposta per una zona amb locals de restauració (terrasses, restaurant, cafeteria...) i un museu de l’Horta perquè el parc sigui un “pool” d’atracció pels escolars d’arreu de Catalunya.

Per una altra banda, l’Ajuntament de Lleida ha aprovat per unanimitat una moció del Grup Municipal d’ERC per “blindar” l’ús preferent i general del català a l’Ajuntament de Lleida. La moció ratifica el reglament aprovat l’any 1997 que determina que el català és la llengua dominant, tant pel que fa al llenguatge escrit com oral.