Les polítiques per a dones, un dels puntals del programa electoral d'ERC a Lleida

Assemblea de Dones d'ERC
Un centenar de dones militants d'Esquerra Republicana de Catalunya es van reunir aquest cap de setmana a Lleida per debatre i fixar els eixos en matèria d'igualtat per a les properes eleccions municipals del 22 de maig. La candidata d'Esquerra a Lleida, Montse Bergés, va presentar l'acte i va anunciar que les polítiques per a la dona serà un del puntal bàsic del programa que està acabant d'elaborar la formació independentista. "Per a les dones, cal polítiques reals i efectives, no solament declaracions d'intencions, propaganda i conferències", va assenyalar la portaveu a l'alcaldia de Lleida.

En aquest sentit, Bergés va explicar que un dels objectius d'ERC serà el d'aplicar a totes les regidories les diferents propostes del Pla d'Igualtat "per tal que el punt de vista, l'acció i el treball de les dones es visualitzin d'una manera clara, tant a l'hora de dissenyar una plaça, com a l'hora d'omplir-la de contingut". A més a més, Esquerra també proposarà accions concretes per incorporar la dona al món laboral, sobretot les més joves i les que tenen més de 45 anys. "La Paeria ha de 'premiar' les empreses i proveïdors que contractin dones i ho ha de fer incorporant aquests mèrits als concursos públics", ha assegurat Bergés.

Cal recordar que a la llista electoral amb que ERC concorre a les eleccions municipals hi figuren un total de 13 dones, deixant clara d'aquesta forma l'aposta d'aquesta formació per a les dones i ciutadanes de la ciutat. Entre les candidates a la Paeria hi figuren professionals del tercer sector, professores i dones implicades en la vida social de la nostra ciutat.