En el debat organitzat per l’Associació de Gestors Culturals denuncia que el PSC ha desmantellat l’IMAC i anuncia que ERC vol recuperar-lo com una ‘fàbrica’ de producción artística

Debat de política cultural a l'Ateneu Popular de Ponent
La candidata d’ERC a la Paeria, Montse Bergés, va participar el passat dijous al debat sobre cultura organitzat per l’Associació de Gestors Culturals i que es va celebrar a l’Ateneu de Lleida. L’alcaldable independentista va centrar el seu discurs en una idea global: que la cultura esdevingui un nou motor econòmic a la ciutat, com, per exemple, ho és l’agroalimentació. “A Lleida hi ha productors de cultura, artistes, músics, pintors i editorials que produeixen, per tant, la Paeria ha de canalitzar-ho i ‘impulsar-ho’ perquè la gent que s’hi dedica pugui ‘viure-hi’ i sortir a l’exterior”, va assenyalar.

Així mateix, Bergés va denunciar que el PSC s’ha dedicat aquests darrers quatre anys a desmantellar l’Institut Municipal d’Acció Cultural (IMAC) per motius polítics, ja que és el ‘segell’ d’ERC quan era a govern. “Nosaltres creiem que allò que funciona no s’ha d’aniquilar sinó potenciar-ho i, per tant, una de les nostres propostes principals és recuperar l’IMAC com un motor de producció artística”, va remarcar. Això es pota conseguir ‘reobrin’ les portes de l’antic local de joventut republicana als artistes locals, fent-los partícips de decisions i posant a la seva disposició tota la infraestructura cultural municipal, que, en definitiva, és la infraestructura de tothom.

La candidata independentista també va advocar per donar un gir radical a la gestió de la Llotja i fer que aquest teatre deixi de ser per una elit.

Finalment, Montse Bergés va recordar que el principal culpable que el Museu Morera encara no estigui construït és l’alcalde Ros, ja que ha deixat escapar un milió d’euros que estaven a Madrid.