El grup municipal ERC-Avancem denuncia que el govern de la Paeria incompleix la declaració de contractació ètica i sostenible

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem denuncia que l’Ajuntament de Lleida no aplica la declaració institucional de contractació pública ètica i sostenible, acordada al ple de febrer a proposta d’ERC-Avancem, en el contracte de personal d’atenció al públic per a tasques complementàries de les diferents activitats i programes culturals que passarà aquest dimecres per la Comissió informativa de les polítiques de drets i serveis a les persones, per a la política cultural, de l’educació, esports i de la participació.
ERC-Avancem recorda que la Paeria es va comprometre a prioritzar la contractació d’empreses que defensin el respecte als drets laborals, els valors solidaris, la inserció laboral de persones i col·lectius amb especials dificultats d’inclusió laboral i les que estiguin en contra de l’explotació infantil, el treball forçós, la discriminació, la desigualtat social i la degradació del medi ambient, però això no es reflecteix als plecs de clàusules del contracte, que preveu un cost de 360.000 euros per 2 anys.
En concret, Esquerra critica que en el contracte es demana “personal auxiliar de gestió” que faci tasques tant diverses com “suport al personal tècnic, atenció al públic, suport a la difusió i als tècnics d’activitats pedagògiques”. Així, no s’especifica la qualificació del personal i tampoc es diferencia la seva retribució segons les seves funcions, de manera que s’obre la porta a l’explotació de treballadors qualificats per fer feines de diverses categories.

ERC-Avancem tampoc està d’acord en la ratificació del conveni entre l’Ajuntament de Lleida i el Centre Experimental de la Cinematografia i les Arts Audiovisuals de Catalunya (ACECAAC) per al projecte Lleida Terra de Cinema que suposa l’aportació de 50.000 euros per fer, entre altres, “la redacció d’un Pla Estratègic de Desenvolupament (PED) a cinc anys del sector de la producció i la formació al Centre Magical Media”. Esquerra critica que la Paeria encarregui aquest pla a un tercer i reclama que s’utilitzin els recursos humans propis de la Paeria.

D’altra banda, ERC-Avancem rebutjarà a la comissió que el nou Museu d’Art Jaume Morera s’ubiqui a l’edifici de l’antiga Audiència, a la Rambla de Ferran. Esquerra considera que la decisió del Govern municipal de triar aquesta opció respon només a criteris econòmics i  sempre ha defensat que el museu s’hauria de fer al Centre Històric, on podria ser un element revitalitzador del barri. A més, ERC-Avancem reclama que es faci un nou Pla de Museus perquè el que hi ha és de 1996.